تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

محدودیت در عملیات نظامیان در افغانستان

فرمانده ارشد نظامیان بین‌المللی در افغانستان اعلام کرد از این پس، عملیات شبانه این نیروها تنها در صورت «ضرورت» و در هماهنگی با نیروهای امنیتی افغان انجام خواهد شد.

هدف از اعمال محدودیت در انجام عملیات شبانه نظامیان خارجی، «کاهش امکان تلفات غیرنظامیان» خوانده شده است.

تاکنون، در موارد متعددی، به علت تهاجم‌ شبانه نظامیان خارجی، صدها غیرنظامی افغان جان باخته‌اند و خسارت‌های هنگفت مالی به غیر‌نظامیان تحمیل شده است. بروز این‌گونه حوادث، سبب واکنش شدید مقامات افغان و افزایش نارضایتی مردم از نیروهای بین‌المللی شده است.

پیش از این سازمان ملل نیز در گزارشی، نسبت به افزایش خشونت‌ها و ازدیاد شمار قربانیان غیرنظامی در این کشور هشدار داده بود.

در دستور تازه ژنرال استانلی مک‌کریستال، فرمانده ارشد نظامیان بین‌المللی در افغانستان، علاوه بر محدود شدن عملیات شبانه در مناطق مسکونی، زنان از سوی زنان بازرسی خواهند شد و در صورت وارد شدن هرگونه خسارت به اموال و دارایی‌های مردم، به آنها خسارت پرداخت می‌شود.

مک‌کریستال به تازگی اختیارات ویژه‌ای از جمله فرماندهی تمام نیروهای ناتو و آمریکایی مستقر در افغانستان را عهده‌دار شده است.

در حال حاضر بیش از ۱۲۱ هزار نظامی ناتو و آمریکایی در افغانستان حضور دارند و قرار است شمار این نیروها تا تابستان آینده به ۱۵۰ هزار نفر برسد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)