تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
امام جمعه مشهد:

«مرگ بر ولایت فقیه، با مرگ بر خدا تفاوتی ندارد»

آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، اظهار داشت سردادن شعار «مرگ بر ولایت فقیه» تفاوتی با سردادن شعار «مرگ بر خدا، پیامبر و امامان» ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت امروزه کسانی که می‌خواهند به پیامبر و امامان «حمله» کنند، چون با «سیل عواطف» مردم روبرو می‌شوند، به «ولایت فقیه» حمله می‌کنند.


آیت‌الله علم‌الهدی

وی ادامه داد «یک عنصر سیاسی» با «بی‌شرمی» این افراد را «مردم خداجوی» خوانده‌است.
میرحسین موسوی در بیانیه شماره ۱۷ خود که پس از عاشورا (ششم دی‌ماه) منتشر شده بود اشاره کرد «مردم خداجوی» در روز عاشورا به صحنه آمدند و نشان دادند که «شبکه‌های وسیع اجتماعی» منتظر بیانیه نمی‌مانند.

بسیاری از رسانه‌های وابسته به دولت ایران واکنش‌های شدیدی به بیانیه موسوی نشان دادند. روزنامه کیهان پس از انتشار این بیانیه موسوی را عنصری «بازی‌خورده و آلت دست آمریکا، انگلیس و اسرائیل» نامید.

علم‌الهدی در ادامه اظهاراتش گفت در زمان غیبت امام عصر، اطاعت خداوند جز با «حاکمیت و مدیریت ولایت فقیه» در جامعه امکان ندارد و شما مردم نیز زمانی که شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر می‌دهید همانند این است که شعار «مرگ بر ضد خدا و پیامبر» سر داده‌اید.

طرفداران نظریه «ولایت فقیه»، از جمله آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی‌های اخیر خود، اعتقاد دارند که اطاعت از ولی فقیه در زمان غیبت امام دوازدهم شیعیان، هم‌چون اطاعت از پیامبر اسلام، واجب است.

این درحالی است که آیت‌الله منتظری، یکی از بنیان‌گذاران نظریه ولایت فقیه در اظهاراتی «ولایت مطلقه فقیه» را «شرک» خوانده بود

این درحالی است که آیت‌الله منتظری، یکی از بنیان‌گذاران نظریه ولایت فقیه در اظهاراتی «ولایت مطلقه فقیه» را «شرک» خوانده بود.

در ماه‌های اخیر، شخصیت‌های سیاسی نظرات مختلفی را در مورد ولایت فقیه ابراز داشته‌اند. اکبر هاشمی رفسنجانی گفته بود تمامی مناصب نظام از جمله رهبری «مخلوق رای مردم» است.

محمدتقی مصباح یزدی در سخنان دیگری ابراز داشت «اعتبار» ولایت فقیه به قانون اساسی نیست و ولی فقیه است که قانون اساسی را «تائید» می‌کند. مصباح یزدی در سخنان دیگری، «اطاعت از رئیس جمهور» را «اطاعت از خدا» دانسته بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اینان مدتی دیگه اعلام می کنند ولی فقیه مانند پیامبران و امامان،معصوم و بدون هیچگونه خطایی می باشد.شک ندارم که به این نقطه خواهند رسید.!!!

-- هادی ، Mar 5, 2010

ولایت فقیه با شیطان تفاوتی ندارد.

-- مرگ بر ولایت وقیح ، Mar 5, 2010

نفرین بر خدای موهومتان

-- بیخدا ، Mar 5, 2010

Khoda be in sarzamin faghat rahm kone.man nemidanam aya inha mardom ra goei bisawad va as donya bikhabar tasawor mikonan?man shak daram waghean ke inha ayatalah bashan!!yani inha foghahaye shieh mibashand?pas way bar mardome Iran.ke agar in tarse tafakor ba hadaf edame yabad iran va farhangash va anche ra ma mardome Iran zamin bar an mibalim yani tamadone Irani as bin khahad bord.Saman London

-- بدون نام ، Mar 5, 2010

یعنی با مردن این ...خدا هم می میرد.یا باید مثل بودایی ها یکی دیگر کشف کرد

-- بدون نام ، Mar 5, 2010

ras mige bichare mage nemidunin khoda nemayandeye valie faghih tu asemunhast

-- ali ، Mar 5, 2010

be mohmalat in majnon gosh nadahid,,,diwane ast

-- ali ، Mar 5, 2010

اغاي علم ا...يا با توجه به هيكلش . تنها جيزي كه نمي داند يا نمي شناسد خدا ودين است واز سخنان او كاملا اين موضوع اشكار است و تا زماني كه چنين افرادي با امتشان درايران وجهان باشند از ديدگاه اين اوباش دين فريب خدايان زيادي را مي توان يافت كه يكي از يكي ديگر هم جلاد تر است پس لعنت ومرگ بر اين خدايان زميني دو ...پا .

-- بدون نام ، Mar 6, 2010

خامنه ای را من نمی شناسم . خدائی که با نا مش تیر به مغز جوانانمان میزند. نمی شناسم .خامنه ای برای طول عمر حکومتش به کشتار پرداخته است. ما ملت گرسنه و مظلوم چشم به ناجی داریم . از امام زمانتان هم کاری برای ما ساخته نیست، تو خامنه ای و احمدی نژاد و ملاها بروید از این مملکت، عربستان به شما پناهندگی خواهد .بروید و بساط خدا و فقیه و امامتان را از این کشور یکتا پرست برچینید. ما هیچ بشری را جایگزین اهورا نخواهیم کرد.

-- نادره ، Mar 6, 2010

بابا این علم‌الهدی ما نمیدونستیم آیت‌الله شده ماشالله !... در ثانی حالا ما موندیم به احمدی نژاد اقتدا کنیم که هاله نور امام زمان داره یا به رهبر!!

-- ستاره ت ، Mar 6, 2010

aslan in yaroo az koja amadeh va charand migeh

Adamhaye hesabi ke khodeshoono ta in had kharab nemikonand
vaghean ghahtolrejal ast.

-- بدون نام ، Mar 6, 2010

شما اخوندها تکلیف مذهب را برای ما ایرانیان رشن کردید فهمیدیم ان احترامی هم که برای این چیزها قایل بودیم نفهمی و عدم اطلاعمان از اسلام بوده

-- بدون نام ، Mar 6, 2010

این آقا اینقدر احمق هست که اصول اولیه ای که خودشان میگویند هم فرامو ش کرده هست که مرگ برخدا مفهومی ندارد. خدایی که از شعار مرگ بر خدا ناراحت میشود همان خدایی هست که اینان با ان نان میخورند. و ولی فقیه اش هم خائن به دین هست هم خائن به مملکت.

-- کوشا ، Mar 6, 2010

در جایی که مسئولیت آدم ها به چنان مطلقیت سیاه و سفیدی تنزل یافته که اسامی آنان تعیین کننده جایگاهشان می شود، طبیعی است که شما هم خود را با اسم تان بشناسید. شما همان علم خدا هستید و وحی مُنزل از هنجره شما به بیرون تراوش میکند. اما در این وانفسای دوست و دشمن تراش جایی برای «شرم» باقی نیست. فقط به اسب مراد بچسبید و وارد مقولاتی چنین بی ربط با خودتان نشوید.

-- بدون نام ، Mar 6, 2010

marg bar kolle velayate faghih

-- k ، Mar 6, 2010

مرگ بر ولایت جهل و عقب ماندگی و تبعیض.

-- مژگان ، Mar 6, 2010

این شرک جلی است .

-- بدون نام ، Mar 6, 2010

اگه درست فهمیده باشم این آیت‌الله علم‌الهدی به فکر اینده است چون ممکنه بعد از مرگ خامنه ای این اقا بشه ولی فقیه جمهوری اسهالی.

-- کاوه ، Mar 6, 2010

مرگ بر ولایت یعنی جدایی دین از حکومت و طرد روحانیت و آخوندها به مدارس متحجر آخوندی. شعار مر گ بر ولایت فقیه یک شعار بسیار دمکراتیک و اساسی زنان و جوانان ایران زمین می باشد.

-- شهره/ ت /مازندرانی ، Mar 6, 2010

ما که شدیم گوسفند و گوساله پس باید گفت عچب گرگهای افتادن جون این گله.

-- روزبه ، Mar 6, 2010

خدا نماینده ولی فقیه است در آسمان !!!!!

-- بدون نام ، Mar 6, 2010

نمایندگان خدا بر روی زمین که این ها باشند ببین الله دیگه چه موجوده خونخواریه!!!
البته الله برای یه شتر یه قوم و عذاب داده خوب اینا هم از اون یاد می گیرند دیگه!!!

خدایا، خدایا ما را از خودت دور کن!

-- حبیب ، Mar 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)