تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دستور احمدی‌نژاد برای اخراج خلبانان روسی

حمید بهبهانی، وزیر راه و ترابری اعلام کرد که محمود احمدی‌نژاد دستور اخراج تمام خلبانان روسی شاغل در خطوط هوایی ایران را صادر کرده است.

به گزارش امروز شنبه خبرگزاری فارس، آقای بهبهانی گفت که براساس دستور رئیس دولت دهم، خلبانان روسی طی دو ماه آینده از کار برکنار و از ایران خارج خواهند شد.


به گفته وزیر راه و ترابری، «وقتی کشورمان، خود، خلبانان حرفه‌ای و متخصص فراوانی دارد، ضرورتی ندارد که برای پروازهای خود از کشور‌های خارجی خلبان وارد کنیم.»

پیش‌تر رضا نخجوانی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تدوین دستورالعمل ویژه‌ای برای خروج خلبانان خارجی از کشور خبر داده بود.

آن‌طور که خبرگزاری فارس گزارش کرده، موضوع خروج خلبانان روسی پس از وقوع سانحه ایلوشن شرکت هواپیمایی آریا در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد مطرح شده است.

در این حادثه، هواپیمای مذکور به دلیل سرعت زیاد خلبان، هنگام فرود از انتهای باند فرود خارج شد و به دیوار فرودگاه برخورد کرد که بر اثر این سانحه، خلبان و مدیرعامل شرکت هواپیمایی آریا، جان خود را از دست دادند.

به گفته وزیر راه و ترابری، «وقتی کشورمان، خود، خلبانان حرفه‌ای و متخصص فراوانی دارد، ضرورتی ندارد که برای پروازهای خود از کشور‌های خارجی خلبان وارد کنیم»

حضور خلبانان روسی در خطوط پروازی ایران سال‌هاست که با اعتراض‌ها و انتقاد‌هایی روبرو است.

بسیاری از هواپیماهایی که طی سال‌های اخیر در ایران دچار سانحه شده‌اند، خلبان‌های روسی هدایت آنها را بر عهده داشته‌اند.

این هواپیماها که بیشتر از نوع توپولف و ایلوشن هستند، به همراه خلبانان روسی، در اجاره شرکت‌های هواپیمایی ایران قرار دارند.

آمار دقیقی از تعداد و هواپیمایی روسی فعال در خطوط هوایی ایران در دست نیست.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به نظر می رسد بیش ار اینکه مسئله ضرورت حضور یا عدم حضور خلبانان روسی مدنظر باشد نوعی اولتیماتوم و هشدار به روسیه به سبب موضع گیری های اخیر آن در قبال برنامه هسته ای ایران است

-- بدون نام ، Mar 6, 2010

این هم مردم فریبی است. از یک جهت از احساسات ملی‌ استفاده میشود و از جهت دیگر ملی‌ گری جرم است؟ به قول کلاغ سیاه در جواب آقا روباه، ما این داستان را در کلاس دوم خواند ایم.

-- دکتر میر حسین ، Mar 6, 2010

ظاهرا ودکاش درصد بالا بوده که خلبان نتونسته سرعت رو کنترل کنه

-- بدون نام ، Mar 6, 2010

بچه ها احمدی نژاد از دست روسا شکار شده سر خلبانهای بیچاره خالی میکنه!

-- ستاره ت ، Mar 6, 2010

ایران هر کاری می‌کنه یه حرفی‌ باید توش باشه دیگه
حالا اگه ناراحتین بگه برگردن که تئوری شما هم درست در نیاد

هاهاهاها

-- بدون نام ، Mar 6, 2010

آفرین بر تو . لطفا" بقیه روس ها را هم مانند موش گندیده بیرون بریز. آخه ما چقدر باید از دست این آدمکش ها و دزدان که با اسراییل در یک رختخواب مشغول دسیسه علیه منافع ایران هستند توهین نوش جان کنیم. مرگ بر روسیه

-- بدون نام ، Mar 6, 2010

مرگ بر روسیه رو عشق است+مرگ بر چین

پاینده باد ایران آزاد

-- حسین ، Mar 6, 2010

بازهم بیسوادی و نا آگاهی همراه با عوام فریبی و ندانم کاری و سپس پرداخت هزینه آن از جیب مردم بی پناه ایران .... هواپیماهای روسی از گشورهای روسیه وسایر کشورهای آسیای مرکزی و جدا شده از روسیه اجاره شده است .قرارداد اجاره این هواپیماها بیشتربصورت یک جاو بهمراه خدمه وسرویس و خدمات فنی میباشد. این قراردادها و بده بستان ها توامان و بدلیل کارها و واردات غیر قانونی اسلحه و تکنولوژی اتمی و دریافت رانت ها و دزدی های سپاهیان و اخونذها و اعوان و انصارشان بوده است موضوع جالب اینکه ممکنست این خلبانها بزبان روسی سخن بگویند ولی بسیاری از آنها روس نیستند وتابعیت کشورهای اجاره دهنده را دارند .حال اگر آقای رئیس جمهو ر و وزیر راه استثنائا تحصیل کرده ایشان این حرف ها را بدلیل اختلاف با روسها میزنند یا فقط بدلیل عوام فریبی و مورد مصرف داخلی است یا باید بزودی ضرر و زیان این ندانم کاری راهم داد و غرامت های آنچنانی پرداخت کرد .شاید این دعوا هم دعوای سهم رانت بین دزدان پایتخت نشین باشد . جالب آنکه روسیه و کشورهای واگذار کننده این هواپیماها خود بتدریج در سالعای اخیر بیشتر از هواپیماهای مدرن امریکائی و اروپائی خریداری کرده و استفاده میکنند .
در آرزوی روز پایان حکومت نابکاران

-- جهانگیر آرشید ، Mar 7, 2010

هموطن عزیزی که نوشته اند" ایران هر کاری می‌کنه یه حرفی‌ باید توش باشه دیگه " شاید به طور کلی حق داره اما دولتی که همه چیز رو ذره ذره از مردم گرفته و بیشتر برای ماندن خودش کار میکنه تا به فکر صلاح وزندگی مردم باشه دیگر همه چیزش زیر سوال میره ! اعتماد بخش بزرگی از مردم از دست رفته و حالا هم اگر کار درستی بکنه حتما کاسه ای زیر نیم کاسه است. چرا که این دولت سال هاست که به مردم خود پشت کرده. هر که مثل آنها نباشد آدم نیست! ما همه بازنده هستیم، تو و من، که باید ورق را به نفع خود برگردانیم و زندگی شایسته انسان را دستکم برای نسل های آینده طلب کنیم. مخلصتیم !

-- ستاره ت ، Mar 7, 2010

ستاره خانوم

عزیزم من هنوز هم رو حرف خودم هستم این مساله ربطی به حکومت فعلی‌ نداره

در حکومت قبلی‌ و قبلی‌ تر و قبلترش هم مردم همیشه با دولت‌هاشون مخالفت خوانی کردن بحث من خود مردم بود تا مردم عوض نشن حکومت ها همینی هستن که میبینی‌ مساله مقابل حکومت وایستادن ربطی به امروز و دیروز نداره از همون تاریخ ایران باستان پر افتخارتونو انشیرون عادل یا نا‌عادل ... ایرانی‌ جماعت خیانت میکرد و مقابل حکومتش بود تا حالا که میبینی‌

علتش هم واضح است ایران یه زمینی‌ی‌ که یه مشتی ۷۲ ملت دارن توش میلولن همشون هم با هم مشکل دارن هر حکومتی بیاد منافع یه قوم یا قشر خاصی‌ ‌رو تامین می‌کنه بقیه سرشون بی‌ کلاه میمونه و میشن مخالف خون

به جای صرف انرژی واسه حکومت عوض کردن‌های متوالی‌ کاری کنین که همبستگی‌ بین ایرانی‌‌ها ایجاد بشه نه این که همه از هم فرار کنن

تضمینی میدی اگه اون حکومت فرضی‌ که میگی‌ اومد باز مقابلش نباشین?

من مطمئنم از خود شما تا بقیه هموطنان باز روبروی اون دولت فرضی ‌ایده‌ال شما
میا ستین

-- shahab ، Mar 7, 2010

هموطن عزیز شهاب، معلوم است که من در نظام آینده هم انتقاد خواهم کرد اگر دولت آینده هم حقوق مرا ندیده بگیرد. در بسیاری از کشور‌های مترقی جهان قانون آزادی بیان و آزادی نشر از حقوق اساسی کشور هاست و تغییر آن مستلزم رفراندوم است. تاریخ اقتصادی و اجتماعی جهان نشان می‌‌دهد که ایجاد نهاد‌های مختلف ، همان که غربی‌ها instituion می‌‌نامند ، ضامن پیشرفت و عدالت اجتماعی است. دولت‌ها باید منتخب ملت‌ها باشند وبا صداقت و با اتکای به قانون منتخب مردم راه را بر چپاول من و امثال من که خیانت کار هستیم ببندند. حالا ببینید چه بر سر این مملکت آورده‌اند. بحث زیاد است و سرتان را درد نمی‌‌اورم.


-- ستاره ت ، Mar 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)