تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اختلال در شبکه اینترنت ایران

خبرهای رسیده حاکی از اختلال در شبکه اینترنتی در ایران است.

به گفته کاربران اینترنتی، وارد شدن به پست الکترونیکی جی‌میل و یاهو در بسیاری از نقاط ایران با مشکل مواجه شده و ارتباط اینترنتی برخی شهرها در چند روز گذشته برای چند ساعت، به طور کامل قطع بوده است.

این چندمین بار در هشت ماه گذشته‌است که شبکه اینترنت ایران با کاهش سرعت و اختلال مواجه می‌شود. پیش از این نیز در آستانه برخی تجمعات اعتراضی مخالفان دولت، این شبکه با اختلال روبه‌رو بود.


مخالفان دولت می‌گویند اختلالات تازه با نزدیک شدن راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، سالگرد انقلاب اسلامی ایران مرتبط است.
معترضان اعلام کرده‌اند بار دیگر با آمدن به خیابان اعتراض خود به «تقلب» در دهمین انتخابات ریاست جمهوری و رخدادهای پس از آن را ابراز خواهند کرد.

در ماه‌های اخیر سایت‌های خبری، پست الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی همچون فیس بوک از مهم‌ترین ابزارهای اطلاع‌رسانی معترضان بوده‌است.

حسین شفیع، مدیرکل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، گفت که اختلال در شبکه اینترنت طی چند روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی دلیل این اختلال را «قطع کابل جاسک- فجیره» اعلام کرد و از کاهش ۳۰ درصد ظرفیت اینترنت ایران خبر داد.

به گفته این مقام مسئول، اینترنت ایران از روز ۱۲ بهمن دچار مشکل شده‌است و زمان بازگشت به وضعیت عادی مشخص نیست.

مدیرکل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، دلیل اختلال اینترنت را «قطع کابل جاسک- فجیره» اعلام کرد. این در حالی است که وی عصر روز ۱۲ بهمن‌ماه دلیل این اختلال را «انجام عملیات توسعه در مسیر تهران - مشهد» عنوان کرده بود

این در حالی است که مدیرکل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، عصر روز ۱۲ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با ایرنا، دلیل اختلال در شبکه اینترنت کشور را «انجام عملیات توسعه در مسیر تهران - مشهد» عنوان کرده بود.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، روز ۱۳ بهمن، خطوط اینترنت در شهر تهران مختل بود و در برخی مناطق تهران اینترنت به طور کامل قطع شده بود.

کلمه، پایگاه خبری نزدیک به میرحسین موسوی نیز از اختلال اینترنت در شهر مشهد خبر داده‌است. بنا به این گزارش از صبح دوشنبه، امکان دسترسی به اینترنت در مشهد و هیچ کدام از شهرهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی وجود نداشت.

اینترنت ایران از روز ۱۲ بهمن دچار مشکل شده‌است و زمان بازگشت به وضعیت عادی مشخص نیست

از کرمانشاه نیز گزارش رسیده‌است که از عصر روز دوشنبه، اینترنت در استان کرمانشاه به طور کامل قطع شد و این اختلال به مدت ۲۰ ساعت ادامه داشت.

رسول آمویی، مدیر عامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه، به خبرگزاری مهر گفته‌است که قطعی اینترنت کرمانشاه، ربطی به اداره مخابرات این استان ندارد. در برخی شهرهای شمالی ایران نیز قطع مکرر اینترنت گزارش شده‌است.

اغلب رسانه‌های مستقل، تارنماهای خبری مخالفان دولت و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی در ایران مسدود هستند و کاربران با استفاده از فیلترشکن وارد این سایت‌ها می‌شوند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حضرات بنام قران و دین و پیغمبر, روز روشن انسان میکشند, با ماشین آدم زیر میکنند, و ..... میخواهید, روز روشن دروغ نگویند! خیلی خوش باورید.

-- امیر سایه ، Feb 4, 2010

تاييد ميشه...بنده تهران هستم و اينترنت پرسرعت هم دارم، اما از ديشب با افت سرعت مواجه شدم...جوريكه حتي يك سايت هم باز نميشه...البته بعد از مدتي (نيم ساعت اينطورا) باز يكم بهتر ميشه...ولي چندين و چند باز از ديشب تا حالا اين افت سرعت شديد رو تجربه كردم

-- بدون نام ، Feb 4, 2010

اختلالی در کار نیست ؛ فقط سایتهای خبری فیلتر شده اند و سرعت شبکه پایین آمده و امکان ارسال و دریافت ایمیل وجود ندارد و ...

-- کاربر اینترنت (اینترانت) ملی ، Feb 4, 2010

بله این خبر کملا درست است در ورامین و رباط کریم واسلامشهر نیز اینترنت از روز 12 بهمن دچار افت شدید سرعت شده و حتی برای چند ساعتی قطه بود.

-- شهاب ، Feb 4, 2010

خبر نامه امیر کبیر و رادیو زمانه را هک کردند ولی سایت های روسی را نه . چرا؟

-- sima ، Feb 5, 2010

زنده باد رادیو زمانه
و مردم مهربان ایران
با بسته شدن دست اینها در خارج و داخل، این حربه های آخر است که دارن مصرف میکنند، مثل کپک که نه، مثل یک حیوان نفهم، داخل لاکِشان فرو رفته اند و از همانجا به زوال تاریخ واصل خواهند شد.
خودشان بهتر میدانند
دامون

-- دامون ، Feb 5, 2010

اینو زحمت پست کردنشو تو بالاترین بکشید لطفآ:

طبق اخبار رسیده حکومت میخواد بلندگوهای قوی بزاره تو خیابون آزادی - برای مقابله کافیه ی یه سیم لختو دو طرفش سنگ ببندیم و در فرصت مناسب پرتش کنیم روی کابلهای برق خیابون. اونوقت فیوز اصلا منطقه قطع میشه. تازه وست حرفهای ا.ن هم توی میدون آزادی هم میشه با همین روش صداشو بست.

همین

-- Test ، Feb 5, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)