تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کارگزاران: انقلابیون از اصلاح ناامید شده‌اند

حزب کارگزاران سازندگی، در بیانیه‌ای اعلام کرد کسانی که ۳۱ سال پیش از این برای پیروزی انقلاب تلاش کردند، «امروز یا در زندان هستند و یا نا امید از هر اصلاح و تغییری، کنج عزلت» گزیده‌اند.

این حزب امروز شنبه در بیانیه‌ای که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر کرد، با «نامناسب» توصیف کردن اوضاع کنونی، افزود که «حوادث تلخ و ناگوار» پس از انتخابات، جامعه ایران را «دستخوش ناآرامی» کرده است.


به گزارش خبرگزاری ایلنا، کارگزاران در بیانیه خود اعلام کرده که انقلابیون، «امروز با افسوس از وحدت و همدلی مردم در روزهای نخستین پیروزی انقلاب یاد می‌کنند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ایران اسلامی دوران بسیار سختی را سپری می‌کند. فعالیت سیاسی احزاب قانونی به دلیل فضای بسته سیاسی به حالت تعلیق درآمده و در نتیجه، مطالبات مردم و اختلافات سیاسی در کف خیابان‌ها پیگیری می‌شوند.»

«ایران اسلامی دوران بسیار سختی را سپری می‌کند. فعالیت سیاسی احزاب قانونی به دلیل فضای بسته سیاسی به حالت تعلیق درآمده و در نتیجه، مطالبات مردم و اختلافات سیاسی در کف خیابان‌ها پیگیری می‌شوند»

کارگزاران افزوده که «دوستداران نظام و انقلاب و مردم فهیم و دوراندیش ایران»، خواهان چنین وضعیتی نیستند و تلاش خواهند کرد تا از افتادن کشور «به ورطه نابود کننده رادیکالیسم کور و خشونت‌طلبانه از هر طرفی که باشد»، جلوگیری کنند.

در ایران بیش از هفت ماه است که تنش‌های سیاسی بر سر صحت نتیجه انتخابات و رخداد‌های پس از آن ادامه دارد.

در این مدت، بیش از چهار هزار نفر دستگیر و بر اساس آمارهای دولتی، دست‌کم ۴۰ نفر کشته شده‌اند. معترضان نیز با حضور در خیابان‌ها شعارهایی علیه مسئولان جمهوری اسلامی سر داده‌اند.

مخالفان دولت اعلام کرده‌اند که روز ۲۲ بهمن نیز با حضور در خیابان‌ها به رخداد‌های پس از انتخابات اعتراض خواهند کرد.

کارگزاران افزوده که شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را مناسب‌ترین شعار برای یادآوری و احیای «آرمان‌ها و اهداف اصیل انقلاب اسلامی مردم ایران» در روز ۲۲ بهمن می‌داند

حزب کارگزاران در بخش دیگری از بیانیه خود اعلام کرده که مخالف حرکت‌های «افراطی، شعار‌های انحرافی و ساختارشکنی» احتمالی در روز ۲۲ بهمن است.

این حزب افزوده که شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را مناسب‌ترین شعار برای یادآوری و احیای «آرمان‌ها و اهداف اصیل انقلاب اسلامی مردم ایران» در این روز می‌داند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز هفته گذشته از طرفداران جنبش سبز خواسته‌اند حضور گسترده‌ای در مراسم روز ۲۲ بهمن داشته باشند.

۱۷ تشکل اصلاح‌طلب نیز با انتشار بیانیه مشترکی، از مردم درخواست کرده‌اند با حضور در مراسم این روز، «استبداد و دیکتاتوری» را نفی کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

esteghlal.azadi.jomhorie Irani zendebad

-- sima ، Feb 6, 2010

آقایون و ندرتا خانمهای اصلاحطلب دست از ایران اسلامیتان بردارید! بگذارید ایران ایرانی باشد به همان خدایی که مدعی پرستیدنش هستید هم اسلامتان محفوظ خواهد ماند هم ایرانتان! باورم کنید! شما اگر بعد از سی سال ناامید شده باشد واقعا اگر چه بسیار تا بسیار تا بسیار دیر است اما خوب است. پس بیایید با این مردم، مردمی که سی سال است قربانی می دهد، سی سال است که مورد تجاوز قرار می گیرد، سی سال است حجاب زورکی سر می کند در چله تابستان پنجاه درجه و در اتوبوس مجبور است این حجاب نحس را این گونی سیب زمینی را محکم زیر گلویش بگیرد مباد که اسلام مورد خدشه واقع شود و همین زن و دختر را گشت ارشاد می برد تا تاریکخانه اسلام ناب محمد و مورد تجاوزش قرار می دهد، آخر به چه چیزتان می نازید، به سی سال فحشا، به سی سال تجاوز، به سی سال ازاله ی بکارت، به سی سال جنازه آوری، به سی سال اعدام و سنگسار و ترور و رشوه و فساد و دروغ! آخر با کدام صدای رسا شما بیدار خواهید شد. در کدام حکومت لاییک بد فاسد با مردمنشان چنین کردند که شما ها همگیتان کردید! مگر سی سال شما ها همگی با ما چنان نکردید که حالا گروهی از شما هم با ما می کنند و هم با شما. بنا بر این بیایید با هم نالله کنیم، با هم فریاد بزنیم، با هم بگوییم مرگ بر این مکتب، مرگ بر این ارتجاع، مرگ بر این استبداد. و زنده باد ایران! ایران ایرانی، و هم زنده باد اسلام، اسلام ایرانی. و زنده باد جمهوری ایرانی، که در آن اسلام ایرانی باشد! آخر عقل و مروت و عدالت هم چیز خوبی ست! گویی شما حتا عدالت در مورد خودتان هم را بر نمی تابید!
زنده باد ایران زنده باد انقلاب ایرانی، زنده باد جمهوری ایرانی. در آن زرتشتی و مسلمان و بهایی و یهودی و مسیحی و کافر و .... با هم زندگی کنند و به هم احترام بگذارند ... و چه خوب شده که شما مایوس شده اید، آغاز بزرگ شدنتان است! بزرگ شوید همراه این مردم بزرگ ، بزرگ شوید.

-- یک برادر از تهران ، Feb 6, 2010

«جمهوری اسلامی» و «ایران اسلامی» و «حکومت اسلامی« و «رافت اسلامی» و «غیره و غیره اسلامی» همه و همه از ٣٠ سال پیش آغاز شد که پیرمردی که می خواست خود حکومت کند و تهی از یک «قلب سلیم» و «خالی از هر احساس» مهر و عشق به خداوند بود برای ما به ارمغان آورد. او چون از قرآن بی اطلاع بود نمی دانست که هیچیک از احکام قرآن پیش اضافه «اسلامی» ندارد و خبر نداشت که در آن کتاب اصلا ذکری از حکومت اسلامی نیست برای آلوده کردن دین اسلام کلمه جمهوری را به آن چسپاند. ملت غیور هم مثل «گوسفندانی» بدون اینکه هیچکدام از غیوران آن قانون اساسی جدید را خوانده باشند به جمهوری اسلامی او «بع بع» گفتند . سوال این است که چرا پیر مرد «معظم» حال یک رای گیری جدید از قوم ذوب شده در جهالت خود بر پا نمی دارد تا ببیند به او «نع» پاسخ می دهند و یا «بع.»

-- بدون نام ، Feb 6, 2010

این سخنان "یک برادر از تهران " از دهها اعلامیه ای که این آقایان منتشر میکنند رساتر و خردمندانه تر است.ما چقدر ناتوان و بی پناهیم که باید به امثال این افراد دل خوش کنیم!؟این "اصلاح طلبان در یک تناقض اساسی گرفتارند : از سویی به قانون اساسی باور دارند و از سویی تنفیذ ولی فقیه را قبول ندارند!؟

-- ایران منش ، Feb 6, 2010

ولی هنوز فرد اصلی یعنی رفسنجانی فاسد آزاد است که باید فوری دستگیر شود

-- بدون نام ، Feb 6, 2010

چپهای عزیز از همه سلیقه ها : بیخود دعوا نکنید . مشکل افراد و گذشته آنها نیست . مشکل تا ثیر نظرات و عملکرد شما بر حفظ رژیم نیست . مشکل بینش کمونیستی مشترک همه شماست که با تمام اختلافات در دو چیز مشترک است روسی بودن و ضد آزادی و دموکراسی بودن .
تا شما چپها (فدایی - توده ای - اکثریت -اقلیت -راه کارگر -فرخ -....-جنبش شکست خوردگان -..... - چند تا فدایی در داخل -چند تا در خارج - سکولار نما - .....) این جور تو سر و کله هم میزنید و اختلافات شما با هم از اختلافات احمدی و موسوی بیشتر است و دشمنی شما با هم به اندازه علاقه همه شما به حفظ رژیم ( حالا احمدی نشد موسوی ) هست. تا روسیه و نفوذی های توده ای در سازمان امنیت و حکومت رژیم هستند این رژیم تکان خوردنی نیست .
ببین چطور از فروپاشی رسیدید به حفظ بیضه اسلام موسوی !
ببین چطور بحث هاتان بجای حفظ جنبش طبقه متوسط ( که هیچ ربطی به جنبش سبز ارتجاعی موسوی ندارد ) برای تحکیم دموکراسی ( نه ولایت فقیه خامنه ای و نه قانون اساسی موسوی ) و آزادیهای اجتماعی و سیاسی ( نه قول نیمبند حذف گشت ارشاد موسوی و نه لطف اسلامی او به نهضت آزادی که آنها را مرتد ندانست ولی حاضر نشد حق آنها را برای فعالیت سیاسی به رسمیت بشناسد ! تا چه رسد به کمونیست ها و مجاهدین و سلطنت طلبان ) رسیده به
۱)حفظ رژیم
۲)مخالفت با جمهوری ایرانی
۳)شعار و تلاش برای ماجراجویی در لبنان و فلسطین و قیم مابی
۴)حمله به هر چپی که رفتار گذشته ضد آزادی و ضد وطن پرستی خودش و شما ها را نقد کند !
۵) حمله به لیبرال ها و مجاهدین و سلطنت طلبان به سبک و به نفع رژیم و انکار حقوق سیاسی آنها !
۶)تلاش برای خارج کردن روسیه از زیر فشار افکار عمومی با دشمن تراشی فرضی ( چین و آلمان و ترکیه و زیمنس و نو کیا )
۷) سانسور اخبار جنایت کارانه و غارتگرانه روسها ( سقوط توپولوف ها که بیش از تظاهرات ضد رژیم کشته میدهد ، غارت خزر و ۱۷ سال نیروگاه اتمی و نفت و گاز شمال ، خط لوله نابوکو ، ....)
شما در انقلاب ۵۷ همین موا ضع را داشتید . در ۳۲ همین موا ضع ، در ۵۹ همین موا ضع ، در ۸۸ همین موا ضع !
اینها تصادفی نیست که شما با تشویق به اتحاد مردم دور خمینی و اکنون دور موسوی به عنوان دو ضد امریکا به فریفتن مردم کمک شایان کردید .

-- sara ، Feb 6, 2010

این برادرانی که بانام کارگزاران اعلامیه میدهند/مرعشی ومحمدهاشمی وکرباسچی و...........فک وفامیلشان/ درپی رانت خواریشانند.و بدنبال این هدف هیچوقت راضی به پیروزی مردم نمی باشند.اعلامیه کارگزاران معنی ومفهومی در جنبش سبزمردم ندارد.

-- bahram ، Feb 7, 2010

ساعت خواب!
ما هم از این ان قلابیون مدتهاست که دچار ملالیم! چی شده که اینها اینقدر ... همش بوق اسلام میزنند؟؟ نکنه از اول دعوا سر لحاف ملّا بوده؟

-- Ali ، Feb 7, 2010

مواظب باشید بعضی از پیامهای بالا را دیکتاتور پرستان مفتخور داده اند تا وحدت مارا به هم بزنند

-- حسن ، Feb 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)