تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بازداشت هفت نفر به اتهام ارتباط با رادیو فردا

وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد هفت نفر که با «رادیو فردا در ارتباط بوده‌اند» را دستگیر کرده است.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات، به هویت این افراد اشاره‌ای نشده است، اما آمده که آنها «دوره‌های مختلف گزینش و آموزش را در دبی و استانبول» گذرانده‌اند.


به گزارش خبرگزاری ایلنا، این اطلاعیه همچنین ادعا کرده که برخی از این افراد، به «استخدام رسمی» سازمان جاسوسی آمریکا درآمده بودند.

وزارت اطلاعات در عین حال مدعی شده که این افراد، «شیوه‌های مختلف براندازی نرم، شامل ایجاد اخلال در نظم و امنیت عمومی، ‌شایعه‌سازی و سایر اقدامات خرابکارانه» را آموزش دیده‌اند.

وزارت اطلاعات مدعی شده که این افراد، «شیوه‌های مختلف براندازی نرم، شامل ایجاد اخلال در نظم و امنیت عمومی، ‌شایعه‌سازی و سایر اقدامات خرابکارانه» را آموزش دیده‌اند

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده که دستگیرشدگان در جریان «اغتشاشات پس از انتخابات به ویژه روز عاشورا نقش عمده‌ای در جمع‌آوری و ارسال اخبار به خارج و تحریک آشوبگران» برعهده داشتند.

وزارت اطلاعات افزوده که این افراد، «قرار بود بعد از اجرای برنامه مشابه در روز ۲۲ بهمن، ‌از کشور خارج و به آمریکایی‌ها ملحق شوند.»

طی دو هفته اخیر، بیش از ۱۰ روزنامه‌نگار توسط ماموران اطلاعات دستگیر و زندانی شده‌اند.

وزارت اطلاعات افزوده که این افراد، «قرار بود بعد از اجرای برنامه مشابه در روز ۲۲ بهمن، ‌از کشور خارج و به آمریکایی‌ها ملحق شوند»

در هفته‌های نخستین اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، نهاد‌های امنیتی از دستگیری برخی از همکاران شبکه‌های ماهواره‌ای در ایران خبر داده بودند.

نهاد‌های امنیتی ایران طی هفت ماه گذشته، بیشتر از ۱۰۰ روزنامه‌نگار را بازداشت کرده‌اند که در حال حاضر نزدیک به ۴۰ تن از آنها در زندان به‌سر می‌برند.

برای برخی از این روزنامه‌نگاران، احکام سنگینی صادر شده است و بسیاری از آنها نیز با تودیع وثیقه‌های سنگین به طور موقت آزاد هستند.

وزارت اطلاعات پیش‌تر با صدور اطلاعیه‌ای، همکاری با رادیو فردا و دیگر رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور را ممنوع اعلام کرده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

معلومه این رژیم تبهکار که الگوی رفتارش از مافیا یا سایر سازمان های تبهکاری هم مخوف تر هست از افشا گری رادیو فردا ترسیده..پایدار باشید

-- hamed ، Feb 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)