تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اکبر منتجبی و احمد جلالی بازداشت شدند

اکبر منتجبی، دبیر سرویس سیاسی روزنامه توقیف شده اعتماد ملی و احمد جلالی فراهانی، دبیر سرویس اجتماعی خبرگزاری مهر بازداشت شدند.

وب‌سایت جرس گزارش کرده که این دو روزنامه‌نگار، بامداد امروز یکشنبه توسط نیرو‌های امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.


اکبر منتجبی

اکبر منتجبی، سابقه فعالیت در روزنامه‌های شرق، هم‌میهن، اعتماد ملی و هفته‌نامه شهروند ‌امروز را در کارنامه کاری خود دارد.

احمد جلالی فراهانی نیز که پیش‌تر در روزنامه‌های ایران و تهران امروز فعالیت می‌کرد، در شرایطی دستگیر شد که کمتر از یک روز از اخراج وی از خبرگزاری مهر می‌گذشت.

گزارش شده که هشت مامور با مراجعه به منزل این روزنامه‌نگار، وی را بازداشت و اسناد و مدارکش را نیز با خود برده‌اند.


احمد جلالی فراهانی

گزارش دیگری نیز حاکی از بازداشت زینب کاظم‌خواه، خبرنگار هنری خبرگزاری ایسنا به اتهام «شرکت در تجمعات» است.

مهسا جزینی از همکاران روزنامه ایران در اصفهان و عضو کمپین یک میلیون امضا و سمیه مومنی، دو روزنامه‌نگار دیگری هستند که گزارش‌ها از بازداشت آنها حکایت دارد. این دو نفر شب گذشته از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده‌اند.

اعتراض به انتقال زید‌آبادی و باستانی
محمد شریف، وکیل مدافع احمد زید‌آبادی و مسعود باستانی نیز در گفتگو با خبرگزاری ایسنا از وضعیت موکلان خود که چندی پیش به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده‌اند، اظهار نگرانی کرده است.

به گفته آقای شریف، «انتقال محکومین به زندان شهر دیگری، توجیه قانونی ندارد و مجازات مضاعف به موکلین تحمیل می‌کند.»

عبدالرضا تاجیک، دیگر روزنامه‌نگاری است که در تماس تلفنی کوتاهی، به خانواده خود گفته که در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد و از او بازجویی نیز نمی‌شود.

آقای تاجیک که به اتفاق حسین نورانی‌نژاد، با آرش رحمانی‌پور هم سلول بوده، بعد از اعدام این جوان ۲۰ ساله، در وضعیت روحی «بدی» به سر می‌برد.

ایران در حال حاضر به بزرگترین زندان برای روزنامه‌نگاران در جهان تبدیل شده است. بیش از ۴۰ روزنامه‌نگار در ایران زندانی هستند که اتهام هیچ یک از آنها اعلام نشده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)