تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

لاریجانی غرب را به «کلاهبرداری» متهم کرد

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، غرب را به زمینه‌چینی برای «کلاهبرداری سیاسی» در مورد برنامه هسته‌ای ایران متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای لاریجانی که امروز شنبه در جشنواره ابن ‌سینا سخنرانی می‌کرد، برخورد غرب با برنامه اتمی ایران را «دوگانه و غرض‌ورزانه» خواند.


علی لاریجانی در جشنواره ابن سینا

وی خطاب به کشور‌های غربی گفت آنها باید بدانند که «ایرانی‌ها ساده‌لوح» نیستند.

به گفته دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، نگرانی غرب در مورد سوخت رآکتور اتمی تهران، در واقع تلاشی از سوی رهبران این کشور‌ها برای «کلاهبرداری سیاسی» است.

به گفته دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، نگرانی غرب در مورد سوخت رآکتور اتمی تهران، در واقع تلاشی از سوی رهبران این کشور‌ها برای «کلاهبرداری سیاسی» است

اظهارات رئیس مجلس ایران، پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم و منوچهر متکی، وزیر خارجه، از آمادگی تهران برای تبادل سوخت هسته‌ای خبر دادند، ایراد می‌شود.

لاریجانی به همراه گروه دیگری از نمایندگان مجلس، از مخالفان سرسخت تبادل سوخت هسته‌ای است. این در حالی است که احمدی‌نژاد، مخالفان این مبادله را به «همراهی ناخودآگاه با صهیونیست‌ها» متهم کرده است.

لاریجانی پیش‌تر با انجام این مبادله مخالفت کرده و گفته بود این پیشنهاد غربی‌ها «فریبکاری» است.

لاریجانی به همراه گروه دیگری از نمایندگان مجلس، از مخالفان سرسخت تبادل سوخت هسته‌ای است. این در حالی است که احمدی‌نژاد، مخالفان این مبادله را به «همراهی ناخودآگاه با صهیونیست‌ها» متهم کرده است

براساس پیشنهاد اکتبر سال گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران برای تامین سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران، ۷۵ درصد از اورانیوم با غنای ۳.۵ درصد خود را با اورانیوم با غنای نزدیک به ۲۰ درصد روسیه معاوضه خواهد کرد.

مخالفان در ایران می‌گویند که انجام چنین مبادله‌ای، به معنای از دست رفتن تمام تلاش‌های چندین ساله جمهوری اسلامی در زمینه غنی‌سازی اورانیوم است.

آنها همچنین می‌افزایند که آیت‌الله علی خامنه‌ای با این مبادله مخالف است، اما احمدی‌نژاد با اظهارات هفته گذشته خود، این نظر رهبر جمهوری اسلامی را نقض کرده است.

لاریجانی گفته که غربی‌ها با ارائه این پیشنهاد، قصد دارند «مواد غنی‌شده را از دست ایرانی‌ها خارج» کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

واقعا هر چه میگذرد و به ٢٢ بهمن نزدیک میشویم وافعیت های درون حاکمیت اخوندی با شتابی بیشتراز قبل بیرون میزند و نشان میدهد که رژیم پاره پاره است ومیرود تا نقطه تعین تکلیف را تجربه به کند.

-- Hamid ، Feb 6, 2010

شنیده اید که می گویند :دیگ به دیکچه می گوید روت سیاه؟
ای کاش کسی پیدا میشد از ایشان وسایر دوستانش این پرسش را می نمود که اگر شما هم دزد وهم کلابردار در این مملکت نیستید پس چرا از نامهای مستعار برای معرفی خود به مردم ما استفاده نموده اید ؟آیا دلیلی بجز نداشتن ریشه نژادی غیر ایرانی شما وجود دارد،که بیشتراز نامهای مذهبی ونام شهرهای ایران برای شناسنامه هایتان استفاده نموده اید ؟آخر مگر میشود این همه مشاهبات اتفاقی باشد؟خمینی(خمین)خامنه ای(خامنه)رفسنجانی(رفسنجان)مسباح یزدی(یزد) هائری شیرازی(شیراز)لاری جانی(لاریجان)دوری نجف آبادی(نجف آباد)اردبیلی(اردبیل)گلپایگانی(گلپایگان)فیروزآبادی(فیروزآباد)کاشانی(کاشان)قمی(قوم)طالقانی(طالقان)خلخالی (خلخال)جزایری(جزایر دریای پارس)رضایی(رضاییه)بروجردی(بروجرد)سیستانی(سیستان)خراسانی(خراسان)نائنی(نائن)خوی(خوی)وغیره...بی خود نیست که همه دل مشغولیشان گسترش اسلام،حفظ نظام وتر وخشک کردن هماس لبنان،حزب ا...فلسطین،شعیان عراق ،طالبان افغانستان وپاکستان وسایر هم پیمانان عرب غیر ایرانیشان می باشدنه مردم مستعمره شان ایران!

-- ایرانبان بهرام آبتین ، Feb 6, 2010

لاریجانی کم خوراک ایرانی خوشمزه به بر و بچ نداد که! هی دعوت کرد و حالا هم اینجوری!
غرب می خواست کلاهبرداری کنه یا شما سر مردم کلاه! از روز هم روشنتره که انها تا گردو شون دو تا مغز نداشته باشه دمشون رو گردو نمی زنند. حقوق بشر تو کشورهاشون نگاه کن. هر اروپایی حق داره تو کشور دیگر سفر کند ما نداریم چون هر چی آبرو داشتیم شما تازه مسلمونهای بنیادگرای بردید! هر چه بود چیاول کردید به اسم اسلام و بیت و ...

حقوق بشر را اگر رعایت کرده بودی و یا رعایت می کردید وضعتون به اینجا نمی کشید که هراسان هستید!

-- م. از پارس ، Feb 6, 2010

یعنی این آقا خودش نمیداند که خودش هم یکی از آن کلاههاییست که بر سر این مردم گذاشته اند تا همه هستی این مردم را بردارند .

-- محمد ، Feb 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)