تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«بازنشستگی» ۱۲ استاد دانشگاه علامه‌ طباطبایی

یک مقام‌ آگاه در دانشگاه علامه طباطبایی، گزارش‌ها درباره بازنشستگی گروهی از اساتید دانشکده اقتصاد این دانشگاه را تائید کرد.

این مقام که نام وی اعلام نشده، امروز چهارشنبه به خبرگزاری ایلنا گفته که احکام بازنشستگی ۱۲ استاد برجسته اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی صادر شده است.


محمد ستاری‌فر، حمیدرضا برادران‌شرکا، علی صادق‌تهرانی، بهروز هادی‌زنوز، محمود ختایی، صادق بختیاری، رضا عاصی، مهدی جهرمی، محمدمهدی به‌کیش و خانم ترکیان، اساتید برجسته بازنشسته شده دانشگاه علامه‌طباطبایی هستند.

حکم بازنشستگی برخی از این اساتید، آن‌طور که این مقام گفته، در تابستان امسال صادر شده و حکم گروه دیگری از این استاد به تازگی صادر شده است.

محمد ستاری‌فر، حمیدرضا برادران‌شرکا، علی صادق‌تهرانی، بهروز هادی‌زنوز، محمود ختایی، صادق بختیاری، رضا عاصی، مهدی جهرمی، محمدمهدی به‌کیش و خانم ترکیان، اساتید برجسته بازنشسته شده دانشگاه علامه‌طباطبایی هستند

این مقام آگاه افزوده که پیش از این نیز «حسین شریفی و محمدرضا ضیایی‌بیگدلی، با توجه به اینکه به سن بازنشستگی نرسیده بودند، بازنشسته شده‌اند.»

این دو از اساتید دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی هستند.

از زمان به قدرت رسیدن احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴، بیش از ۵۰ استاد برجسته دانشگاه‌های ایران بازنشسته و یا از کار برکنار شده‌اند.

«بازنشستگی اجباری» این اساتید با اعتراض برخی از دانشگاهیان و منتقدان دولت‌های نهم و دهم مواجه شده است؛ اما مسئولان وزارت علوم همچنان بر تدوام این سیاست تاکید دارند.

طرح بازنشستگی اساتید دانشگاه‌ها در شرایطی ادامه دارد که روز گذشته محمدرضا رحیمی، معاون محمود احمدی‌نژاد از حضور اساتید «غیرمتعهد» در دانشگاه‌ها انتقاد کرده است

از زمان اجرای طرح «بازنشستگی اجباری» اساتید دانشگاه‌ها، تاکنون استادان برجسته‌ای هم‌چون امیرناصر کاتوزیان، حسین بشیریه، ایرج گلدوزیان، محمود عرفانی، ابوالقاسم گرجی، محمد آشوری، جمشید ممتاز و عزت‌الله عراقی، که همگی آنها در دانشگاه تهران مشغول به تدریس بودند، از سوی معاونت اداری این دانشگاه بازنشسته شده‌اند.

کریم مجتهدی، علی شیخ‌الا‌سلا‌می، غلا‌محسین ابراهیمی‌دینانی، محمدرضا شفیعی‌کدکنی، رضا داوری، محسن جهانگیری و ابراهیم باستانی‌پاریزی از دیگر استادی هستند که با اجرای این طرح، به اجبار بازنشسته شده‌اند.

طرح بازنشستگی اساتید دانشگاه‌ها در شرایطی ادامه دارد که روز گذشته محمدرضا رحیمی، معاون محمود احمدی‌نژاد از حضور اساتید «غیرمتعهد» در دانشگاه‌ها انتقاد کرده است.

آقای رحیمی گفته که وزارت علوم باید مانع از عضویت افراد «غیرمتعهد» در هیات علمی دانشگاه‌ها شود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)