تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«محکومیت مجید توکلی به هشت سال حبس»

خبرنامه امیرکبیر از محکومیت مجید توکلی به هشت و نیم‌سال حبس تعزیزی، پنج سال محرومیت از فعالیت سیاسی و ممنوعیت خروج وی از کشور خبر داد.

مجید توکلی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پس از سخنرانی در مراسم روز ۱۶ آذر در این دانشگاه، از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.


مجید توکلی

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، جرم این فعال دانشجویی را «اجتماع و تبانی علیه نظام، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به ریاست جمهوری» اعلام کرده است.

دو سال از هشت و نیم سال حبس آقای توکلی به خاطر «توهین» به رهبر جمهوری اسلامی و پنج سال آن نیز به خاطر «اجتماع و تبانی علیه نظام» است.

دو سال از هشت و نیم سال حبس توکلی به خاطر «توهین» به رهبر جمهوری اسلامی و پنج سال آن نیز به خاطر «اجتماع و تبانی علیه نظام» است

مجید توکلی، پیش از این نیز دو بار بازداشت شده بود که بار اول، یک سال و هفت ماه را در زندان گذراند و بار دوم نیز به مدت سه ماه در انفرادی تحت بازجویی قرار گرفت.

رسانه‌های نزدیک به دولت پیش‌تر ادعا کرده بودند که مجید توکلی پس از سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه امیرکبیر قصد داشت با «پوشش زنانه» فرار کند که از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شد.

تصویر این فعال دانشجویی یک روز بعد، از سوی این رسانه‌ها در حالی که پوشش زنان بر تن داشت منتشر شد.

مجید توکلی، پیش از این نیز دو بار بازداشت شده بود که بار اول، یک سال و هفت ماه را در زندان گذراند و بار دوم نیز به مدت سه ماه در انفرادی تحت بازجویی قرار گرفت

مخالفان نیز در اعتراض به این اقدام دولت و حمایت از این فعال دانشجویی، با سر کردن روسری و چادر، کمپین «مردان با حجاب» را راه‌اندازی کردند که با استقبال گسترده‌ای روبرو شد.

حکم مجید توکلی در شرایطی صادر می‌شود که چهار دانشجوی دانشگاه بین‌المللی قزوین نیز روز گذشته با حکم کمیته انضباطی از این دانشگاه اخراج شده‌اند.

شش دانشجوی دیگر این دانشگاه هم در مجموع به ۱۸ ترم تعلیق از تحصیل محکوم شده‌اند.

فشار‌ها بر فعالان دانشجویی در چند ماه گذشته از سوی نیرو‌های امنیتی و قضایی افزایش یافته است. طی این مدت، ده‌ها دانشجو به کمیته‌های انضباطی احضار و با محرومیت‌هایی مواجه شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
عفو بین‌الملل: مجید توکلی آزاد شود

نظرهای خوانندگان

امیدوارم که به هشت سال نرسید، آدم خورها!
١٤٠٠ سال بستونه دیگه

-- هومن ، Jan 20, 2010

مجید شرف جنبش است...

-- مسعود ، Jan 20, 2010

با سلام جای بسیار خوشبختی ست که حکومت در حال آبیاری درخت ایرانیت است، جای خوشبختی ست که اینم فرزندان ایران زمین فردا کارگزاران جمهوری ایرانی خواهند بود.
سلام بر شما درختان ایستاده و رونده که در حال نوشتن زرین ترین برگ تاریخ ایرانید. درود ایران و سلام خاک ایران بر شما باد

-- منصور از تهران ، Jan 20, 2010

مجید الحق که نشان دادی دود از کنده بلند میشه . باز هم لیبرال ها . مایه افتخار ما . توده ای فدایی که در حال ساخت و پخت هستند. واسه همینه که ها آزادند و تو و زید آبادی بیشترین زندانی را میگیری

-- majidi ، Jan 20, 2010

به امید اینکه به زودی شاهد فروپاشی این رژیم فاسد و دیکتاتور و آزادی تمام آزادیخواهان ایران زمین باشیم.

درود بر مجید توکلی

-- mehrnoosh ، Jan 20, 2010

انحصارطلبی تاکي وکجا؟ اگرزورکار ميکرد شاه هنوز شاه بود..

-- Mehran ، Jan 20, 2010

زمانی می رسد که خامنه ای را در زندان می بینیم و شاهد آزادی همه زندانیان سیاسی از شکنجه گاههای خامنه ای هستیم. روز 22 بهمن روز بسیار سیاهی برای حکومت وحشت ولایت فقیه خواهد بود. در این روز همگی خواستار آزادی این عزیزان در بند بشویم.

-- مهرداد ، Jan 20, 2010

مجید عزیز سر تعظیم در برابرتو و دیگر دانشجویان اسیر راه ازادی فرود می اورم. ما شما را تنها نخواهیم گذاشت. بزودی همه شما را از چنگال ستمگران بیرون میاوریم.پیروزی نزدیک است.

-- taban ، Jan 20, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)