تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
میرحسین موسوی:

«ترور علی‌محمدی، بخشی از یک طرح وسیع است»

میرحسین موسوی، نامزد معترض به نتایج انتخابات طی پیامی ترور مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران را «بخشی از یک طرح وسیع» دانست و به «دشمنان ملت» نسبت داد.

مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران، روز ۲۲ دی ماه جاری بر اثر یک انفجار «تروریستی» در نزدیکی منزلش در خیابان قیطریه تهران کشته شد.


در بخشی از پیام آقای موسوی آمده‌است: «شهادت مظلومانه دکتر مسعود علی‌محمدی بازگوی این حقیقت تلخ است که دشمنان ملت ایران برای تحقق منافع خود، قصد دارند از شرایط بحرانی سود ببرند.»

نخست وزیر پیشین ایران با «جنایتکارانه» توصیف کردن این اقدام، آن را بخشی از «طرح وسیعی» دانسته که باید «همگان فارغ از تمایلات سیاسی، برای کشف ابعاد دیگر آن به مراقبت و تامل بپردازند.»

به گفته این نامزد معترض: «فقدان دکتر مسعود علی‌محمدی فاجعه‌ای نیست که هر ایرانی علاقمند به سرنوشت کشور و انقلاب بدان بی‌تفاوت بماند.»

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران نیز طی پیام‌های جداگانه‌ای از کشته‌شدن این استاد دانشگاه ابراز تاسف کرده‌اند.
پیکر مسعود علی‌محمدی، روز گذشته تحت تدابیر شدید امنیتی در امام‌زاده چیذر تهران به خاک سپرده شد.


مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران

بنا به گزارش‌های منتشر شده، نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌ها حضور پررنگی در این مراسم داشتند و شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «این گل پرپر ماست، هدیه به رهبر ماست» می‌دادند.

بنا به گزارشی که احمد شیرزاد، نماینده مجلس ششم شورای اسلامی و از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی در تارنمای شخصی خود منتشر کرده‌است، نیروهای لباس شخصی و «برادران حزب‌الله» در طی مراسم خاکسپاری اجازه نزدیک شدن به پیکر این استاد دانشگاه را به اقوام، شاگردان و همکارانش نداده‌اند.

به نوشته آقای شیرزاد، دانشجویان و همکاران مسعود علی‌محمدی، با دادن شعار «لااله الا الله»، با فاصله از «شرکت‌کنندگان خاص»، در این مراسم شرکت داشتند.

خبرگزاری فارس نیز از حضور افرادی با نمادهای سبز در مراسم خاکسپاری خبر داده‌است. به گزارش فارس این افراد خود را دانشجویان این استاد دانشگاه معرفی می‌کردند و «شعارهای انحرافی» می‌دانند.

بنا به گزارش احمد شیرزاد، نیروهای لباس شخصی و «برادران حزب‌الله» در طی مراسم خاکسپاری اجازه نزدیک شدن به پیکر این استاد دانشگاه را به اقوام، شاگردان و همکارانش ندادند

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران روز گذشته در خوزستان، ترور آقای علی محمدی را به اسرائیل منسوب کرد و گفت: «براساس گزارش‌های رسیده، شیوه بمب‌گذاری در ترور اخیر یک استاد دانشگاه، صهیونیستی است.»

رسانه‌های نزدیک به دولت با معرفی مسعود علی‌محمدی به عنوان دانشمند هسته‌ای، ترور وی را در راستای لطمه زدن به کارهای تحقیقاتی هسته‌ای ایران عنوان کرده‌اند.

این در حالی است که نزدیکان این استاد فیزیک با رد این ادعا، می‌گویند که آقای علی‌محمدی از استادان معترض به نتایج انتخابات و رخدادهای پس از آن بوده و در راهپیمایی ۲۵ خرداد معترضان در تهران نیز شرکت کرده بود.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
حضور لباس‌شخصی‌ها در تشییع مسعود علی‌محمدی

نظرهای خوانندگان

برای تایید گفته های اقای مو سوی به این سا ید
مرا جعه کنید:
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=12101

-- Amir ، Jan 15, 2010

bayad be mardomi e laaghal mahvare binand tozih bishtari dahid iraniane faghede mahvare va internet dar jahl be sar mibarandd

-- ldfjhjqeh ، Jan 15, 2010

شواهد و تحلیلها اشکارکننده تکرار قتلهای زنجیره ایست اما با وقاحت بیشتر.
تنفری که ایرانیان از این نظام و شخص خامنه ای دارند با این رفتار نظام به مراتب بیشتر و بیشتر خواهد شد و ریزش نظام سریعتر.
زنده باد ازادی و دمکراسی
مرگ بر استبداد

-- Nam ، Jan 15, 2010

مردم را مي‌كشند و به رهبرشان تقديم مي‌كنند. عجب جانيان پررويي هستند!

-- بدون نام ، Jan 15, 2010

در طول تاریخ ایران زمین این خاک غم انگیز هرگز دشمنی قسم خورده تر، نانجیب تر و بیشرفتر و ضد ایرانی تر از آخوند و روحانیت نبوده است. اینان چنان بیشرفی و ضدیت با ایران و ایرانی را به حد اعلا رسانده اند که اگر یک انسان باشرفی همچون منتظری یا حتا یک طلبه ی باشرف هم پیدا شود آنها خودشان، یعنی خود روحانیت در کلش آنها را از خود طرد خواهند کرد. شما یک نگاه بیندازید به منتظری چند تا آخوند از غریبی و از حصر او انتقاد کرد، کدامشان گریبان پاره کردند. از صدر اسلام تا کنون که این افیون تودههای ایرانی به به کشور آمده تا به حال تمامی قتلها، تمامی کشتارها، تمامی ترور ها از حلاج گرفته تا کسروی، از سهروردی گرفته تا فروهر ها، از دکتر سامی گرفته تا دکتر علیمحمدی و تمامیت بدون استثنا همه و همه با فتوا ی مستقیم و یا غیر مستقیم روحانیت بوده است. مردم ایران باید بداند که تا این روحانیت برای همیشه از صحنه ی زندگی اجتماعی ایران حذف نشود، تا قرآن برای همیشه از دستورالعمل بودن قتل و آدمکشی خارج نشود، و خلاصه تا این دین مثل همه ی ادیان دیگر بالغ نشود آش مسموم اسلام ناب محمد همین است و کاسه ی مسکوتر آن همین.
تنها راه رهایی ملت ایران یک انقلاب مذهبی ست در تمام شئون. دست روحانیت باید برای همیشه از سر این ملت کوتاه شود. ازدواج و طلاق مردم ، تولد و مرگ آنها باید جنبه ی زمینی و مدنی و غیر شرعی و انسانی بخود گیرد. اگر چه مرگ مسعود علیمحمدی دردناک است، اما امیدوار باید بود تا این مرگهای ماموریتی از سوی روحانیت باعث انزاوی هر بیشته و قطع ارتزاق آنان از جیب ملت شود!
مرگ بر روحانیت مفت خور و نمک به حرام که نان ما را خوردند و سر سفره خودمان سرمان را بریدند و عزیزانمان را مصله کردند.
زنده باد انقلاب سبز ایرانی
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد انقلاب سبز ایران
مرگ بر یزیدان و معاویه ها و هم لباسانشان
دوستان لطفا نظر بدهید، نترسید اینان رفتنی هستند، اینان روی ترس شما در اب راز عقیده تان شرط بندی کرده اند!
من بازمانده ی جنگ ایران و عراق از تهران هستم

-- بازمانده ی جنگ ایران و عراق از تهران ، Jan 15, 2010

اسدالله بادامچیان، نماینده تهران در مجلس و عضو جمعیت موتلفه اسلامی، روز پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای از احتمال ترور رهبران جنبش سبز خبر داد. این مصاحبه در خبرگزاری رسا که جمعی از طلاب نزدیک به آیت‌الله مصباح یزدی آن را اداره می‌کنند منتشر شده است

-- بدون نام ، Jan 15, 2010

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران روز گذشته در خوزستان، ترور آقای علی محمدی را به اسرائیل منسوب کرد و گفت: «براساس گزارش‌های رسیده، شیوه بمب‌گذاری در ترور اخیر یک استاد دانشگاه، صهیونیستی است.»

آقا محمود و همدساش شيوه‌هاي ترور را خوب مي‌دانند. لطف كنند درباره ساير روش‌ها و سيوه‌هاي تروريستي كه دوره ديده‌اند هم براي مردم توضيحات بيشتري بدهند.

ضمنا بگويند ترور بعدي را به چه شيوه‌اي انجام مي‌دهند. تا تكليف فارس نيوز و ايرنا و كيهان و صداي كذاب و سيماي كريه‌شان هم روشن شود. البته با آقاي لاريجاني هم مشورتي بنمايند چون ظاهرا ايشان هم از اين ترور خبر داشته‌اند.

-- بدون نام ، Jan 15, 2010

اقای موسوی شما که فرموده اید حاضر به مردن میباشد،چرا درست سخن نمی گویید؟
هم وطن دم خروس و یا قسم - کدام را بپذیریم؟؟
اگر مدارکی دارید ،ارایه نمایید تا مردم به خیابان بریزند.مطمعن باشید در صورت ارایه مدرک،مردم از شما پیروی خواهند کرد.
اصلا بنده معتقدم شما خودتان طراح اصلی این فجایح هستید و میخواهید نام خود و نقش رهبریتان در انقلاب مخملی امریکای- انگلیسی در تاریخ ایران ثبت گردد.
دوست گرامی- تمام کسانی که ادعای انقلابی بودن را داشته و خود را نجات دهنده انسانها می دانند، چه کمنومونیست،مذهبی،لیبرا ،چپی و سکولار(غیر مذهبی)و غیره، تا زمانی که خواسته های به حق مردم و شرایط سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی جامعه را به درستی درک نکرده و در مبارزات در نظر نگیرند،جز یک ماجراجو نام دیگری نخواهند داشت.
mansourpirykhanghah@t-online.de

-- mansour piry khanghah ، Jan 15, 2010

موسوی همیشه عقب تر از خودش حرکت میکند یعنی یک سر دارد وهزار سودا . گاهی به فکر معامله است که با رقیب به جایی برسد و گاهی خودش را رهبر جا مانده از مردم احساس می کند که می خواهد لاکپشت وا ر به ان برسد.این نوع شیوه ها در گذشته تجربه شده ومنجر به نابودی معامله گران شده است یعنی دیگر طرف میشود چوب دو سر طلا.

-- Hamid ، Jan 15, 2010

این «لفافه گویها» نه «مسعود» را بر می گرداند ونه «میر حسین» را بجایی می رساند. هدف از «مظلومانه ترور کردن» ترساندن بیشتر استادان دانشگاها در «روشن ساختن دانشجوبان» و همچنین «بره ساختن کادر دانشگاهیان» و نیز «نزدیک کردن بیشتر دانشگاه به حوزه» است. «رهبر معظم» چون خود و فرزندانش تحصیلات دانشگاهی ندارند ٢٠ سال است سعی می کند بهرقیمت شده دانشگاها و حوضچه های دینی را یکی کرده و خود را مفتخرأ «استاد معظم» نیز بنامد!!! شاه سابق هم چون هرگز دانشگاه نرفته بود از سر مایه مملکت برای خرید «دکترای افتخاری» از این دانشگاه و از آن دانشگاه استفاده می کرد غافل از اینکه علم کسب کردنی است و نه خریدنی!!!

-- بدون نام ، Jan 15, 2010

دوستان لطفا سخن بازمانده ی جنگ ایران عراق را ده بار و صد بار بخوانید. شاید عصاره ی تمامی دردهای ما باشد.
بنده نیز می گویم زنده باد زنان سبز ایران
زنده باد انقلاب سبز ایران
زنده باد جوانان جان بر کف ایران
و مرگ بر کسانی باد که آنچه را نتوانستند با سربازان صدام حسین بکنند با ما می کنند
مرگ بر کسانی که آنچه را حتا سربازان مغول و صدر اسلام و سربازان صدام با ما نکردند با ما می کنند
ننگ بر اصل و اصول و سرچشمه ی این ولایت
مرگ بر دشمنان ایران
زنده باد انقلاب سبز ایران
زنده باد بیست و دوم بهمن روز تظاهرات دهها ملیونی مردم سبز ایران
زنده باد چهارشنبه سوری روز ایرانیت
زنده باد نوروز پیروز
زنده با سیزده بدر
و ما با اینهمه میخ که بر این تابوت بویناک خواهیم زد این مرده ی متعفن و مسموم و بیماری زاد و آدمکش را دفن نیز خواهیم کرد. هموطنان ما ساعتها بیدار نشسته ام تا بتوانم کامپیورم را به اینترنت وصل کنم و بگویم مرگ بر این ولایت، مرگ بر این نظام ضد بشری. شما نیز چنین کنید. ما باید هنگامه را در سراسر ایران و جهان بر این ضدبشران ببندیم.
زنده باد جمهوری ایرانی
من یک زن از تهران

-- یک زن از تهران ، Jan 15, 2010

من هم به همراه مردم ایران فریاد می زنم:
مرگ بر قاتلان و دست اندر کاران پشت پرده این جنایات هولناک.
ننگ و نفرت ابدی بر این جنایات کاران. مردم ایران هرگز این عامل پلید را نخواهند بخشید.
.....

-- جهان ، Jan 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)