تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«با فرستادن ایمیل و پیامک برخورد می‌شود»

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی می‌گوید با افرادی که «اقدام به فرستادن اس‌ام‌اس و ایمیل‌های فراخوان برای اغتشاش» می‌کنند، برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وی در حاشیه همایش رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر به خبرنگاران گفت: «این افراد تصور نکنند، استفاده از آنتی‌پروکسی‌ها موجب شناسایی نشدن آن‌ها می‌شود.»

معترضان به نتایج انتخابات و رخدادهای آن در هفت ماه اخیر از امکاناتی همچون ایمیل، پیامک و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی برای فراخوان و ساماندهی اعتراضات استفاده کرده‌اند. دولت ایران اغلب سایت‌های خبری نزدیک به معترضان و شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک را فیلتر کرده است.


اسماعیل احمدی مقدم

آقای احمدی‌مقدم ادامه داد: «این افراد باید بدانند، بالاخره اس‌ام‌اس‌ها را از کجا می‌زنند و یا ایمیل‌ها از کجا فرستاده می‌شود که این‌ها زیرمجموعه سیستم‌هایی است که کاملاً تحت کنترل است.»

فرمانده نیروی انتظامی ایران، بار دیگر بر کنار گذاشته شدن «مدارا» از سوی پلیس و دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: «به دلیل سیاست مدارا قرار نبود که فشار زیادی در برخوردها وارد شود.»

در هفت ماه گذشته بیش از پنج هزار نفر از معترضان بازداشت شده‌اند و گزارش‌هایی مبنی بر شکنجه و تجاوز به بازداشت‌شدگان منتشر شده‌است. رسانه‌های نزدیک به معترضان شمار کشته‌شدگان حوادث اخیر را بیش از هفتاد نفر اعلام کرده‌اند. مقامات رسمی ایران کشته شدن ۳۰ نفر را تایید کرده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این‌که کسانی که به خیابان می‌آیند، «عامل اصلی» نیستند، گفت: «تحریک‌کنندگان و افرادی که اقدام به فراخوانی و سازماندهی این افراد می‌کنند، عوامل اصلی هستند که شاید در میدان هم نباشند.»

فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با ترور اخیر: «از این که قرار است اقدامی صورت گیرد، تقریبا هشدار داده شده بود و همه مطلع بودند»

وی که معتقد است تاکنون با معترضان «برخوردی نشده»، هشدار داد: «از این پس اگر این افراد به کار خود ادامه دهند، همه سوابق گذشته آن‌ها که ثبت شده‌است، تحت حساب و کتاب قرار می‌گیرد و آن‌هایی که کار سازماندهی و یا فراخوانی انجام می‌دهند، حتماً جرمشان بسیار بیشتر از افرادی است که کف خیابان می‌آیند و قانون‌شکنی می‌کنند.»

آقای احمدی‌مقدم در رابطه با ترور مسعود علی‌محمدی، استاد دانشگاه تهران گفت: «از این که قرار است اقدامی صورت گیرد، تقریباً هشدار داده شده بود و همه مطلع بودند.»

وی می گوید که احتمال داده می شد که به «یک تاسیسات در یک جای دیگری» ضربه‌ای وارد شود. به گفته وی پرونده این حادثه در دست وزارات اطلاعات ایران است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جالب است که این آدم واژه‌ی آنتی را پشت پروکسی گذاشته و به عنوان یک فرمانده ارشد این‌قدر سواد ندارد که بداند مردم با پروکسی سانسور پشت سر می‌گذارد نه آنتی پروکسی! البته در آینده مردم به عنوان یک مجرم با ایشان واقعاً برخورد خواهند کرد و این تفاوت دارد با تهدید و جنگ روانی که ایشان با بیسوادی‌اش سعی دارد با مردم سبزی که سوادی بسیار بیشتر از ایشان دارد راه بیاندازد D:

-- بدون نام ، Jan 15, 2010

بدون نام جان کاشکی یک جو شرف و انسانیت داشت، سواد توی سرش بخورد! اینان بیسوادی و بیشرفی و دینداری و ضد بشری از فضائلشان است!
فضیلت جان دل برادر می فهمی! این دین یعنی همه ی اینها با هم.

-- کارون از اهواز ، Jan 15, 2010

یه نفر از این آقا بپرسه پروکسی یعنی چه؟؟؟

-- ناشناس ، Jan 15, 2010

حکومت اسلامی با استفاده از آنتی گوگل (ضد جستجو) کاربران آنتی پروکسی (ضد نماینده مخفی) را هك و معدوم خواهد کرد!

-- عین‌الله فارس ، Jan 15, 2010

بگو با چی برخورد نمیشه
سردار ...

-- بهنام ، Jan 16, 2010

سردار جان اگه مشتتون پر بود تا حالا 1000 دفعه مارو گرفته بودی، منتظر محاکمه شدنت باش.

-- سبز ، Jan 16, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)