تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حضور لباس‌شخصی‌ها در تشییع مسعود علی‌محمدی

تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، از حضور «گسترده» نیروهای لباس شخصی و نظامی در مراسم تشییع جنازه مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران خبر داده‌است.

بنا به این گزارش در این مراسم شماری از عکاسان خبری نیز بازداشت شده‌اند. تمامی عکاسان بازداشت شده زن بوده‌اند و سه نفر از آن‌ها برای آژانس‌های خبری خارجی کار می‌کردند.

مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران، روز ۲۲ دی ماه جاری بر اثر یک انفجار «تروریستی» در نزدیکی منزلش در خیابان قیطریه تهران کشته شد.


خبرگزاری فارس نیز از حضور افرادی با نمادهای سبز در مراسم خاکسپاری خبر داده است. به گزارش فارس این افراد خود را دانشجویان این استاد دانشگاه معرفی می‌کردند و «شعارهای انحرافی» می‌دانند.

گفته می‌شود در این مراسم خاکسپاری، گروهی از افراد بی‌سیم به‌دست نیز در میان حاضران دیده می‌شد، که شعار «مرگ بر آمریکا» و«مرگ بر اسرائیل» سر دادند و پلاکاردهایی همچون «ترور، نشانه ضعف آمریکا است» در دست داشتند.

رسانه‌های نزدیک به دولت با معرفی مسعود علی‌محمدی به عنوان دانشمند هسته‌ای، ترور وی را در راستای لطمه زدن به کارهای تحقیقاتی هسته‌ای ایران عنوان کرده‌اند.

این در حالی است که نزدیکان این استاد فیزیک با رد این ادعا، می‌گویند که آقای علی‌محمدی از استادان معترض به نتایج انتخابات و رخدادهای پس از آن بوده و در راهپیمایی ۲۵ خرداد معترضان در تهران نیز شرکت کرده بود.

پیام تسلیت هاشمی و خاتمی
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، در پیام تسلیتی، ترور مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران را «آغاز خط تازه توطئه علیه نظام اسلام» دانست.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس (پارلمان‌نیوز)، وی با ابراز تاسف از «شهادت مظلومانه دکتر مسعود علی‌محمدی»، گفت: «مطمئنا مسئولان مربوطه با هوشیاری تمام برای خنثی شدن این توطئه شوم اقدام خواهند کرد.»

محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران نیز روز گذشته در پیامی خطاب به منصوره کرمی، همسر مسعود علی‌محمدی، ترور این استاد دانشگاه را تسلیت گفت.

هاشمی رفسنجانی ترور مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران را «آغاز خط تازه توطئه علیه نظام اسلام» دانست.

در بخشی از این پیام آمده‌است: «دست پلیدی که به این جنایت اقدام کرد، بدون تردید دشمن ایران و ملت و خواستار ایجاد و بسط بحرانی است که برای همه زیان‌بار است.»

وزارت خارجه ایران، «عوامل» اسرائیل و آمریکا را به دست داشتن در «ترور» این استاد دانشگاه متهم کرده‌است.

خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که «انجمن پادشاهی ایران» با صدور اطلاعیه‌ای مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته‌است. این انجمن، هرگونه دخالت در این انفجار را رد کرده‌است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
استاد دانشگاه تهران «ترور» شد

نظرهای خوانندگان

نه آقای رفسنجانی این توطئه علیه ایران و ایرانیت است. و البته از اسلام و مسلمین است. و البته نتیجه ی سی سال حکومت وحشتناک عدالت علی ست. و نایب آقا امام زمان عج بر همه ی این جنایات نظارت و وقوف کامل دارد. اما خوشبختانه پایان عمر این حکومت دهشت افکن دیری ست که تمام شده و بزودی شما مجبور خواهید شد آنرا برعکس همیشه که با تذبذب برسمیت می شناختید با صراحت لهجه برسمیت بشناسید. کامتان شاد باد که در یک سی سال تا توانستید کام ما را تلخ کردید. و هم شرم بر کل روحانیت.
زنده باد انقلاب سبز
زنده باد یاد شهید دانشگاهی علیمحمدی
مرگ بر دشمنان ایران
زنده باد جمهوری ایران

-- بدون نام ، Jan 14, 2010

معلومه داشم این کار امریکا وبه دست عواملش موسوی و کروبیه

-- علی بسیجی ، Jan 14, 2010

کور خوندی بسیجی نادان این را همه میدونند کار شما ابلهان مفت خور است.

-- کرد ایرانی ، Jan 14, 2010

خدايش بيامرزد.

قاتلان در مراسم مقتول شركت كرده‌آند.

-- بدون نام ، Jan 14, 2010

bad az inke taraf tikke pare shode mikhan toteeh ro khonsa konan?!!!! che ba namak!

-- Sahar ، Jan 14, 2010

In adam ra be yade CINEMA REX ABADAN mi andazad. ke khodeshan mardom ra zendeh soozandand va hala mardom ra teror mikonand. vaay be hale shoma namardan e zaman. az hich badi be in melat foroogozar nistid. sharmetan bad ke shoma bayad hafez e in mardom bashid.hich kas shoma ra bavar nemikonad.

-- taban ، Jan 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)