تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«تاکنون با عوامل فتنه مدارا کرده‌ایم»

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، می‌گوید که افراد دستگیر شده در روز عاشورا «منافقان، سلطنت‌طلب‌ها و گروه‌های ضد انقلاب» بوده‌اند.

در روز عاشورا گروهی از معترضان به نتایج انتخابات و رخدادهای پس از آن، قصد داشتند دست به راهپیمایی بزنند که با دخالت نیروهای پلیس و لباس شخصی، این مراسم به خشونت کشیده شد.

بنا به گزارش مقامات رسمی جمهوری اسلامی در این روز بیش از پانصد نفر بازداشت شدند و هفت نفر جان خود را از دست دادند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران از متهم شدن حداقل پنج نفر از بازداشت شدگان عاشورا به «محاربه» خبر داده‌است.

فرمانده نیروی انتظامی ایران امروز پنج‌شنبه در مراسم صبحگاه نیروی انتظامی استان سمنان گفت که «عوامل سازماندهی و فرماندهی فتنه» زیر نظر اطلاعات بوده‌اند و دلیل عدم برخورد با آن‌ها «روشن شدن حقیقت برای مردم» بوده‌است.

فرمانده نیروی انتظامی: پس از راهپیمایی نهم دی ماه «برخورد قاطع با عوامل فتنه‌گر»در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته‌است

به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده نیروی انتظامی ایران افزود: «اگر تاکنون با عوامل فتنه مدارا کرده‌ایم به خاطر مشخص شدن خط و خطوط بود و از این پس این مدارا دیگر صورت نمی‌گیرد.»

در هفت ماه گذشته بیش از پنج هزار نفر از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و وقایع پس از آن بازداشت شده‌اند و شماری از معترضان کشته و دستگیر شده‌اند.

گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها حاکی از شکنجه و تجاوز به برخی زندانیان اخیر است. گزارش کمیته ویژه مجلس درباره وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات، وقوع شکنجه در زندان کهریزک و کشته‌شدن سه تن از زندانیان در این بازداشتگاه را تایید کرده‌است.

اسماعیل احمدی مقدم اظهار داشت که به باور او «اکنون صف معترضان و منتقدان از هم جدا شده‌است». وی راهپیمایی نهم دی ماه طرفداران دولت در تهران و شهرهای دیگر را «اتمام حجت با فتنه‌گران» نامید.

به گفته وی پس از این راهپیمایی «برخورد قاطع با عوامل فتنه‌گر» در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته‌است.

نهم‌دی ماه، هزاران تن از هواداران دولت در میدان انقلاب تهران و در برخی دیگر از شهرهای ایران، به آن‌چه که «اهانت به مقدسات» در روز عاشورا از سوی معترضان به نتیجه انتخابات خواندند، تجمع کردند.

این فرمانده ارشد انتظامی، آزاد نشدن افراد دستگیر شده پس از حوادث عاشورا را نشانه «قاطعیت» دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: «تاکنون قرار بر برخورد نبوده‌است و نیروی انتظامی با کسانی که بخواهند بر خلاف قانون عمل کند با شدت برخورد خواهد کرد.»

دادگاه انقلاب برای پنج نفر از متهمان رویدادهای پس از انتخابات حکم اعدام صادر کرده و شمار زیادی از معترضان را به احکام حبس ۱۵ سال تا شش ماه محکوم کرده‌است.

احمدی‌نژاد: شیوه ترور علی‌محمدی صهیونیستی است
فرمانده انتظامی ایران ترور مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران را نشانه «یاس و ناامیدی در دشمنان» دانست و گفت: «دشمنان از فتنه و ایجاد اختلاف در کشور نا امید شدند و اقدام به ترور می‌کنند.»

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران نیز امروز در خوزستان ترور آقای علی محمدی را به اسرائیل منسوب کرد و گفت: «براساس گزارش‌های رسیده، شیوه بمب‌گذاری در ترور اخیر یک استاد دانشگاه، صهیونیستی است.»

مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران، روز ۲۲ دی ماه جاری بر اثر یک انفجار «تروریستی» در نزدیکی منزلش در خیابان قیطریه تهران کشته شد.

رسانه‌های نزدیک به دولت با معرفی مسعود علی‌محمدی به عنوان دانشمند هسته‌ای، ترور وی را در راستای لطمه زدن به کارهای تحقیقاتی هسته‌ای ایران عنوان کرده‌اند.

نزدیکان این استاد فیزیک با رد این ادعا، می‌گویند که آقای علی‌محمدی از استادان معترض به نتایج انتخابات و رخدادهای پس از آن بوده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

احمدی نژاد راست می گوید برای اینکه هیچ کس در جهان به اندازه ی خودش صهیونیستی نیست حتا خود صهیونیستها! و اما ایکاش سایت محترم زمانه عکس این فرمانده ی آدمخوار را هم گذاشته بود. این بابا خودش و فرماندهانش و آنانکه زیر فرماندهی او هستند و نفراتشان چنان خسته و مایوسند و مردم چنان غیور و شجاع، و وزارت اطلاعات چنان درگیر تصفیه حسابهای خوامانی ست که رهبری در آخرین جلسه گفته است که : «...این ورزاتخانه، وزارتخانه اطلاعات نیست، این وزارت افتضاحات است، من نمی دانم از دست دوست بگریم یا از دست دشمن!!» و من البته در جواب برهبری عرض می کنم با طول، که آقا شما نه از دوست بنال و نه از دشمن از جهالت و نادانی خودت بنال! پدر جان آخر دست کم به ولی نعمت خودس رفسن جانی گوش می کردی. تو که خودت می دانی که نه بدر رهبری می خوردی و شکا این حرفها بودی! تو همان تلقین خوان مانده بودی و روضه خوان برایت زیادی هم بود. من البته به جنبش سبز گفته بودم که شعار مرگ بر تو ندهند ! چون بیخودی باز هم تو باد در عبایت خواهد افتاد و گشاده گویی خواهی کرد، خوب اما حالا دیگر کار از کارت گذشته و بزودی محاکمه خواهی شد! و این آرزو را با خود به گور نخواهی برد. محاکمه شدن را عرض کردم.
با عرض ادب عرض می کنم . شما خودت هم بگو زنده باد انقلاب سبز، زنده باد جمهوری ایران، مرگ بر دیکتاتور، زنده با آزادی منتفع خواهی شد.
و اما من هم می گویم مرگ بر دیتاتور
زنده باد انقلاب سبز
زنده باد تظاهرات بیست و دوم بهمن،
زنده باد تظاهرات چهارشنبه سوری
زنده باد تظاهرات دوازدهم فروردین
و برای کوبیدن میخ آخر بر تابوت این مرده ی بویناک
زنده باد سیزدهم فروردین
و مرگ بر این نظام مردم فریب
و رحمت الله و بی برکات!
من از رشت هستم شمال قهرمان پرور ایران

-- من از رشت هستم شمال قهرمان پرور ایران ، Jan 14, 2010

شما بعنوان باجناق احمدی نژاد خیلی نگران روشن شدن واقعیت نباشید. مردم ایران اگر تا قبل از انتخابات شک داشتند، فردای آن با اعلام نتایج محیر العقول شما واقعیت برایشان روشن شد. پس بیخودی شما و وزارت اطلاعات و ایادی تان نگران اینقدر لفظ واقعیت را با عبور از دهانتان آلوده نکنید!

-- افلاطون ، Jan 15, 2010

شعار ۲۲ بهمن:

جدایی مذهب از حکومت، نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد.

-- Hadi Sabz ، Jan 15, 2010

lین شعار ۲۲ بهمن که هادی در نظرات آورده است شعار با مفهومی خواهد بود که امیدواریم جامعه ما بپذیرد که بخشی زیادی از مشکلات حکومت امروز ایران به آوردن مذهب و مسایل درونی و سلیقه ها در کوچه و بازار و زندگی مردم بر می گردد.
گرچه مذهب براستی یک خواست شخصی است و نمی بایست وارد امور کشورداری و اجتماعی مردم شود...ولی شوربختانه این فاجعه از سالها پیش وحود داشته است!

جدایی مذهب از حکومت، می تواند آینده ایران را به پیشرفتهای گسترده ای رهمنمون سازد.

-- مسعود ازپارس ، Jan 15, 2010

22 بهمن سبز امسال پاسخ زياده‌گويي دروغگويان حكومتي را خواهيم داد. منتظرمان باش.

-- بدون نام ، Jan 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)