تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اتهام محاربه، برای یکی دیگر از بازداشت‌شدگان عاشورا

دادسرای عمومی و انقلاب تهران از ارسال پرونده ۱۶ نفر از دستگیرشدگان وقایع عاشورا به دادگاه انقلاب تهران و اتهام محاربه برای یکی از بازداشت‌شدگان خبر داد.

بنا به این گزارش که در «پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران» منتشر شده‌است، اتهام ۱۵ نفر دیگر «اجتماع و تبانی علیه امنیت و فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام» اعلام شده‌است.


روز عاشورای امسال

در روز عاشورا تجمع گروهی از معترضان به نتایج انتخابات و رخدادهای پس از آن، با دخالت نیروهای پلیس و لباس شخصی، به خشونت کشیده شد. مقامات امنیتی و انتظامی در آن روز بیش از پانصد نفر را در تهران بازداشت کردند.

دادستان تهران روز شنبه، ۱۹ دی ماه نیز از ارسال پرونده پنج نفر به اتهام «محاربه» به دادگاه انقلاب خبر داد و گفت که این افراد جزو سازمان مجاهدین خلق هستند. بر اساس قوانین ایران اشد مجازات برای حکم محاربه، اعدام است.

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، روز گذشته افراد دستگیر شده در روز عاشورا را «منافقان، سلطنت‌طلب‌ها و گروه‌های ضد انقلاب» عنوان کرد.

به نوشته اطلاعیه دادستانی، کیفرخواست‌های تنظیم شده برای این متهمان بر اساس «تکمیل تحقیقات و مستند به گزارش ماموران و اقاریر تمامی ۱۶ متهم» صادر شده‌ و در حال حاضر تمامی این متهمان در زندان هستند.

دادستانی تهران اعلام کرده‌است که رسیدگی به اتهامات این افراد به‌زودی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران آغاز خواهد شد.

به گفته دادستانی، کیفرخواست‌های تنظیم شده برای این متهمان بر اساس «تکمیل تحقیقات و مستند به گزارش ماموران و اقاریر تمامی ۱۶ متهم» صادر شده‌ است

سازمان عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، در هفته جاری با صدور بیانیه‌های جداگانه نسبت به صدور حکم اعدام برای برخی از بازداشت‌شدگان روز عاشورا در ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

در هفت ماه گذشته بیش از پنج هزار نفر از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و رویدادهای پس از آن بازداشت شده‌اند. دادگاه انقلاب تا کنون برای پنج نفر از متهمان این رخدادها حکم اعدام صادر کرده و شمار زیادی از معترضان را به احکام حبس شش ماه تا ۱۵ سال محکوم کرده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کسانی که با راهنمایی عوامل دشمنان مردم ایران، کاسه اش داغ نزری را به یک باره سر کشیدند و نصایح دوستان را نپذیرفتند،باید تحمل سوزش را هم بنمایند.با این حال من به عنوان یک فرد معترض اجتماعی بدینوسیله از اقای خامنه ای استدعا دارم دستور ازادی فریب خوردگان را صادر فرمایند و در عوض فریب دهندگان وابسته به استعمار ،به اشد مجازات محکوم گردند.
هر ایرانی سیاسی مخالف و یا موافق نظام و یا دولت در ایران سرمایه معنوی و سیاسی کشور است و مسوولین مردمی باید از این سرمایه ها حد اکثر استفاده را بنمایند و نگذارند که این سرمایه فکری کشور توسط بیگانه علیه مردم خودشان بکار گرفته شود.
دشمنی مسوولین با سیاسیون دوستار مملکت و دوستان مردم مسلمان،حمایت از توطعه های استمارگران است .پاینده باد ایران / سرفراز باد مردم مسلمان و غیر مسلمان ایرانی- المان مورخه ٢٦/١٠/١٣٨٨
منصور پیر خانقاه
mansourpirykhanghah@t-online,de

-- mansour piry khanghah ، Jan 15, 2010

با سلام
بازهم بیگناهی دیگر قربانی می شود تا به گمان خودشان از مردم زهر چشم بگیرند.
اما این حرکات مزبوحانه در اراده مردم برای مبارزه با ظلم بی نتیج خواهدماند.
رضا -هلند

-- reza ، Jan 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)