تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ارسال پرونده هفت متهم پس از انتخابات به دادگاه

پرونده هفت نفر دیگر از متهمان وقایع پس از دهمین انتخابات ریاست جمهوری با صدور کیفرخواست، به دادگاه ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عیسی سحرخیز، محمدرضا رجبی، داوود سلیمانی، آذر منصوری، مهدی محمودیان، هادی عرب قبادی و امیرعلی آقایاری از جمله افرادی هستند که پرونده آن‌ها به دادگاه رفته‌ است.

کمیته گزارشگران حقوق بشر نیز از تایید حکم دوسال و چهار ماه حبس تعزیری برای اکبر اجدادی، از دستگیرشدگان وقایع پس از انتخابات خبر داده‌است.

شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی موحدی، با کاهش چهار ماه از حکم بدوی این زندانی سیاسی، وی را به تحمل مابقی حکم صادره از سوی دادگاه بدوی محکوم کرد.

اکبر اجدادی، ششم تیرماه در محل کارش در تهران بازداشت شد، وی در سومین دادگاه دسته‌جمعی متهمان رخدادهای پس از انتخابات حضور داشته‌است.

۱۵ سال حبس برای ضیاءالدین نبوی
شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، نیز ضیاءالدین نبوی، دانشجوی ستاره‌دار و سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل را به ۱۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده‌است.

این فعال دانشجویی به اتهام «همکاری با سازمان مجاهدین خلق» به ۱۰ سال حبس در تبعید، به اتهام «اجتماع و تبانی به جهت برهم زدن امنیت ملی» به سه سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی» به دو سال حبس محکوم شده‌است.

اتهام عمادالدین باقی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر، مصاحبه با آیت‌الله منتظری، مرجع تقلید شیعه اعلام شده‌است

در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات و رویدادهای پس از آن ۱۰ نفر از اعضای شورای دفاع از حق تحصیل، بازداشت شده‌اند. مهدیه گلرو، شیوا نظرآهاری، سعید جلالی‌فر، پیمان عارف، مجید دری و ضیاءالدین نبوی از جمله اعضای این شورا هستند که هم اکنون در زندان به سر می‌برند.

به گزارش روزنامه اعتماد، اتهام عمادالدین باقی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر، مصاحبه با آیت‌الله منتظری، مرجع تقلید شیعه اعلام شده‌است. آقای باقی که از سه هفته پیش در زندان اوین نگهداری می‌شود این مطلب را در تماس تلفنی با خانواده خود اعلام کرده‌است.

در هفت ماه پس از انتخابات ریاست جمهوری، بیش از پنج هزار نفر از معترضان به نتایج انتخابات بازداشت شده‌اند. دادگاه شماری از متهمان را به احکام حبس ۱۵ سال تا شش ماه محکوم کرده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)