تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آمریکا: به تشدید تحریم ایران نزدیک می‌شویم

ویلیام کنارد، نماینده ایالات متحده در اتحادیه اروپا می‌گوید ایران باید در انتظار افزایش تحریم‌ها بر سر مناقشه هسته‌ای خود باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ویلیام کنارد، در کنفرانسی خبری در بروکسل اعلام کرد که در شش ماه آینده، درباره تلاش‌های ما برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران، اخبار بیشتری منتشر خواهد شد.


ویلیام کنارد(AFP)

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده از هنگام به قدرت رسیدن در آمریکا اعلام کرده بود که بدنبال برقراری رابطه «سازنده» با ایران است.

کنارد افزود: «ما به این نتیجه رسیده‌ایم که باید پیشنهادات جدی را مطرح کنیم تا به نتیجه برسیم. اما این پیشنهادها برای همیشه مطرح نخواهند بود.»

وی در ادامه اظهار داشت که ما نمی‌توانیم اجازه دهیم وضعیت «وخیم‌تر» از این شود.

پس از پایان سال ۲۰۰۹ میلادی و اتمام ضرب‌الاجل ایالات متحده برای ایران به منظور پاسخ به پیشنهاد مبادله سوخت آژانس انرژی اتمی، مقام‌های آمریکایی بر افزایش تحریم ایران تاکید کرده‌اند.

ایران و غرب بر سر نحوه تامین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران اختلاف نظر دارند.

ویلیام کنارد، در کنفرانسی خبری در بروکسل اعلام کرد که در شش ماه آینده، درباره تلاش‌های ما برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران، اخبار بیشتری منتشر خواهد شد

تهران برای تامین سوخت این نیروگاه باید ۱۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۳.۵ درصد به غرب بدهد تا بتواند اورانیوم با غنای نزدیک به ۲۰ درصد تحویل بگیرد.

این در حالی است که وزارت خارجه ایران از اعلام آمادگی تهران برای تبادل سوخت در برزیل، ترکیه، ژاپن و جزیره کیش خبر داده است.

ایران با بی‌اعتنایی به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

شورای امنیت تاکنون، سه دوره تحریم علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده است.

تهران، نگرانی‌های کشورهای غربی مبنی بر تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را رد کرده و فعالیت‌های اتمی خود را صلح‌آمیز معرفی کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)