تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

لاریجانی: از طرح تروریستی آمریکا خبر داشتیم

علی لاریجانی می‌گوید که مقام‌های ایران چند روز پیش از «ترور» مسعود علی‌محمدی، اطلاعاتی در خصوص انجام عملیات تروریستی توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در تهران در اختیار داشتند.

مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران، صبح روز گذشته سه‌شنبه، بر اثر انفجار بمبی در تهران کشته شد.


مقام‌های جمهوری اسلامی، آمریکا و اسرائیل را به دست داشتن در این انفجار متهم کرده‌اند، اما واشینگتن، این اتهام را «مضحک» خوانده است.

آقای لاریجانی که امروز چهارشنبه در صحن علنی مجلس سخنرانی می‌کرد، گفت: «به فاصله چند ساعت، یک گروه سلطنت‌طلب بی‌هویت که در آمریکا تحت سیطره سیا روزگار می‌گذرانند، طی اطلاعیه‌ای این اقدام تروریستی را به گردن گرفتند. شاید سیا و رژیم صهیونیستی تصور کردند با این اطلاعیه بی‌سر و ته می‌توانند رد گم کنند.»

«به فاصله چند ساعت، یک گروه سلطنت‌طلب بی‌هویت، این اقدام تروریستی را به گردن گرفتند. شاید سیا و رژیم صهیونیستی تصور کردند با این اطلاعیه بی‌سر و ته می‌توانند رد گم کنند»

هرچند رئیس مجلس شورای اسلامی نامی از این گروه نبرده، اما خبرگزاری فارس گزارش کرده که انجمن پادشاهی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای، مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفته است.

این در حالی است که مسئولان این انجمن، با تکذیب گزارش خبرگزاری فارس، اعلام کرده‌اند که در این انفجار دخالتی نداشته‌اند و نهاد‌های امنیتی ایران را متهم ردیف اول این عملیات معرفی کرده‌اند.

لاریجانی در بخش دیگری از اظهارات خود، اسرائیل و آمریکا را متهم کرد که «بعد از ناکامی در همه روش‌ها، به حذف فیزیکی دانشمندان هسته‌ای روی آوردند.»

لاریجانی خطاب به اوباما: «خیلی به حال شما باید تاسف خورد که از آن همه دعاوی انسان‌دوستانه و تغییرات، امروز همان چهره عقب‌افتاده جنگ‌طلبی و اقدامات تروریستی گذشته باقی مانده است»

رئیس مجلس شورای اسلامی، مسعود علی‌محمدی را «دانشمند هسته‌ای» معرفی کرد، اما احمد شیرزاد، نماینده سابق مجلس و همکلاسی علی‌محمدی نوشته که او «مثل همه ما از مبانی مسایل هسته‌ای سر در می‌آورد، اما نمی‌توان او را دانشمند هسته‌ای نامید.»

لاریجانی همچنین باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را حامی تروریسم خواند و خطاب به وی گفت: «خیلی به حال شما باید تاسف خورد که از آن همه دعاوی انسان‌دوستانه و تغییرات، امروز همان چهره عقب‌افتاده جنگ‌طلبی و اقدامات تروریستی گذشته باقی مانده است.»

لاریجانی به اوباما هشدار داد: «شما خوب می‌دانید این اقدامات کثیف از نظر عملیاتی سبک و ساده است و بد سرنوشتی را در این حرکت ماجراجویانه برای خود آغاز کرده‌اید.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

لاریجانی .... تو مثلا رئیس نهادی هستی‌ که میبایست صدای مردم ایران باشد.

-- ستاره ت ، Jan 13, 2010

علی لاریجانی; مقام‌های ایران چند روز پیش از «ترور» مسعود علی‌محمدی، اطلاعاتی در خصوص انجام عملیات تروریستی توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در تهران در اختیار داشتند!؟ پس چرا کاری نکردید؟...

-- Hasani ، Jan 13, 2010

ترور دکتر مسعود علی‌ محمدی واکنش به گزارش مجلس در مورد سعید مرتضوی است که توسط باند حسین شریعتمداری‌-حسینیان اجرا شده. این هشداری است از طرف این باند به لایه‌های معتدلتر حکومت که اگر کار به دستگیری عوامل سرکوب بکشد اینها مملکت را ناامن میکنند.

-- Hadi Sabz ، Jan 13, 2010

این نماینده «انتصابی» قم که هرگز یک کلمه از مشکلات «مردم قم» نمی گوید اگر از این خود «بزرگ بینی» ها نگوید پس از چه بگوید و چگونه مفت خوری خود را از خزا نه مملکت توجیه کند؟؟؟؟؟؟؟

-- بدون نام ، Jan 13, 2010

....آری اینک حکومت عدل علوی نبوی مرتضوی و نایب خود خدا به اینجا رسیده که آدم می کشد در روز روشن، و رادیو تلویزیونش آماده اند تا از دود بمب فیلم بگیرند، و تا هنوز تکه های متلاشی شده ی پیکر شهید ایران زمین علی محمدی بزمین نیفتاده کارگردان فرمان دوربین بدهد، دوربین روشن و از بلافاصله بعد از انفجار فیلم بگیرد. اما... مات می ماند که چرا مردم فهمیده اند که همه چیز از بمب گرفته و تا ماشین پاترول آنسوی خیابان و دوربین که آمدن مسعود علیمحمدی را نشانه رفته تا دوربینهای آماده در صدا و سیما و تا میکروفن های رادیو و حتا اعلامیه های بسیج و سپاه هم از شب قبل آماده بوده ...و چون مردم نسبت به همه اینها نه تنها شک که بلکه یقین دارند که دست... و نایبش و فرزندان خلفش و سربازان گمنامش در این کار دخالت داشته، حالا لاریجانی یک دروغ کلفت پر غلظت دیگر هم بر همه ی دروغها اضافه می کند ... و اما اگر ترور استاد نجات الهی در همین روزهای سال پنجاه و هفت توانست شاه را نجات دهد این ترور هم شما و اهل بیت رهبری و این نظان ...و ضد بشری را هم نجات خواهد داد!...
زنده باد انقلاب سبز
زنده باد جمهوری ایران

-- شهاب از تهران ، Jan 13, 2010

اقای لاریجانی شرم کن واز دروغ گفتن دست بردار؛مردم شعور دارند می فهمند که کارخودتان بود واین اول کاره ؛ برای حفظ قدرت!١

-- farid ، Jan 13, 2010

عجبا پس چرا جلویشان را نگرفتید اطلاعات 20 -- 30 میلیونی بسیجی تان که قوی است ؟!! خب جلوی این ترور را می گرفتید . اما خودمانیم ها به جز هارت و پورت هیچی در چنده تان نیست

-- rahim ، Jan 13, 2010

اینکه چندروزپیش ایشان خبر داشتند که اعمال تروریستی انجام میگردشکی نیست ؟چون درحوادثی که درکشوررخ می دهد خود دخیل هستند.امااینکه عملیات تروریستی توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در وزارت اطلا عات مشغول انجام وظیفه هستند یاخیراشاره نکردند.چون درقتلهای زنجیره ای این گروه سر از وزارت اطلاعات درآوردند .اگر خود درجریان نبوده حتماازخسرو حسینیان همکار محترمشان گرارش کار را دریافت نموده اند .(آقای خامنه ای هم قتلهای زنجیره ای را منتسب به اسرائیل کرد که سر ازوزارت اطلاعات درآورد

-- ابراهیم ملکی ، Jan 13, 2010

ایران امروز:
*در فهرستی از اساتید دانشگاه تهران و علوم پزشکی که در آستانه‌ی انتخابات ۲۲ خرداد نامه‌ای را در حمایت از میرحسین موسوی امضا کرده‌اند، نام مسعود علی‌محمدی در میان امضاء کنندگان دیده می‌شود. اصل این نامه‌ در «پایگاه اینترنتی اطلاع رسانی دانشگاهیان حامی میر حسین موسوی» منتشر شده است.*
موسی

-- بدون نام ، Jan 13, 2010

ترور دکتر محمدی سه علت دارد؛
١-مخالفت ایشان با سیاستهای کنونی و حمایت از جنبش سبز-که جنبش موظف به ارایه مدارک معتبر است.البته نه از نوع مدارک تخیلی که قبلا در موارد گوناگون ارایه کرده است.
چنانچه شادروان دکتر محمدی مخالف دولت هم بوده باشد،ممکن است قتل ایشان با طراحی دشمنان ایران(استعمار گران شرق و غرب)و بدست ایادی انان انجام پذیرفته است و نیز ممکن است توسط گروه های افراطی و خودسر در درون رزیم صورت گرفته باشد.البته چون بمب گذاری نیاز به تخصص و دسترسی به مواد منفجره دارد، بعید است که افرد (بسیجی،سپاهی)چنین امکانی را داشته باشند. در هر صورت این جنایت محکوم است.
٢- تمایلات مذهبی دکتر و وابستگی ایشان به مردم و انقلاب اسلامی- که در این صورت جنایت صورت گرفته صد در صد به دستور امریکا و انگلیس و...صهیونیزم صورت گرفته است
٣-انقلابی بودن دکتر و تعصبات ملی ایشان که در این صورت هم استعمارگران برای جلوگیری از پیشرفتهای هسته ای کشور اقدام به حذف این ایرانی بزرگوار و ملی کرده اند.
در هر سه صورت فوق در شرایط کنونی،این ترور وحشیانه به نفع دولت نبوده است.
چنانچه این جنایت کار گروهی غیره مسوول در کشور باشد،دولت موظف به اعلام ان بوده وعاملان را باید به اشد مجازات محکوم کرد.

-- mansour piry khanghah ، Jan 13, 2010

پدرجان،
پس از چهار سال هذیان گویی رئیس ...دولت، به نظر می رسد که ضربات ناشی از مقاومت مردم در مقابل کودتای بیست و دوم خرداد، مشاعیر باقیمانۀ صاحب منصبان نظام را نیز زایل نموده و اینک همگان به گونه ای نمایان به هذیان گویی افتاده اند.
باز هم دست خارجی، باز هم آمریکا، باز هم گروه های سلطنت طلب، مجاهدین و ...
براستی گمان می کنید اینقدر ارزش دارید که کسی برای سرنگونی شما برنامه ریزی کند؟ شما را به حال خودتان بگذارند، به واسطۀ تعداد کثیری نابغه مثل احمدی نژاد، مشاعی، رادان و به تازگی هم برادران دوقولوی لاریجانی، خودتان خودتان را سرنگون می کنید.
مگر امکان دارد مجموعه ای تا به این حد نابخرد، و بی سواد توان بقا داشته باشد؟
شما چندان به حال اوباما تاسف نخورید که خود بیشتر نیازمند آنید، نابغه های که پس از سی سال هنوز نیاموختید که با چه ادبیاتی در سطح بین الملل می توان دهان باز کرد؟ بدان گونه که از تمامی کلامتان بوی تعفن به مشام می رسد...

-- زوربای یونانی ، Jan 13, 2010

آقای لاریجانی،
کلی گویی را به کنار بنهید! وقت این گونه سخن گفتن ها دیگر گذشته است.
من هرچند با اعمال هر گونه خشونت و انتقام جویی مخالفم, ولی اطمینان دارم که همان ها که نداها، سهراب ها و دیگر شهیدان جنبش پس از انتخابات (جنبش سبز مردم ایران) را بشهادت رساندند، همان ها که در روز عاشورا برای اولین بار در تاریخ این سرزمین کهنسال به روی مردم سلاح کشیدند و آن ها را به خاک و خون در غلطاندند، همان ها که موسوی ها را در این روز کشتند، همان ها که با خودروهای نیروی انتظامی از روی مردم رد شدند، همان ها که در شب تاسوعا برای اولین بار در تاریخ این کشور به یک مکان مقدس، یعنی به بیت امام هجوم آوردند، همان ها که به خودروی شیخ اصلاحات، مهدی کروبی شلیک کردند، همان ها هم این فرزند راستین و این دانشمند میهنمان را به قتل رسانده اند. اگر در این باره شک دارید از مردم ایران بپرسید که به این واقعیت باور دارند.
اگر غیر از این بود، پس چرا هنوز صد ها نفر از همفکران این دانشمند بزرگ هنوز در بدترین شرایط در زندان به سر میبرند؟ چرا هنوز به مادران داغدار حمله می شود و آن ها را روانه زندان میکنند؟ چرا دست اندر کاران این جنایات دست از آزار و اذیت مردم برنمی دارند؟
نه خیر آقای هاشمی! این آقایان که رای ما را دزدیده اند، امروز در صددند که شهیدان ما را هم بدزدند.
به خون این شهیدان سوگند که ما آرام نگیریم، اگر هم بمیریم. ما ایستاده ایم تا رای خود را پس بگیریم.

-- جهان ، Jan 13, 2010

````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````دکترمحمدی طبق گفته همکارانش استادفیزیک که هیچ ربطی به هسته ای نداشته بوده و از امضا کننده گان دفاع از کاندیداتوری میرحسین موسوی بوده وازمبلغین ضد جنایات رژیم در هفت ماه گذشته ومشوق دانشجویانش به شرکت در تظاهرات.رژیم اسلام طبق معمول بادروغ در صددفریب افکار عمومی از جنایتی است که شروعش قتل خواهرزاده موسوی بود.

-- Bahram ، Jan 13, 2010

بامدادِ شاعر می گويد : اکنون کريه صفتی ابتر است...
يک بارِ ديگر معنایِ واقعِ صهيونيسم را از عواملِ سرکوب در جمهوری اسلامی ياد گرفتيم...
بی شرم مردمان که ايشانند...

-- محمد ، Jan 13, 2010

یک نگاه به قیافه ی این بابا بکنید سر تا پایش آنچه پیداست دروغ است و آنچه نهان است دروغتر است. ایشان در کلام ضد غرب و ضد آمریکاست! از ساعت دستش تا نوع لباس پوشیدنش و تا حتا دوخت و ساخت و پرداخت لباسش غربی ست، عینکش غربی ست، یقه ی پیراهنش غربی ست کت و شلوارش غربی ست، میکروفن جلوی دهانش غربی ست...با تومبیل بنز آخرین سیستم به مجلس آمده، در مجلسش از دوربین های مدار بسته و بازش گرفته تا مواد اجزاء ساختمان همه غربی ست. بعد حال بروید در درون این بابا درون او به عنوان رییس مجلس همه همه جز نفاق و جز دروغ و... و آدم فریبی و تزویر و ریا و تصور آدمکشی، و حیله و نارو نیست که نیست. و ایشان جرثومه ی پاک و مثل انسان مسلمان نبوی و شیعه ی علوی ست. ...
زنده باد جمهوری ایران

-- یک زن از تهران ، Jan 13, 2010

خودت رو لو دادي!
فردا حتما تكذيب كن.
پس فردا تاييد كن.
دوباره تكذيب كن.

آخرش كار، كار خود...‌ات است.

ميگي نه برو تو خيابون از بقال و نجار و بنا و نقاش و ... بپرس.

-- بدون نام ، Jan 13, 2010

اگر حکومت در این قتل دست ندارد چطور دقایقی بعد از انفجار خبرگزاری حکومتی از این که بمب کنترل راه دور بوده خبر دارد؟

-- عین‌الله ، Jan 13, 2010

باسلام
من به تایید سخنان آقای لاریجانی که گفته است ما از قبل از ترور آگاهی داشیم عرض میکنم به علت اینکه ترور کار خودشان بود صد البته که باید خبر دار میبودید.

-- kaveh ، Jan 13, 2010

من از مثلا مراسم تشییع جنازه دکتر علیمحمدی، استاد خوب فیزیک اومدم

خیلی بد بود. اونجا رو پر کرده بودند از نیروهای امنیتی و شعارهای خودشون رو می دادند .
ما حتی نتونستیم داخل امامزاده بشیم .
متاسفم متاسفم
:(((((

-- دانشجو فیزیک ، Jan 14, 2010

لاریجانی و شرکا،
دوره تون دیگه سررسیده، حالا تو هم هی هارت و پورت کن. تو و داداشهات شانس بیارین کارتون میکشه به محاکمه. ولی به احتمال زیاد با هجوم مردم زیر دست و پا می افتین و بعد از خوردن چند فصل کتک مفصل سر تکتکتون میره بالای دار.

-- آینده هراسناک ، Jan 14, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)