تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تائید نهایی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، از تائید لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در این شورا خبر داد.

آقای کدخدایی امروز چهارشنبه به خبرگزاری فارس گفت که شورای نگهبان پس از اصلاح بخش‌هایی از این لایحه در مجلس شورای اسلامی، کلیات آن را تائید کرد.

شورای نگهبان پس از دریافت دوباره این لایحه، برای اعلام نظر نهایی خود ۲۰ روز فرصت داشت که در کمتر از یک هفته، نظر خود را اعلام کرد.


عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان

این لایحه چندی پیش، بدون در نظر گرفتن نظر دولت، تصویب و به شورای نگهبان فرستاده شد که این شورا با طرح ایراداتی، آن را به مجلس بازگرداند.

مجلس ایران، پانزدهم دی‌ماه با رفع ایرادات شورای نگهبان و تامین نظر دولت، باردیگر این لایحه را برای تائید نهایی به این شورا فرستاد.

با تصویب این لایحه، دولت موظف شد تا یارانه‌ حامل‌های انرژی را از سال آینده حذف و آن ‌را با قیمت‌های بین‌المللی عرضه کند.

دولت محمود احمدی‌نژاد سال گذشته در قالب بودجه سال ۱۳۸۸ لایحه‌ هدفمند کردن یارانه‌ها را به مجلس ارائه کرده بود.

کدخدایی به خبرگزاری فارس گفت که شورای نگهبان پس از اصلاح بخش‌هایی از این لایحه در مجلس شورای اسلامی، کلیات آن را تائید کرد

این لایحه با هدف «تحقق عدالت، تخصیص بهینه منابع، اصلاح ساختار اقتصادی ایران و مدیریت مصرف برای جلوگیری از اسراف و تبذیر منابع انرژی» به اجرا گذاشته خواهد شد.

در ماه‌های اخیر، دولت و مجلس بر سر تشکیل سازمانی به نام «هدفمند کردن یارانه‌ها» اختلاف‌نظر داشتند که در نهایت نمایندگان مجلس، رای به تشکیل این سازمان دادند.

محمود احمدی‌نژاد پیش‌تر تهدید کرده بود، چنانچه نظر دولت در این خصوص تامین نشود، لایحه را پس خواهد گرفت.

لایحه‏ هدفمند کردن یارانه‏ها بیش از دو سال، مورد بحث محافل اقتصادی بود و بیش از شش ماه در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی قرار داشت.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)