تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بازداشت ۱۰ نفر در سنندج

۱۰ نفر از شرکت‎کنندگان در مراسم سالگرد ابراهیم لطف‌اللهی، فعال دانشجویی، امروز پنج‌شنبه، در سنندج بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری دیده‌بان حقوق بشر کردستان، مراسم دومین سالگرد درگذشت ابراهیم لطف‌اللهی «تحت تدابیر شدید امنیتی» بر سر مزار وی در گورستان «بهشت محمدی» شهر سنندج برگزار شد.


ابراهیم لطف اللهی

مختار زارعی، عضو شورای مرکزی جبهه متحد کرد، آزاد لطفوری، امید شیخی از فعالان مدنی سنندج، مهدی دعاگو، لقمان احمدی، خلیل شهبازی، سیروان اداک، دارا حسینی، اعضای شورای مرکزی اتحادیه دمکراتیک دانشجویان کرد از جمله بازداشت‌شدگان این مراسم هستند.

بنا به این گزارش، نیروهای انتظامی و امنیتی پیش از آغاز مراسم در محل گورستان حضور داشتند و ماموران لباس شخصی از شرکت کنندگان فیلم‌برداری می‌کردند.

یک شاهد عینی از ممانعت نیروهای امنیتی برای حضور در مزار این دانشجوی جان‌باخته خبر داده‌است. به گفته وی ماموران فقط به افراد خانواده اجازه ماندن در گورستان را دادند و از بقیه افراد خواستند که متفرق شوند.

یک شاهد عینی از ممانعت نیروهای امنیتی برای حضور در مزار این دانشجوی جان‌باخته خبر داده‌است

ابراهیم لطف‌اللهی، دانشجوی حقوق دانشگاه پیام نور سنندج پانزدهم دی ماه ۱۳۸۶ از سوی ماموران اداره اطلاعات بازداشت شد و ۱۰ روز بعد خبر مرگ وی به خانواده‌اش داده شد.

ماموران امنیتی دلیل مرگ این دانشجو را خودکشی اعلام کردند. این در حالی است که گزارش‌هایی مبنی بر احتمال جان‌باختن وی بر اثر شکنجه در زندان منتشر شده‌است.

آزادی شاهپور کاظمی و فرزاد سلطانی
تارنمای جنبش راه سبز (جرس) از آزادی شاهپور کاظمی، برادر زهرا رهنورد خبر داده‌است.

بنا به این گزارش، شاهپور کاظمی که پانزده روز پیش برای دومین بار بازداشت شده بود، شب گذشته آزاد شد.

وی در ماه‌های نخست پس از انتخابات نیز بازداشت شد و پس از پنج ماه بازداشت در زندان اوین از سوی دادگاه بدوی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

فرزاد سلطانی، وکیل دادگستری نیز روز گذشته چهارشنبه، از زندان آزاد شد. به گزارش خبرگزاری دیده‌بان حقوق بشر کردستان، آقای سلطانی پس از یک هفته بازداشت در کرمانشاه با تودیع وثیقه ۷۰ میلیون تومانی آزاد شد.

این وکیل دادگستری از فعالان ستاد انتخاباتی شهروند آزاد (حامیان مهدی کروبی) بود و پس از رویدادهای اخیر در اعتراض به نتایج انتخابات، به خانواده بازداشت شدگان مشاوره حقوقی می‌داد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)