تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

روز نهم دی در تقویم کشور ثبت می‌شود

یک روز پس از تمجید آیت‌الله علی خامنه‌ای از تظاهرات نهم دی‌ماه هواداران دولت، وزارت ارشاد از ثبت این روز در تقویم رسمی کشور خبر داد.

آقای خامنه‌ای روز گذشته گفت که تظاهرات «ده‌ها میلیونی» هواداران دولت در میدان انقلاب تهران، «تجلی قدرت دست خدا» است و باید «شکرگزار» آن بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد حسینی وزیر ارشاد گفته که به زودی در جلسه شورای فرهنگ عمومی، این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت خواهد شد.

روزنامه کیهان، تعداد تظاهر‌کنندگان هوادار دولت در روز نهم دی‌ماه را میلیون‌ها نفر اعلام کرده‌ بود، اما آقای خامنه‌ای گفته که در این روز «ده‌ها میلیون» نفر در سراسر کشور دست به تظاهرات زده‌اند

به گفته آقای حسینی، «راهپیمایی مردم آب سردی بود به روی آتشی که دیگران و بیگانگان شعله‌ور کرده بودند.»

نهم‌دی ماه، هزاران تن از هواداران دولت در میدان انقلاب تهران، به آنچه که «اهانت به مقدسات» در روز عاشورا از سوی معترضان به نتیجه انتخابات خواندند، تجمع کردند.

در روز عاشورا هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی قصد داشتند از میدان امام‌حسین تا میدان آزادی دست به راهپیمایی بزنند که با دخالت نیرو‌های پلیس و لباس شخصی، این مراسم به خشونت کشیده شد.

در این روز آن‌طور که مقام‌های رسمی اعلام کرده‌اند، دست‌کم هفت نفر جان خود را از دست دادند که علی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی یکی از آنها بود.

روزنامه کیهان، تعداد تظاهر‌کنندگان هوادار دولت در روز نهم دی‌ماه را میلیون‌ها نفر اعلام کرده‌ بود، اما آقای خامنه‌ای گفته که در این روز «ده‌ها میلیون» نفر در سراسر کشور دست به تظاهرات زده‌اند.

اصغر آبخضر، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم، از تشکیل «ستاد بزرگداشت حماسه ماندگار تجمع بزرگ عاشوراییان در یوم‌الله ۹ دی» خبر داده است

این برای نخستین‌بار است که تعداد تظاهر‌کنندگان در این روز «ده‌ها میلیون‌» نفر اعلام می‌شود.

اصغر آبخضر، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم امروز یکشنبه، از تشکیل «ستاد بزرگداشت حماسه ماندگار تجمع بزرگ عاشوراییان در یوم‌الله ۹ دی» خبر داده است.

آقای آبخضر، حضور «میلیونی» مردم در تظاهرات این روز را در طول سه دهه انقلاب «بی‌نظیر» توصیف کرده است.

وی افزود: «حضور پرشکوه مردم ایران اسلامی در تظاهرات ۹ دی، سند گویای رویش‌های انقلاب اسلامی و پیوند ناگسستنی ملّت ایران با نظام اسلامی است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مردم ایران هم روز عاشورای امسال را در تقویم کشور ایران ثبت کردهاند.
در این روز کفن پوشان چاقوکش و قمه بندان حکومت تحت فرمانو حمایت نیروهای نظامی و انتظامی دست به قتل و کشتار مردم زدند, و حداقل ۳۸ نفر را در سراسر ایران به شهادت رساندند. این جنایات در تاریخ کشورمان در هزار و سیصد و هشتاد و هشت سال گذشته بی سابقه بوده است. حتی اشغال گران عرب، مغول، ترک، و حتی رژیم شاه نیز این روز را محترم شمرده و در این روز به روی مردم ما سلاح نکشیدند. این ننگ تا ابد با پیشانی دست اندر کاران این جنایات باقی خواهد ماند.

-- جهان ، Jan 10, 2010

شما می‌نویسید "هزاران" این رقم را شما از کجا آوردید؟

-- coral ، Jan 10, 2010

روز ملي سانديس و كيك

-- مردوك ، Jan 10, 2010

دست شما درد نكند. يك روز ديگر به روزهاي جنبش سبز ايران اضافه كرديد. البته اگر تا سال ديگر ماندگار باشيد. باز هم از اين روزها به تقويم اضافه كنيد.

-- بدون نام ، Jan 10, 2010

....بنده خدا اون روزهايي كه در اين 30 سال در تقويمت كردي بلاي جونت شده.

-- بدون نام ، Jan 10, 2010

روز 9دي بر خواهران و برادران اجاره‌اي مباركباد.

-- بدون نام ، Jan 10, 2010

فقط میتوان گفت متاسفم برای این افراد با این طرز تفکر و اوج حماقت!! ولی در هر حال اگر تا سال دیگه ما پیروز نبودیم یک روز هم به روزهایی که میتوانیم استفاده کنیم و به دعوت حکومت بر علیه حکومت تظاهرات کنیم اضافه شده است!! به امید آزادی، کوشا

-- کوشا ، Jan 10, 2010

به این میگند روحیه حالا چطوری آمار گرفتند الله اعلم آمار به این میگند یعنی دهها میلیون تا 99000000 را شامل میشه متوسط بگیریم 50000000 البته باید به حضرات متذکر شد طبق آمار خودشان ایران حدود75000000 جمعیت دارد که اکثر آن کودک و نوجوانند ودر آن ساعت بالطبع در مدرسه پس این خود اثبات حکومتی بودن حرکت خودجوش است

-- بدون نام ، Jan 11, 2010

اما مگه 9 عدد مقدس بهایی ها نیس؟

-- زرنگ ، Jan 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)