تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
خطیب جمعه تهران:

«معترضان برای هر شعار پول می‌گیرند»

کاظم صِدیقی، خطیب جمعه تهران می‌گوید که اگر مجاری قانونی به حوادث اخیر در روز عاشورا «پاسخ منطقی و به موقع» ندهند، صبر «مردم» تمام می‌شود.

در هفته‌های گذشته بسیاری از چهره‌های نزدیک به دولت خواستار برخورد شدیدتر با معترضان شده‌ و نسبت به «واکنش مستقیم مردم» با معترضان هشدار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، خطیب جمعه تهران گفت: «چنانچه قانون‌گریزی ادامه یابد و قوه قضائیه و نیروی انتظامی نتوانند این آتش را خاموش کنند، این ناامنی و فتنه چیزی نیست که مردم آن را تحمل کنند.»


کاظم صدیقی

وی با «جان‌خراش» توصیف کردن عاشورای امسال گفت که در عاشورا «فتنه‌گران و گروه‌های مختلفی که همه در پلیدی با هم اشتراک دارند» پایکوبی کردند و در روز عاشورا سوت زدند.

ششم دی ماه، روز عاشورا شماری از معترضان به نتایج انتخابات و رویدادهای پس از آن بار دیگر برای اعلام اعتراضات خود در تهران و برخی شهرهای دیگر به خیابان آمدند. در جریان این اعتراضات بیش از پانصد نفر بازداشت و هشت نفر کشته شدند.

صدیقی: «اگر قوه قضائیه و نیروی انتظامی نتوانند این آتش را خاموش کنند، این فتنه چیزی نیست که مردم آن را تحمل کنند»

هواداران دولت می‌گویند که معترضان حرمت عاشورا را نگه نداشته و با اعلام اعتراضاتشان در این روز به مقدسات اسلامی «هتک حرمت» کرده‌اند. معترضان نیز چنین اعتراضی را نسبت به هواداران دولت دارند.

خطیب جمعه تهران می‌گوید یکی از افرادی که در روز عاشورا یک خودرو را به آتش کشیده‌است، «یک فرد افغانی بوده که از یکی از کاندیداها حمایت می‌کرده و برای این کار ۲۰۰ هزار تومان پول گرفته بود.»

وی همچنین مدعی شد که این فرد گفته‌است برای هر شعار ۵۰ هزار تومان به او داده خواهد شد.

کاظم صدیقی در ادامه گفت «افراد شراب‌خوار و مست» در تجمعات روز عاشورا دیده شده‌اند، و افزود: «این حادثه نشان داد که قشون فتنه‌گران چه ماهیتی دارند.»

آقای صدیقی با بیان این‌که «برخی از این افراد خدماتی برای ما دارند و در میدان‌هایی صداقت‌ها و غیرت‌هایی از خود نشان داده‌اند»، افزود: «این‌ها پاره تن ما بودند و ما خوشحال نمی‌شویم که کارشان به اینجا بکشد.»

حداد عادل: چرا آبروی نظام را بردید؟
غلام‌علی حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه وقایع اخیر روز عاشورا را «حوادث اینترنتی» عنوان کرد.

وی گفت: «پس از آن‌که عده‌ای برای دو تا سه ساعت در یکی از خیابان‌های تهران به تخریب اموال عمومی پرداختند فلان تلویزیون بیگانه می‌گوید در ایران زلزله سیاسی شده و انقلاب دیگری در حال شکل‌گیری است.»

وی ادعا کرد که معترضان می‌خواهند «از کاه کوه جلوه دهند و با این نمایش مضحک به دنیا وانمود کنند که در ایران ثبات نیست.»

غلام‌علی حداد عادل با بیان این‌که «دشمن» پس از انتخابات، ثبات و امنیت را در ایران هدف گرفته، ادامه داد: «هر چند هفته یک بار بیانیه‌ای پر از عبارات احساساتی صادر می‌شود و پس از آن چند صد نفر یا چند هزار نفر به مناسبتی به خیابان‌ها می‌ریزند.»

میرحسین موسوی، نامزد معترض به نتایج انتخابات در هفت ماه گذشته، ۱۷ بیانیه در رابطه با موقعیت اخیر ایران صادر کرده‌است.

آقای حداد عادل می‌گوید که «مردم» در راهپیمایی نهم دی‌ماه «شعور و ایمان» خود را نشان دادند و گفتن اینکه مردم را با دادن ساندویچ و تعطیلی ادارات به خیابان آورده‌اند، نشانه «ورشکستگی» معترضان است.

نهم دی‌ماه شماری از هواداران دولت در اعتراض به آن‌چه «هتک حرمت مقدسات در روز عاشورا» می‌دانستند، در تهران و برخی شهرهای دیگر ایران راهپیمایی کردند.

حدادعادل می‌گوید که معترضان می‌خواهند «از کاه کوه جلوه دهند و با این نمایش مضحک به دنیا وانمود کنند که در ایران ثبات نیست»

برخی از سایت‌های خبری نزدیک به معترضان، ادعا کردند که «دولت دانش‌آموزان مدارس و کارمندان ادارت را به این تجمع آورده و با دادن ساندویچ و آب‌میوه مردم را ترغیب به شرکت در تجمع کرده‌است.»


آقای حدادعادل، رهبران معترضان را به «تهمت زدن به نظام» متهم کرد و گفت: «چرا پس از نماز جمعه ۲۹ خرداد که رهبری شما را به آرامش دعوت کرد از ولی‌فقیه اطاعت نکردید و مردم را به راهپیمایی و حضور در خیابان‌ها دعوت کردید.»

معترضان می‌گویند که در دهمین انتخابات ریاست جمهوری «تقلب» شده‌است و نتایج حاصل از انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسند.

وی ادامه داد: «چرا با طرح ادعای ثابت نشده تجاوز به زنان و دختران آبروی نظام را نزد دشمنان بردید.»

مهدی کروبی چند ماه پیش با ارسال نامه‌ای به اکبر هاشمی رفسنجانی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت خواستار پی‌گیری «شکنجه و تجاوز» به بازداشت‌شدگان پس از انتخابات در زندان شد.

در نزدیک به هفت ماه گذشته بیش از پنج هزار نفر از معترضان بازداشت شده و شماری از آن‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حیف این قیافه مه حرفهایی با این درجه از حماقت از دهانه اش بیرون آید!
مرگ بر معاویه و کارگزارانش
درود بر مردم سبز ایستاده ی ایران!
زنده باد انقلاب سبز ایران
زنده باد جمهوری ایران

-- بدون نام ، Jan 8, 2010

این ... خطیب نماز جمعه تهران عقلش را از دست داده. فکر میکنم فاصله بین زندگی امروزی در جهان مدرن و در ایران مثل فاصله سال ۲۰۰۹ تا ۱۳۸۸ هست. جدا ما در سال ۱۳۸۸ میلادی زندگی میکنیم.

-- خواننده ، Jan 8, 2010

در روز ٢٢ بهمن مردمی که به احمدی نژاد رای دادند به خیابانها خواهند ریخت و چنان دماری از وطن فروشان سبز بکشند که دیگر نه اسراییل و نه امریکا خواب راحت داشته باشند. درخت انقلاب خون سبز می خواهد.

-- ایرانی ، Jan 9, 2010

شعاری چند؟

-- معترض ، Jan 9, 2010

ممنون از مطلبتان. فقط می خواستم یک نکته بگویم. منظورتان چیست وقتی در قسمت نظرها می نویسید: لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید. اصولا می شود بفرمایید کامنت به زبان فارسی یعنی چی؟ اگر به مادریزرگم بگویم کامنت بدهید مادر جان آیا می فهمد. فعل نظردادن آیا منسوخ شده یا دیگر شیک نیست؟ با احترام فراوان

-- دوستدار سایت زمانه ، Jan 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)