تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح

سپهر سیاسی
روزنامه مردمسالاری در سرمقاله امروز خود با عنوان «نوشداروی حوادث سیاسی» در خصوص وضعیت سیاسی ایران نوشته است.

به نوشته این روزنامه، «حجت‌الا‌سلام حسن روحانی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفته که جامعه ما متاسفانه امروز در حال رادیکالیزه شدن است و افراطیون دو قطب روبروی هم قرار گرفته اند که آثار آن وارد خانواده نیز شده است.»

روزنامه مردمسالاری می‌نویسد: «حجت‌الاسلام روحانی در شرایطی این سخنان را مطرح می‌کند از منظر کارشناسی توازن ایجاد شده میان قوای اجتماعی و اقتدار ناشی از آن و انسجام قدرت درحاکمیت سیاسی و رویارویی درون جامعه، می‌تواند استهلاک بی‌سابقه‌ای به کشور وارد سازد و سال‌ها ایران را دچار عقب‌افتادگی کند.»

به نوشته سرمقاله‌نویس این روزنامه، «درک درست زمانی به نوشداروی مشکلات و بحران‌های ایران تبدیل خواهد شد که در سپهر سیاسی ایران به ویژه در میان تصمیم‌گیران جا باز کرده و نهادینه شده و به آرامی بقا یافته و گسترش یابد.»

متن کامل سرمقاله

نبض غیرطبیعی
سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «این مسیر انحرافی را ببندید» به انتقاد از افزایش تنش‌های سیاسی در ایران پرداخته است.

به نوشته جمهوری اسلامی، «سرعت حوادث این روزها از سرعت تدابیر بیشتر است. چنین وضعیتی نشانه خوبی برای یک جامعه نیست. جامعه‌ای که نبض آن طبیعی بزند باید سرعت تدابیرش بیش از سرعت حوادثش باشد.»

این روزنامه افزوده است: «اگر کسانی تصور می کنند حوادث چند ماه اخیر به سقوط نظام جمهوری اسلامی منجر خواهد شد، باید به قدرت درک و تحلیل خود شک کنند و برای خارج ساختن خود از این قبیل توهمات چاره‌ای بیاندیشند.»

جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشته است: «هیچکس نمی‌تواند با توسل به بهانه‌هائی از قبیل غیرقابل کنترل بودن افراطیون به توجیه وضعیت موجود بپردازد و خواهان ادامه آن باشد. همه باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند و مسیر انحرافی افراطیون دو طرف که همچون دو لبه یک قیچی به مصالح کشور و منافع ملی هجوم آورده‌اند را سد کنند.»

متن کامل سرمقاله

«سازماندهی حساب‌شده»
روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود با عنوان «تأملی درباره وقایع دیروز» به ارائه گمانه‌هایی در خصوص حوادث روز گذشته تهران پرداخته است.

به نوشته این روزنامه، «علائم و نشانه‌های قطعی وجود دارد که نشان می‌دهد سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن با واسطه برخی عوامل داخلی خود یک پروژه کاملاً برنامه‌ریزی شده و هدفمند را در خیابان‌های تهران کلید زده‌اند.»

روزنامه کیهان می‌نویسد: «تداوم پروژه کشته‌سازی احتمالا مهم‌ترین هدف‌گذاری دیروز طراحان آشوب در تهران بوده است. موضوعی که از قبل پیش‌بینی و درباره آن هشدار داده شده بود.»

به نوشته سرمقاله‌نویس این روزنامه، «مشخصه دیگر تحرکات دیروز، سازماندهی حساب‌شده آن بوده است. اطلاعات مفصلی وجود دارد که نشان می‌دهد جمعی از حاضران در ناآرامی‌های دیروز از شهرستان‌های دوردست به تهران منتقل شده و به انواعی از سلاح‌های سرد مجهز بوده‌اند.»

متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات:
سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «اصل ۴۴؛ چالش‌ها و توجیه‌ها»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)