تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

روایت رسانه‌های محافظه‌کار از وقایع امروز

رسانه‌های محافظه‌کار، وقایع امروز یکشنبه را با ساعت‌ها تاخیر منتشر کرده و مدعی شدند که مخالفان دولت، در جریان اعتراض‌های خود، اقدام به «آتش زدن قرآن» کرده‌اند.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادعا کرده که در حوادث امروز، هواداران میرحسین موسوی و محمد خاتمی، «قرآن را آتش زده‌اند.»

این خبرگزاری همچنین نوشته که این افراد با شکستن شیشه اماکن عمومی، به برخی هیات‌های مذهبی که مشغول عزاداری بودند، «حمله» کرده‌اند.


فارس در عین حال افزوده که هواداران آقای موسوی، اقدام به «ضرب و شتم نمازگزاران» کرده‌اند.

این خبرگزاری نوشته که در روز عاشورا «برخی افراد فریب‌خورده و آشوبگر در خودروهای خود، بسان مراسم عروسی بوق می‌زدند. برخی نیز در تجمع‌ها هلهله و شادمانی و خرابکاری می‌کردند.»

آن‌طور که خبرگزاری فارس اعلام کرده است: «افراد فریب‌خورده، شعار مرگ بر جمهوری اسلامی سر می‌دادند، ولی با حضور مردم در صحنه پا به فرار گذاشته و متواری شدند.»


خبرگزاری دولتی ایرنا نیز گزارش کرده که «بقایای فرقه موسوی، مقارن با ظهر عاشورا چند خیابان پایتخت را به آشوب کشانده و ضمن آسیب زدن به اموال عمومی، عزاداران حسینی و شهروندان تهرانی را دچار زحمت کردند.»

به گزارش این خبرگزاری، «فتنه‌گران که به صورت سازماندهی شده، به اخلال در عزاداری‌های مردم می‌پرداختند، هیچ‌گونه نمادی از نمادهای مرتبط با عزای حسینی را با خود حمل نمی‌کردند.»

ایرنا در گزارش دیگری از وقایع امروز نوشته که «هزاران تن از عزاداران حسینی که در دانشگاه تهران مشغول عزاداری بودند، پس از اتمام مراسم، اغتشاشگران را فراری دادند.»


آن‌طور که این خبرگزاری گزارش کرده «شور و شوق مردم عزادار به حدی بود که در برخی صحنه‌ها نیروی انتظامی پس از آنکه دانشجویان، اغتشاشگران را فراری می‌دادند به محل تجمع آنها می‌رسیدند.»

ایرنا افزوده که «اغتشاشگران همچنین چند خودروی شخصی و یک خودروی نیروی انتظامی به همراه کانکس پلیس راهنمایی و رانندگی در میدان ولی عصر را در این محدوده آتش زدند.»

شبکه ایران، وابسته به خبرگزاری دولتی ایرنا نیز گزارش کرده که «ماشینی در خیابان آزادی با زیر گرفتن مردم، سه تن را کشت.»


این وب‌سایت ادعا کرده که ماشین مذکور، متعلق به «اغشاشگران» بوده و «شناسایی» شده است.

خبرگزاری ایسنا نیز در گزارشی به نقل از سردار عزیز‌الله رجب‌زاده فرمانده انتظامی تهران، گزارش‌ها درباره کشته شدن چهار نفر در ناآرامی‌های امروز را رد کرده است.

رجب‌زاده به این خبرگزاری گفته که «پلیس هیچ تیراندازی در تهران نداشته و ماموران حاضر، سلاح جنگی به همراه ندارند.»

سایر عکس‌ها در «تهران لایو»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بعد از پاره كردن عكس خميني حالا كارشان به سر نيزه كردن قرآن رسيده دست رهبر كودتا درد نكند. براي ماندن بر سر قدرت هر كار ديگري هم مي‌كنند. ملت آزاديخواه ايران را اغتشاشگر خطاب مي‌كنند. سياه بازي راه مي‌اندازند و از رسانه كذابشان نشان مي‌دهند فكر مي‌كنند مردم نمي‌فهمند.

-- بدون نام ، Dec 27, 2009

مثل اینکه بعد از دریافت پاسخ منفی در پروژه محک زدن محبوبیت خمینی با آتش زدن عکسش، اینبار نوبت قرآن شده. خوشحالم که میبینم دشمنان مردم از احمقها هسند.

-- irani ، Dec 27, 2009

حالا هی پرت و پلا بگین آقایون فارس نیوز،اندکی صبر سحر نزدیک است.
زنده باد آزادی،مرگ بر دیکتاتوری

-- فرزاد ، Dec 28, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)