تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مرگ پنج تن و دستگیری ۳۰۰ نفر تائید شد

پلیس ایران از کشته شدن پنج تن و دستگیری حدود ۳۰۰ نفر در حوادث امروز شهر تهران خبر داد.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در جریان اعتراض‌های امروز یکشنبه تهران، پنج نفر به طرز «مشکوکی» جان باخته‌اند.

پلیس اعلام کرده که ماموران تلاش داشته‌اند از طریق «گفتگو»، آرامش شهر را برقرار کنند که با «هجوم و پرتاب اشیاء از سوی فتنه‌گران، تعدادی از ماموران نیروی انتظامی مجروح و مصدوم» شدند.


در این اطلاعیه آمده که پلیس، پس از حمله «فتنه‌گران»، برای برقراری آرامش «با تاکید بر عدم حمل و به کارگیری سلاح گرم»، اقدام به متفرق کردن آنها کرده است.

سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده پلیس ایران نیز گفته که در حوادث امروز یکشنبه، «یک نفر بر اثر سقوط از روی پل، دو نفر بر اثر برخورد با یک خودرو و یک نفر بر اثر تیراندازی کشته شده‌اند.»

آقای رادان، مرگ تنها کسی که به گفته وی بر اثر اصابت گلوله جان باخته را «مشکوک» دانسته است.


معترضان پس از دستگیری یک نیروی گارد ویژه، پارچه سبز به سر وی کردند(AP)

رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان هویت یکی از افرادی که بر اثر اصابت گلوله کشته شده را علی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی اعلام کرده‌اند.

آن‌طور که این رسانه‌ها گزارش کرده‌اند، علی موسوی در میدان انقلاب تهران بر اثر اصابت گلوله به قلبش، جان باخته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار رادان همچنین از دستگیری بیش از ۳۰۰ تن از «فتنه‌گران» خبر داده است.


عقب‌نشینی نیروهای گارد ویژه در مواجهه با مردم(AP)

وب‌سایت جرس نیز از ضرب و شتم شدید و بازداشت محمد معین، فرزند مصطفی معین، وزیر علوم دولت محمد خاتمی خبر داده است.

رادان در عین حال افزوده که در حوادث امروز، تعدادی از خودروهای عمومی، شخصی و موتور سیکلت‌ها از سوی «فتنه‌گران» به آتش کشیده شده است.

امروز در تهران مخالفان دولت قرار بود به مناسبت روز عاشورا از میدان امام حسین تا میدان آزادی دست به راهپیمایی بزنند که با دخالت پلیس و نیرو‌های لباس شخصی، این مراسم به خشونت کشیده شد.

رادان گفته که در حوادث امروز یکشنبه، «یک نفر بر اثر سقوط از روی پل، دو نفر بر اثر برخورد با یک خودرو و یک نفر بر اثر تیراندازی کشته شده‌اند»

در این خشونت‌ها پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور و شلیک هوایی تلاش کرد معترضان را پراکنده کند که منجر به بروز درگیری‌های شدیدی میان دو طرف شد.

رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان، شدت درگیری‌های امروز را در شش ماه گذشته «کم‌سابقه» توصیف کرده‌اند.

رسانه‌های نزدیک به محافظه‌کاران نیز حوادث امروز را ناآرامی محدودی گزارش کرده‌اند که از سوی «اغتشاشگران» صورت گرفته و با حضور مردم و پلیس پایان یافته است.

وزارت اطلاعات هم با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در حوادث امروز تعدادی از اعضای سازمان مجاهدین خلق را دستگیر کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من فکر می‌کنم اگر رژیم می‌خواست تظاهرات عاشورا را به بهترین صورت کنترل کند جنبش سبز را تشویق میکرد که تمام نیروهای خود را در یک منطقهٔ محدود مثل خیابان انقلاب متمرکز کنند و آنگاه با تمرکز لباس شخصیها و بسیج در همان محدوده از گسترش تظاهرات جلوگیری کند و در نهایت همه را سرکوب کند. این دقیقا اتفاقی‌ هست که افتاد. این کار به جز تحلیل بردن نیروهای جنبش سبز هیچ تاثیری ندارد. جنبش سبز باید استراتژی خود را تغییر دهد. هدف از ریسک کردن و رفتن به تظاهرات مظلوم نمایی و تهیه ویدئو کلیپ و نمایش آن در یوتیوب نیست. باید با کمترین هزینه نیروهای رژیم را تحلیل برد.بسیجیها، لباس شخصیها، یگان ویژه، سپاهی، نیروی انتظامی خوب گوش کنید: پس‌فردا نگید مأمور بودیم و معذور. نگین آقا گفته بود بزنیم ما هم زدیم. شما برای هر قطرهٔ خون که از دماغ کسی‌ بیارین مسًولید.

-- hadi ، Dec 27, 2009

دو نفر از روی پل افتادن؟!!!!!!! اینا چقدر دروغ میگن. خوبه نگفتن توی جاده کشته شدن.

-- بدون نام ، Dec 27, 2009

امروز برای جنبش سبز روز بزرگی ست.مردم یاد گرفته اند دفاع کنند و گاهی حتی به دشمن حمله کنند.این حرکت هر روز پخته تر می شود...
متاسفانه چند نفر شهید شدند اما امروز روز دیگری بود
پاینده باد انسان آزاد

-- بهزاد ، Dec 27, 2009

سید علی واقعأ یزید شد. مردم این جنایتکار و قاتل را نخواهند بخشید

-- بدون نام ، Dec 27, 2009

آزادی زیبا است
هموطنهامون را کشتند ,ولی ما حق خونشون رو با آرامش و انسانیت میگیریم.
و تمام حامیان دولت رو دعوت به پیوستن به این جنبش انسانی میکنیم,که اینگونه به آزادی خواهند رسید.

-- افسانه ، Dec 27, 2009

اصلا چرا گفتگو ؟! '' به شدت برخورد خواهیم کرد'' چی شد پس دااش؟

-- farzad ، Dec 28, 2009

سید علی خامنه ای ننگ تا ریخ بشر یت بر تو باد
صد رحمت به رژیم ستم شاهی

-- amir@aol.com ، Dec 28, 2009

باز این چه شورش و چه عزا وچه ماتم است که در خلق عالم است ........

-- بدون نام ، Dec 28, 2009

سردار رادان، عزیزم خودتی...
نیرو های بسیج و سپاه با سلاح گرم و سرد به مردم حمله کردند و چندین نفر را به شهادت رساندند، گروهی از مردم به عمد توسط ماشین های نیروی انتظامی زیر گرفته شدند...یکنفر به همین دلیل شهید شد...مثلا خیال کردی چون عواملت لباس غیر نظامی پوشیده اند تبرئه میشوید؟ مسوول کشتار عاشورا سید علی خامنه ای، مجتبی ، نقدی، طایب و خودت هستید.

-- کیارش ، Dec 28, 2009

دمکراسی یعنی احترام به عقاید مخالفان

کسانی که حتی به مراسم مذهبی مردم احترام نمی گذارند/نمیتوانند مدعی دمکراسی شوند و حق ندارند به وکالت از مردم سخن خویش را بگویند و موجبات هجوم دشمان مردم و گفتار هجو و توهین امیز به ملت ایران را فراهم کنند.
٧٠سال کمونیستها تلاش در از بین بردن عقاید مذهبی نمودند ولی موفق نشدند.رژیم فرومایه پهلوی به دستور اربابانش با کمک اخوندهای سودجو تلاش به سست کردن عقاید مذهبی مردم نمود که نتیجه این کارها در کشورهای کمونیستی و ایران و ترکیه و غیره را به چشم خود می بینیم.
لجبازی اقایان به شیوه کودکان کاری را از پیش نمی برد.
مبارزات به حق مردم/ جهت رفع مشکلات روزرمره انان است/ نه از بین بردن دینشان.
متاسفانه رفقای چپی مجددا رفتار غلط بعد از انقلاب-اوایل انقلاب -را دارند تکرار میکنند و با حمایت خود از فرصت طلبان /خواب ازادی احزاب کمونیستی و چپ افراطی و رسیدن به قدرت را می بینند.
مجاهدین هم بدانند که روی سیاه ان سازمان را نمی توان با حمایت از موسوی و اهل بیت اصلاح طلب سپید کرد و جنایات ان سازمان ضد ایرانی را از خاطره ها پاک نمود.ایرانیان نوکران اجنبی / از هر فرقه و مذهبی که باشند را جزو مردم ایران به حساب نمی اورد.
mansourpirykhanghah@t-online.de

-- mansour piry khanghah ، Dec 28, 2009

دیگه گندشو در آوردید. این چه وضعیتیه؟ دلمون به کیا خوش بود...

-- حامد ، Dec 28, 2009

زنده و جاوید باد مبارزات شورانگیز زنان و مردان ایرانی علیه بردگی فکری اسلامی و در رأس آن روحانیت.....

-- ارژنگ ، Dec 28, 2009

به شهادت تاریخ، سلمان فارسی که تمام اسرار دفاعی ایران را به تازیان لو داد، بزرگترین نوکر اجنبی در طول قرون و اعصار میباشد و به تبعییت از او روحانیت ایران، که اشغال و غارت منابع مادی و معنوی کشور ما را بمثابه امری الهی به خورد خلق الله داده و میدهند. درست به همین دلیل است که مردم ایران روحانیت را جزو مردم بحساب نمیاورد بلکه آنان را ...و مبلغ تازیان و شیوه تفکر عقب مانده آنها میداند.

-- اشکان ، Dec 28, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)