تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دستگیری گسترده فعالان سیاسی در ایران

ابراهیم یزدی، مرتضی حاجی، عماد‌الدین باقی، قربان بهزادیان‌نژاد، علیرضا بهشتی، مصطفی ایزدی، محمد طاهری، حشمت‌الله طبرزدی و چند نفر از نزدیکان میرحسین موسوی بازداشت شدند.

رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان گزارش می‌کنند که دستگیری این افراد از بامداد امروز دوشنبه آغاز شده است.

ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی ساعت سه بامداد در منزلش دستگیر شده است.


عماد‌الدین باقی روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر نیز صبح امروز دوشنبه بازداشت شده است.

گزارش‌هایی نیز از بازداشت ابوالفضل موسویان، دبیر اجرایی مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم منتشر شده است.

پارلمان‌نیوز گزارش کرده که مرتضی حاجی، مدیر عامل بنیاد باران و قائم‌مقامش، حسن رسولی نیز دستگیر و تمام اسناد و مدارک این بنیاد از سوی ماموران توقیف شده است.

گزارش‌ها از ایران همچنین حاکی از کاهش شدید سرعت اینترنت و قطع دسترسی به سرویس‌های ای‌میل و مسنجر از عصر روز گذشته است

گزارش شده که فروزنده، مسئول دفتر آقای موسوی و محمد باقریان، مشاور وی نیز به همراه قربان بهزادیان‌نژاد صبح امروز دستگیر شده‌اند. قربان بهزادیان‌نژاد در زمان انتخابات، رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی بود.

وب‌سایت نوروز هم از بازداشت علیرضا بهشتی مشاور ارشد موسوی و فرزند آیت‌الله محمد بهشتی خبر داده است.

به نوشته پارلمان نیوز، ماموران به دلیل نبودن محسن آرمین در منزل، موفق به دستگیری وی نمی‌شوند، اما ابوالفضل قدیانی، یکی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی امروز بعدازظهر بازداشت شده است.

لیلا توسلی، دختر محمد توسلی و خواهرزاده ابراهیم یزدی و مهدی عربشاهی، دبیر دفتر تحکیم وحدت نیز جزو بازداشت‌شدگان هستند.

مصطفی ایزدی، نویسنده و روزنامه‌نگار هم صبح امروز در منزلش بازداشت شده است. وی نویسنده زندگینامه آیت‌الله منتظری با عنوان «فقیه عالیقدر» است.

پارلمان‌نیوز گزارش کرده که مرتضی حاجی، مدیر عامل بنیاد باران و قائم‌مقامش، حسن رسولی نیز دستگیر و تمام اسناد و مدارک این بنیاد از سوی ماموران توقیف شده است

ایزدی، مدیر مسئول هفته‌نامه «آوا» هم بود که به اتهام ترویج آقای منتظری در سال ۱۳۷۹ توقیف شد.

وب‌سایت آینده نیز از دستگیری محمد طاهری، یکی از فرزندان آیت‌الله جلال‌الدین طاهری، امام جمعه سابق اصفهان خبر داده است.

ماموران امنیتی ظهر امروز، پس از بازرسی منزل حشمت‌الله طبرزدی، او را بازداشت و کیس کامپیوتر و یادداشت‌های شخصی‌اش را نیز با خود برده‌اند.

به نوشته وب‌سایت نوروز، دفتر نشریه «ایراندخت» به سردبیری محمد قوچانی نیز امروز از سوی ماموران امنیتی بازرسی شد و آنها همه کیس‌های کامپیوتر را با خود بردند.

گزارش‌ها از ایران همچنین حاکی از کاهش شدید سرعت اینترنت و قطع دسترسی به سرویس‌های ای‌میل و مسنجر از عصر روز گذشته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

احمدی نژاد کجا مخفی شدی ؟ جر ات نمیکنی آفتابی بشی ؟ بیا بیرون ... ،بیا باز دروغ بگو ، بیا باز بگو ایران در آرامش است. بیا بیرون نترس قول میدهم کشته نشوی ،فقط یک محاکمه است ،بعد میروی گوشه زندان و در آنجا در کنار رهبرت به زندگی ... ات ادامه میدهی تا بمیری ، شمیم

-- شمیم ، Dec 28, 2009

نتیجه افراطی گری و اغتشاش و همراهی با استعمار گران برخورد قانونی /بدون شکنجه و حکم اعدام است.ضمنا نتیجه بیعدالتی در جامعه هم سرنگونی دولت و محاکمه مسولین خواهد بود.کسانی که قبل از محاکمه فوت میکنند/ بدانند با اعمال ...خود/ باعث بی احترامی و انزوای خانواده بی گناه خود شده و لعنت و نفرین مردم به خویش را به دنبال دارد.

-- mansour piry khanghah ، Dec 28, 2009

به هوش باشید به احتمال زیاد فرمان دستگیری مهندس موسوی صادر شده است

-- داریوش ، Dec 28, 2009

بعد از بازداشت سران جنبش، معترضین 70 میلیونی بهانه خوبی برای شورش دارند تا ازادی رهبرانشان مادام در خیابان خواهند بود و مدارس و دانشگاه ها از کار می افتند و چرخ مملکت از بیخ و بن فلج می شود و دیگر رمقی برای رژیم چه از لحاظ روحی و روانی و سیاسی و اقتصادی و امنیتی و نظامی و اجتماعی نمی ماند اتفاقا با بازداشت سران جنبش بنزین روی اتش می ریزند و خشم مردم را انفجار امیز می کنند

-- کبوتر نامه رسان ، Dec 28, 2009

ملت ایران بپا خیزید . این بزرگترین وآخرین فرصت تاریخی برای سرنگونی فاشیسم است. قبل از اینکه نابودشوید نابودشان کنید. بپا خیزید و آدمکشان دولتی و سپاه. بسیج و همه ی نیرو های امنیتی وابسته را سرنگون کنید و به زباله دانی تاریخ بسپارید.
فردا خیلی دیر است.

-- مسعود ، Dec 28, 2009

سي و يك سال پپش هم دربحبوحه انقلاب و اتش وخون مهندس بازرگان درمقاله اي در روزنامه اطلاعات تحت عنوان نهضت خود ويرانگري نوشت شاه بماند و سلطنت كند انموقع همه درحال رساندن خودبه خميني و دفاع ازتغييرحكومت به هرچيزي جز مشروطه سلطنتي بودند٠ درحمله به سفارت امريكا هم همه همين طور راديكال بودند ازچپ تا راست٠در جنگ عراق هم كسي به بازرگان گوش نداد٠حالا هم همه درحال ايجادجنبش خون و جنون اند (بيچاره رجوي ٢٨سال است همين راه را پيشنهاد ميكندمنتهي مثل كمونيستها سياست بازنيست زيرنام موسوي و جنبش سبز و دموكراسي براي ديكتاتوري پرولتاريا و حكومت وابسته تر به روسيه تلاش كند).
زياد طول نخواهد كشيد ملت ايران بعداز فرونشستن غبارها يكبار ديگر به اصولي بودن مواضع سحابي پي ببرد٠
البته پيروان تئوري توطئه درچپ باز خواهند گفت كار انگليس و آمريكا بود انقلاب را دزديدند٠
بيخودنيست ١۵٠ سال است مابراي حاكميت قانون مبارزه مي كنيم ولي هنوز ازهمه كشورهاي منطقه عقبتريم
ضمنا ناصرزرافشان هم در راديو آمريكا به اين جنبش سبزتاخته بود

-- dournegar ، Dec 28, 2009

كاش احمدي نژاد بياد دروغ بگه.يه كم بخنديم

-- بدون نام ، Dec 28, 2009

اخطار به این کوته فکران و قمه و ساتور بدستانش! باید بدانند که اقای موسوی واقای کروبی سدی هستند که جلوی موج خروشان مردم ایستادهاند! با برداشتن این سد سیلی بنیانکن درانتظارشا ن هست که تمام سیستم ولایت فقهی را مثل سر طانی از تن بیمار سر زمین مان بیرون خواهد کشید! ....
موسی

-- بدون نام ، Dec 28, 2009

حکومت معاویه های دوران روحانیت شیعه که خودش را در برابر جهان استکبار نشان میدهد و هر روز عر و تیزی نو و غرا تر سر می دهد چنان درمانده شده که دست به جسد دزدی می زند. و این در حالی ست که در تهران شایع است که از سر عدم اطمینان هر فرمانده به فرمانده ی دیگر رهبری دستور داده تا جنازه ها را و خصوصا جنازه علی موسوی را ببرند به بیت رهبری. و این هم مضحک است و هم غم انگیز! خامنه ای در راس روحانیتی قرار دارد که روی تمامی خونخواران تاریخ را سفید کرده است!
شاه که دیگر جای خود دارد! خدایش بیامرزد که آنهمه نجیب بود در برابر این نانجیبان! اگر چه بسیار ستم کرد حتا در حق خودش اما در برابر این نامردان بسیار مرد بود!
زنده باد جنبش سبز،
زنده باد جمهوری ایران
مرگ بر معاویه و فرماندهانش که بدتر از یزید و شمرند!

-- بدون نام ، Dec 28, 2009

شوخی دیگر تمام شد
اکنون وقت ان رسیده که اقایان و خانمهای محترم و انقلابی دو اتشه دنبال سوراخ موش بگردند.
خدا به داد همه شما برسه

-- mansour piry khanghah ، Dec 28, 2009

سلام به تمام ایرانیان محترم آخه تا کی‌ باید این ...را که در مسندند تحمل کنیم ؟؟؟دارم میترکم به کی‌ بگم حرفامو؟؟ ای خداااا

-- mahmud ، Dec 28, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)