تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

انتقاد آیت‌الله زنجانی از «توهین» به مراجع

آیت‌الله اسد‌الله بیات زنجانی، با انتشار اطلاعیه‌ای، به حملات علیه مراجع تقلید شیعه از سوی هواداران دولت اعتراض کرد.

اطلاعیه این مرجع تقلید شیعه، چند روز پس از آنکه در تهران و قم گروهی از هواداران دولت، شعار‌هایی علیه آیت‌الله یوسف صانعی و آیت‌الله حسینعلی منتظری سر دادند، منتشر می‌شود.

آقای زنجانی اعلام کرده که طرح شعار‌های «هتاکانه» علیه مراجع تقلید شیعه، «ناشی از حمایت ناسنجیده برخی حوزویان از شئون جاری حکومتی و دولتی است.»


آیت‌الله اسد‌الله بیات زنجانی

این مرجع تقلید شیعه با انتقاد از ممنوعیت برگزاری مجالس یادبود برای آیت‌الله منتظری در شهرهای ایران، به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داده که «در برابر اینگونه مسائل و موضع‌گیری‌های افراطی محکم ایستادگی کنند.»

آقای بیات زنجانی همچنین اظهار داشته که اگر مسئولان نظام جمهوری اسلامی نمی‌توانند با «هتاکان» برخورد کنند، این موضوع را «به مردم صریحاً بگویند تا خودشان تکلیف این عده را مشخص کنند.»

این مرجع تقلید شیعه همچنین در اطلاعیه خود آورده که «هتک حرمت» مراجع، «دیر یا زود دامان سایر ارکان حوزه و بسیاری از روحانیون اصیل و ریشه‌دار را خواهد گرفت.»

آقای زنجانی اعلام کرده که طرح شعار‌های «هتاکانه» علیه مراجع تقلید شیعه، «ناشی از حمایت ناسنجیده برخی حوزویان از شئون جاری حکومتی و دولتی است»

پس از برگزاری مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری در قم، گروهی از هواداران آیت‌الله خامنه‌ای با تجمع مقابل خانه آیت‌الله منتظری و آیت‌الله صانعی، شعار‌های تندی علیه این دو مرجع تقلید شیعه سر دادند.

حملات و انتقاد‌ها به مراجع تقلید منتقد دولت در هفته‌های اخیر از سوی محافظه‌کاران نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد افزایش یافته است.

برخی مراجع تقلید در ماه‌های اخیر با انتقاد از برخورد‌های خشونت‌بار دولتی با معترضان به نتیجه انتخابات، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته‌اند در سیاست‌های خود تجدید‌نظر کنند.

اعتراض‌ها در ایران بر سر اعلام نتیجه انتخابات بیش از شش ماه است که ادامه دارد، اما مقام‌های جمهوری اسلامی معترضان را گروهی «اراذل و اوباش» می‌دانند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مردم را دارند در خیابان ها می کشند و این جناب نگران هتک حرمت مراجع است؟ کجاش را دیدی. اگر این سکوت مراجع ادامه پیدا کند، ملت برعلیه مراجع هم قیام می کنند.

-- محمد ، Dec 27, 2009

آقای زنجانی
سی سال است که روحانیت با تمام قد و با تمام نیرو و بصورت اکمل و اتم به ایرانی و ایرانیت توهین می کند، آدم می کشد، سنگسار می کند، ازاله بکارت می کند، قتل عام می کند، قتل نفر می کند، ترور می کند، سر می برد، قتلهای زنجیره ای می کند و شما روحانیت در تمامیتتان حرفی نزدید، عمامه از سر برنداشتید، گریبانی ندیدید، ولی حالا که گروهیتان گروهی دیگرتان را با چنگ و دندان می درد فریاد می کنید! حاشا، حاشا و باز هم حاشا. همین موسوی تبریزی که حالا دم از اصلاحات می زند باید پاسخ گوید که چکاره ی
سینما رکس آبادان بوده است، و من خود شنیدم که در رایو می گفت« ما دیگر نداریم بدهیم فلان منافق چند سال در زندان بخورد و بخوابد، کسی که با اعلامیه در خیابان دستگیر بشود، حکم صادر بوده شده است...» و البته اگر غلط انشایی دارد این همان انشاء است که بوده بود!

-- بدون نام ، Dec 27, 2009

در ادامه ی گفتار مردانه بنده ی زن نیز بگویم که روحانیت شیعه در تمامی قتلهای مردم شریف ایران نه تنها دست داشته بلکه هم آمر بوده و هم مجری و هم توجیه کننده! مردم ایران باید خودش را از زیر یوغ این روحانیت ...که جز بخودش فکر نمی کند آزاد کند، این روحانیت همچون سواری که دهنه بر مردم زده باشد با هر حیله ای می خواهد همچنان سوار بماند! اگر این روزها گروهی از روحانیت از گروهی دیگر فاصله گرفته اند همه بخاط این است تشت رسواییشان از بام فرو افتاده است! اگر توجه کرده باشید حتا آقای منتظری نیز که قابل احترام است همه ی دردش از بین رفتن آبروی روحانیت بود! اینک نیز هم زنجانی و هم دستغیب و هم صانعی و هم خاتمی و حتا حتا حتا کروبی مسئله شان از بین رفتن آبروی روحانیت است و لاغیر! آنها بخوبی می دانند که اگر بقول خودشان آبروی روحانیت رفت ناندانی آنها و سفره مفت آنان نیز بر چیده خواهد شد!

-- من زن هستم ، Dec 27, 2009

آقای زنجانی سلام بر شما!
اما آیا می دانید که امروز در میان مردم روحانیت نه تنها ارزشی ندارد بلکه نام او و لباس او و بقول اخوان ثالث تاج عربیت بر سر او از تنفری بیدریغ و بینهایت بر خوردار است! نام روحانیت با خون و دروغ و ریا همسنگ و همرنگ است. روحانیت در تمامیتش فتوا دهند، همکار و هم رای، و همراه تمامی فجایعی ست که در این سی سال بر مردم شریف ایران رفته است! روحانیت که از رمق مردم رمق گرفته امروز برای مردم ایران چون روز روشن است که خون او را بجای شرب نوشیده است. مردم می دانند که روحانیت شیعه در نان بنرخ روز خوری دست تملامی روحانیون مفت خور و جیره خوار تمامی مذاهب ابراهیمی را از پشت بسته و روی سیاه آنان را سفید کرده است. من بر ای این رسوایی بسی دل خوشم و امیدوارم که روحانیت در زیر بار این تنفر قد راست نکند که بسی ظلم در حق این ملت بزرگ نموده است. مردم ایران زمین هوشیار باشید، هوشیار که مباد روحانیت که تزویرش زبانزد خاص و عام است شما را دیگر بار بفریبد. روحانیت در بهترین و مهرورزانه ترین وجهش باید برای همیشه از مصدر حکومت و قدرت و قانون بکنار رود! و در پایان این شعر خیام بزرگ را تقدیم به مردم بزرگ خودمان کنم!
روحانی شهر از تو پرکارتریم!
با اینهمه مستی زتو هوشیارتریم!
تو خون کسان خوری ما خون رزان!
انصاف بده کدام خونخوارتریم!

-- گیوه چی از تهران ، Dec 27, 2009

ترور وترور شخصیتی هیچ فردی از جامعه انسانی مجاز نیست. بیایید شما هم بجای وظیفه ی دینی حتی محض رضای خدا وظیفه ی انسانیتان را انجام بدهید و ار حقوق نسانی ما دفاع کنید.

-- sari ، Dec 28, 2009

به نظر من انسانها می توانند عوض شوند همانطور که حر به اما پیوست و از جمع یزیدیان زمان خارج شد. پس دست از حمایت او برنداریم. به نظر من انقلاب اشتباه است . نه اینکه من موافق نظام هستم اما یادتان باشد که هر انقلابی در هر کشور 10 سالی کشور را از آن وضعیت عقب می انداخت. کاش انقلاب 57 هم اتفاق نمی افتاد چون کشور اکنون ابرقدرت دوم جهان بود. انقلاب اسلامی بانی وباعثش اروپاییانند که از پیشرفت ایران می ترسند.

-- PINTORICO ، Dec 28, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)