تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ایران خواستار احراز هویت دختر بن‌لادن شد

وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که هویت دختر بن‌لادن، تاکنون برای مقام‌های جمهوری اسلامی احراز نشده است.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت که ایران از مسئولان سفارت عربستان در تهران خواسته که برای احراز هویت دختر بن‌لادن، وی را به مقام‌های جمهوری اسلامی نشان بدهند.

آقای مهمانپرست امروز یکشنبه به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته که عربستان تاکنون «هیچ اقدامی» برای تائید هویت این فرد نکرده است.


رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران

به گفته این مقام ایران، سفارت عربستان در نامه‌ای اعلام کرده که «چون این فرد به صورت غیر قانونی وارد شده و مدارک عبور ندارد، مدارک لازم برای وی صادر شود تا وی بتواند خاک ایران را ترک کرده و به عربستان برود.»

مهمانپرست افزوده که مسئولان ایران در پاسخ این نامه، خواستار رویت این فرد برای تائید هویتش و صدور مدارک قانونی برای خروج از کشور شده‌اند.

پیش‌تر منوچهر متکی وزیر امور خارجه گفته بود که دختر بن‌لادن می‌تواند در صورت تائید هویت، ایران را ترک کند.

روزنامه عربستانی الشرق الاوسط، اوایل هفته جاری به نقل از عمر بن‌لادن، چهارمین پسر رهبر گروه القاعده اعلام کرده بود که یکی از دختران ۱۷ ساله اسامه بن‌لادن به نام ایمان به تازگی به سفارت عربستان در تهران پناهنده شده‌ ست.

«چون این فرد به صورت غیر قانونی وارد شده و مدارک عبور ندارد، مدارک لازم برای وی صادر شود تا وی بتواند خاک ایران را ترک کرده و به عربستان برود»

به نوشته این روزنامه، فؤاد قَصاص، کاردار عربستان در تهران، پناهنده شدن ایمان به آن سفارت را تائید کرده ‌است و گفته‌ که وی درخواست خروج از ایران را دارد.

عمر بن‌لادن هم‌چنین اظهار داشته ‌که پنج خواهر و برادر دیگر او و یکی از همسران پدرش از سال ۲۰۰۱ یعنی از زمان حمله آمریکا به افغانستان، در ایران و در «حبس خانگی» زندگی می‌کنند.

روزنامه بریتانیایی تایمز نیز در گزارشی نوشته که ۱۱ تن از نوه‌های رهبر القاعده نیز در مجتمعی امنیتی در اطراف تهران زندگی می‌کنند.

به گفته تایمز، اعضای خانواده رهبر گروه تروریستی القاعده، کمی پیش از حمله ۱۱ سپتامبر به نیویورک، به سوی مرزهای ایران رفته و در آن‌جا پس از دستگیری به مجتمع‌های حفاظت ‌شده با دیوارهای بلند منتقل شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)