تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تلاش برای انفجار یک هواپیمای آمریکایی

تلاش یک مرد جوان نیجریایی برای انفجار هواپیمایی که از آمستردام عازم میشیگان بود، ناکام ماند.

این فرد نیجریایی که خود را عمر فاروق عبدالمطلب و عضو القاعده معرفی کرده، قصد داشت پرواز ۲۵۳ شرکت هوایی نورث وست را منفجر کند، اما مسافران با استشمام بوی دود و شنیدن صدای «ترقه»، مانع از این اقدام وی شدند.

این هواپیما دارای ۲۷۸ مسافر و ۱۱ خدمه بود.


AFP

این حادثه ۲۰ دقیقه پیش از فرود این هواپیما در فرودگاه دیترویت میشیگان رخ داده است.

آسوشیتدپرس به نقل از شاهدان عینی نوشته است که یکی از مسافران هواپیما پس از استشمام دود و شنیدن صدای انفجار کوچکی، خود را به این مرد رساند و مانع از اقدام وی شد.

سایر مسافران نیز با کمک به مسافر نخست، مرد نیجریایی را که شلوارش پاره و پاهایش به شدت سوخته بود، به جلوی هواپیما آوردند.

سوختگی پاهای وی نشان دهنده جاسازی مواد منفجره در کفش‌ها و یا شلوارش او بوده است.

یک مقام امنیتی آمریکا اظهار داشته که نام این فرد در بانک اطلاعاتی آمریکا موجود بوده، اما خطر وی به اندازه‌ای نبوده که در فهرست نظارت قرار گیرد

یکی از مقام‌های اطلاعاتی ایالات متحده گفته مواد منفجره‌ای که این فرد حمل می‌کرده، درست عمل نکرده و به همین دلیل منجر به سوختگی پاهای وی شده است.

این حادثه در زمانی رخ داده که بدلیل تعطیلات کریسمس، خطوط هوایی، روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارند.

مقام‌های کاخ سفید، این اقدام را تلاش برای انجام عملیات تروریستی اعلام کرده‌اند. آنها از هواپیماهایی که قصد پرواز به ایالات متحده را دارند، خواسته‌اند که تدابیر امنیتی بیشتری اتخاذ کنند.

یک مقام امنیتی آمریکا نیز اظهار داشته که نام این فرد در بانک اطلاعاتی آمریکا موجود بوده، اما خطر وی به اندازه‌ای نبوده که در فهرست نظارت قرار گیرد.

سازمان‌های امنیتی نیجریه و ایالات متحده همکاری مشترک در خصوص این فرد ۲۳ ساله که گفته می‌شود در دانشگاهی در لندن تحصیل می‌کرده را آغاز کرده‌اند. نیروهای امنیتی در حال حاضر، مشغول بازجویی از وی هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این افراد را باید زود محاکمه ، از اطلاعات تخلیه و سپس اعدام کنند که دیگر کسی‌ جرات نکند جان مردم بیگناه را به خطر بیندزد..

-- kaveh ، Dec 26, 2009

تا زمانیکه پایگاه های تربیت تروریستی وجود دارد باز هم باید منتظر چنین وقایعی باشیم. تا رژیمهای ترورپرور ریشه کن نشوند دنیا روی آسایش نخواهد دید و روز بروز هم بدتر خواهد شد و هرچه دیرتر ریشه کنی سختترخواهد بود.

-- ایرانی ، Dec 26, 2009

کاوه با کشتن این فرد چیزی درست نخواهد شدا باید منشأ ی جنایت رو زد وقتی دینی به باورمندانش میگوید کفرین را هر جا دیدید بکشید و مردان و زنانی میگویند ارزوی ماه شهادت است یک نگاه به حرفهای بسیجی ایرانی که درهمین سایت است که به کشور انگلیس پناهنده شده بیانداز ببین چه میگوید
آزار و کشتن دشمنان اسلام عین صواب است خوب تو با کشتن یکنفر به جائي نمیرسی باید سره مار رو زد حالا خود بدان سره مار کجاست.

-- kia ، Dec 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)