تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درگیری پلیس با مخالفان دولت در تهران

گزارش‌ها از بروز درگیری‌های پراکنده میان پلیس و مخالفان دولت در برخی خیابان‌های اصلی شهر تهران حکایت دارد.

مخالفان دولت، امروز شنبه از میدان امام حسین تهران به مناسبت روز تاسوعا دست به راهپیمایی اعتراض‌آمیز زدند که این مراسم با دخالت نیروهای ضدشورش و نیرو‌های لباس شخصی به خشونت کشیده شد.

پلیس برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان، گاز اشک‌آور شلیک کرده و برخی گزارش‌های تائید نشده نیز از شلیک تیر هوایی در حوالی میدان انقلاب حکایت دارد.


عکس، مربوط به تظاهرات اعتراضی در ماه‌های گذشته است

در خیابان آزادی از تقاطع نواب صفوی تا میدان انقلاب و از میدان انقلاب تا تقاطع چهار راه ولیعصر، ماموران یگان ویژه به همراه ماموران کلانتری ۱۲۹جامی و ۱۴۸ انقلاب مستقر شده‌ بودند.

وب‌سایت جرس گزارش کرده که پلیس و لباس شخصی‌ها با باتوم، شیشه ماشین‌هایی که با بوق زدن، تجمع‌کنندگان را همراهی می‌کردند، می‌شکنند.

این سایت همچنین نوشته که دامنه ناآرامی‌ها به میدان‌های انقلاب، فردوسی، امام حسین و هفت تیر کشیده شده است. درگیری‌ها در حوالی پل چوبی، شدید گزارش شده است.

سایت جرس نوشته است که موتورسواران یگان ویژه، در تعقیب معترضانی که در کوچه‌های فرعی میدان انقلاب، در خبرگزاری ایسنا پناه گرفته بودند، به این خبرگزاری حمله کرده‌اند

جرس نوشته است که موتورسواران یگان ویژه، در تعقیب معترضانی که در کوچه‌های فرعی میدان انقلاب، در خبرگزاری ایسنا پناه گرفته بودند، به این خبرگزاری حمله کرده و با «زنجیر و باتوم» به شدت معترضان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بر اساس این گزارش، تمام مراکز امدادی شهر تهران نیز برای حمل و نقل و درمان مجروحان احتمالی در آماده باش کامل به سر می‌برند. مراکز سیار امدادرسانی و آمبولانس‌های بسیاری نیز در خیابان‌های تهران مستقر شده‌اند.

شاهدان عینی به زمانه گفته‌اند که معترضان پس از برخوردهای «خشونت‌بار» پلیس ضدشورش که با تجهیزات کامل در خیابان‌ها مستقر شده‌اند، شعارهایی با این مضامین سر دادند: «این ماه ماه خونه، سیدعلی سرنگونه» و «خامنه‌ای یزید شد، روی یزید سفید شد.»

وب‌سایت العربیه از اعلام وضعیت فوق‌العاده سه روزه، از سوی سپاه پاسداران در شهرهای تهران، قم، نجف‌آباد، اصفهان و مشهد خبر داده است

بازرسی شهروندان در مترو، بررسی وسائل شخصی و به خصوص تلفن‌های همراه آنها و نیز ضبط برخی موبایل‌ها از دیگر گزارش‌های رسیده از تهران است. همراهی مسافران اتوبوس‌های بی‌آر‌تی که از خیابان آزادی و انقلاب می‌گذرند، با معترضان و سر دادن شعار علیه دولت نیز از گزارش‌های منتشره از سوی رسانه‌های نزدیک به جنبش سبز است.

مخالفان دولت اعلام کرده‌اند که طی امروز و فردا به مناسبت تاسوعا و عاشورا با حضور در خیابان‌ها به اعتراض‌های خود ادامه خواهند داد.

پلیس هشدار داده که در این دو روز، با هرگونه تجمع «غیرقانونی» برخورد خواهد کرد.

وب‌سایت العربیه نیز از اعلام وضعیت فوق‌العاده سه روزه، از سوی سپاه پاسداران در شهرهای تهران، قم، نجف‌آباد، اصفهان و مشهد خبر داده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

معترضان مخالفان رژیمند نه مخالفان دولت!

-- بدون نام ، Dec 26, 2009

من تازه اومدم نزدیک حافظ همه چیز عالی بود
ما به نیروها حمله کردیم و فراریشون دادیم
vvvvvvvvvvv

-- بدون نام ، Dec 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)