تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: ایران مثل اروپا نیست

محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی با شبکه ۴ تلویزیون انگلیس در مورد سرکوب‌های پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری اظهار داشت:
«ایران کشور آزادی است و مانند برخی کشورهای اروپایی نیست. مردم می‌توانند اظهار نظر کنند؛ حتی فریاد هم بزنند. سیاست‌مداران غربی ایران را نمی‌شناسند و فکر می‌کنند که ایران ضعیف شده‌است در حالی که ملت ایران یکپارچه است و از منافع و استقلال خودش دفاع خواهد کرد. البته دیدگاه‌های مختلفی هم در ایران هست رقیب هم هستند و بسیار هم جدی هستند.»


وی در ادامه مصاحبه در پاسخ به این پرسش که «آیا حقیقت دارد یکی از زنان اسامه بن‌لادن، رهبر القاعده در ایران زندگی می‌کند؟» این مسئله را «بازی رسانه‌ای» نامید و گفت: «ارزشی هم ندارند وقتمان را برای آن تلف نمی‌کنیم. شما ببینید درباره خانم ندا آقاسلطان «بی‌بی‌سی» چه بازی‌های دروغی را سازماندهی کرد؛ یک سناریوی دروغ تبلیغاتی را راه انداختند و امروز اثبات شده که این مسئله یک دروغ بزرگی بود.»

این سخنان در حالی بیان می‌شوند که عمر بن‌لادن از پسران رهبر الفاعده می‌گوید شش خواهر و برادر او و یکی از همسران پدرش از سال ۲۰۰۱ یعنی از زمان حمله آمریکا به افغانستان در ایران و در «حبس خانگی» زندگی می‌کنند.

محمود احمدی‌نژاد: «امروز اثبات شده که مسئله ندا آقاسلطان یک دروغ بزرگی بود»

ندا آقاسلطان از تظاهرکنندگان ایرانی که صحنه جان دادن او در خیابان‌های تهران در سراسر جهان پخش شده‌است به عنوان یکی از نمادهای معترضان در ایران به‌شمار می‌آید. دولت محمود احمدی‌نژاد، آرش حجازی، پزشک شاهد صحنه قتل ندا آقاسلطان را تحت تعقیب قرار داده‌است.

محمود احمدی‌نژاد به عنوان پیام کریسمس خود اظهار داشت:
«حضرت مسیح کسی بود که در برابر زورگویی‌ها و تجاوزها ایستاد در برابر سوء استفاده‌ها و قلدری‌ها ایستادگی کرد و از مظلومان حمایت کرد. فرمود همه انسان‌ها با هم برابرند؛ کسی خودش را از دیگران برتر نداند کسی اجازه ندارد حق دیگران را تضییع بکند.»

وی افزود:
«شک ندارم اگر حضرت مسیح بودند امروز جلوی زورگویی‌ها و زورگویان می‌ایستادند و به نظرم روشن است که اگر امروز حضرت مسیح حضور داشتند با چه کسانی و در کنار چه کسانی بودند. امیدوارم که همه حقیقتاً به حضرت مسیح ایمان بیاوریم و تلاش کنیم الگوی حضرت مسیح را در زندگی خود دنبال کنیم.»

«پیشنهاد خرید سوخت به آن‌ها دادیم»
محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی خود با شبکه ۴ تلویزیون انگلیس در مورد دراز کردن دست دوستی رئیس‌جمهوری آمریکا به سوی ایران گفت:

«من برای آقای اوباما پیام دادم. پیشنهاد خرید سوخت به آن‌ها ارائه دادیم و حتی اعلام کردیم که در نیویورک آمادگی داریم که مذاکره کنیم ولی ایشان تحریم‌ها علیه ملت ایران را تمدید کرد. ما امیدواریم که ایشان موفق بشوند تغییرات واقعی ایجاد بکنند. البته رفتار ایشان نگران‌کننده است؛ ایشان نتوانسته به توقعات ملت آمریکا و دنیا پاسخ دهد؛ این یک بحث عمومی است.»

سخنان آقای احمدی‌نژاد در حالی بیان می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و قدرت‌های غربی، مقامات ایران را مسئول رد پیشنهاد تبادل سوخت هسته‌ای می‌دانند.

هری رید، امروز از عزم خود برای تصویب قانونی جهت سهولت تحریم شرکت‌های صادرکننده بنزین به ایران خبر داد

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در این باره افزود:
«آن‌ها تحت بعضی فشارها اصرار دارند که برای فروش سوخت برای ما شرط بگذارند آن هم شروط سیاسی، در حالی که مبادله سوخت یک کار فنی است و ضرب‌الاجل در این‌باره معنایی ندارد. ما خودمان قادر هستیم سوخت ۲۰ درصد تولید کنیم. پیشنهاد خرید را دادیم تا فرصتی به آن‌ها داده باشیم.»

منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران روز گذشته (پنج‌شنبه)، گفت چنانچه کشورهای غربی در تامین سوخت راکتورهای اتمی ایران تعلل کنند برای ایران «ممکن و مقدور است و هم ترجیح می‌دهد» تولید اورانیوم ۲۰ درصد را در دستور کار قرار دهد.

پس از به بن‌بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های بزرگ، مقامات ایالات متحده از احتمال تحریم‌های بیشتر ایران سخن گفته‌اند.
در این راستا هری رید، رهبر جناح اکثریت در سنای آمریکا، امروز جمعه از عزم خود برای تصویب قانونی جهت سهولت تحریم شرکت‌های صادرکننده بنزین به ایران خبر داد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

محمود احمدی نژاد مبتلا به چندین نوع بیماری ...یست. خودبزرگ بینی و دروغگویی نمونه هایی از این .... هستند. سران حاکمیت هم از این موضوع واقفند و به احتمال زیاد بزودی وی را از مقامش عزل خواهند کرد. می توانند یک بهانه ای هم اختراع کنند. خستگی و بیماری و غیره. یا اینکه وی را «شهید» می کنند و می گویند سران جبنش سبز دستورش را داده بودند.

-- محمد ، Dec 25, 2009

ایشون ... هستن. نیازی هم به اثبات نیست. ذهن خلاق دارن برای رویاپردازی و دروغ گفتن. فکر می کنه همه مردم ایران مثل خودشون هیچی نمی فهمن

زنده باد جنبش سبز ایران، پاینده ایران

-- سبز ، Dec 25, 2009

محمد جان بیشتر خوشحال میشدیم اگه رهبر رو شهید میکردن. البته اون بهانه بیماری هم برای رهبر چندان دور از ذهن نیست، چون بیمارترین کسی که توی جمهوری اسلامی میشناسیم همون رهبره.

حالا جدا از شوخی، دور نیست روزی که همه این پست مردمان رو به شهادت اجباری برسونیم. البته بعد از محاکمه عادلانه و بیطرفانه و منصفانه.

-- بهرام ، Dec 25, 2009

مثل ....ها دروغ می گوید !

-- بدون نام ، Dec 25, 2009

دلم گرفت،نه از حرفهای بی سر و ته احمدی نژاد و راست _ راست دروغ گفتن هایش، از ناقص بودن گزارش زمانه که هیچ اشاره ای نداشت به محل استثنایی مصاحبه که در حافظیه شیراز ودر کنار قبر حافظ بود.جایی برای ابراز صداقت وعشق واحساسات والای انسانی.جایی که در نو جوانی بر سنگ مزارش بوسه میزدیم وفال میگرفتیم ودر سالهای خوش جوانی در جشن هنر شیراز درکنارآرامگاهش به سازاستادانی مثل اصغربهاری / جلیل شهناز/فرامرزپایور، وآواز قوامی/شجریان/ شهیدی/پریسا وهنرمندان دیگر گوش میدادیم. چه برسرماآمد؟چه بر سر خودمان آوردیم؟ حافظ مارا به بزرگی خودت ببخش.

-- بدون نام ، Dec 25, 2009

دروغگوی متقلب ریاکار

-- داریوش ، Dec 25, 2009

این احمدی نژاد هروقت قافیه ش گیر میکنه سؤال رو با نگاهی‌ عاقل اندر سفیه به خود طرف برمیگردونه. خودش هم از خودش خوشش میاد. این منطق گفتگو از تو احمدی نژاد شاید در تاریخ ثبت بشه و به همه دروغ گو‌های متقلب شعار گو اطلاق بشه! صفت‌های دروغ گو و یا متقلب نیز دیگر قادر به توصیف دروغ گویی و تقلب احمدی‌نژاد نیستند.
http://www.youtube.com/watch?v=XuEerZd0hqs&feature=related


-- بدون نام ، Dec 26, 2009

پیشنهاد می‌کنم که شبکه‌های سراسری خبری در جهان ، مصاحبه با این گستاخان و مایه ننگ ایران را متوقف کنند ، زیرا که تماس با این گونه افراد به آنان رسمیت میبخشد .

واقعا این آدم خجالت نمیکشه ، شرم و حیا هم خوب چیزی است ، وقاحت در دروغ گویی تا چه اندازه ؟

-- nima-z ، Dec 26, 2009

بی درایتی این "رئیس" جمهور را (که نشانه ای از بی لیاقتی و بی کفایتی و بی همیتی و بی معرفتی و بی ...) او نیز هست فقط در همین جا باید دید که معیار و ملاک آزادی را همانی می داند که در کشورهای غربی و مثلاً پیشرفته (از نظر تمدن و مقداری هم فرهنگ متمدنانه ولی نه به راستی آزاد!) می شناسیم و می بینیم (و خود آن کشورها هم خیلی تبلیغش را می کنند و مداماً در مقایسه با کشورهای درب و داغونی مثل ایران، پز آزادی و پیشرفتشان را اول به خود اهالی آن کشورها می دهند که مالیاتهای سنگینشون رو با غر زدن کمتر بپردازن و یه وقت انقلاب نکنن، و بعد هم به رخ بقیه دنیا می کشن که بیا و ببین ما چقده با حالیم!)

بعد هم که می گوید ایران اسلامی کنونی از آن کشورهای آزاد هم آزاد تر است!


مقدس تر از پاپ! آخوند تر از آخوند! نورانی تر از امام زمان و بقیه شیوخ که هیچی نباشه دست کم از این بابا بیشتر نماز خوندن و عبادت خدا و پیغمبرو کردن!


بابا این طرف جداً نیاز داره چند تا روانکاو
پیشرفته از همان کشورهای آزاد و همچنین چند تا دعانویس و رمال و دکتر علفی سنتی خودمون به خاطر این همه چرت و پرت گفتن و تناقض در پندار و گفتار و کردار معاینه اش کنن و شاید یه علاجی براش پیدا کنن (اونوقت بلکه گرفتاری ها و دردهای ما هم تا حدی علاج بشه!)


حالا کی گفته این که می تونی روزهای یکشنبه بری گوشه هاید پارک لندن چهارپایه بذاری روش بایستی و هر چی دل تنگت خواست بگی و حتی اگه به خاندان سلطنتی هم ناسزا گفتی کسی کاری به کارت نداری یعنی آزادی، تمدن و پیشرفت که حالا این ا.ن. آقا میاد میگه تو ایران حتی میشه فریاد هم زد. (اونوقت بقیه ش رو هم نمیگه که اگه فریاد زدی میان میگیرن می برن چوب به آستینت فرو می کنن! آخه قسم ملا رو باور کنیم یا دم خروس رو؟.....


اصلاً چرا باید یه کشوری، چه غربی چه شرقی چه لاغیر، مشکلاتی داشته باشه که بعضی از اهالی ش احساس کنن می خوان برن از ناراحتی (یا حتی خوشحالی!) فریاد بکشن که اونوقت این عمل رو ما دلیل بر پیشرفت و تمدن و آزادی بدونیم؟


بابا، باید همه ما، از این حضرت بگیر و برو تا خود جنبش سبز و تمام مردم و سیاستمدارهای کشورهای دیگه دنیا از خر شیطون بیایم پایین و یه خرده فکر کنیم ببینیم اصلاً واقعاً چی درسته و چی غلط؟ آزادی یعنی چی؟ نبود آزادی یعنی چی؟

-- آزاد ، Dec 26, 2009

"ایران مثل اروپا نیست"

واقعاً؟

ایران شده اسپانیا / مهدی بیا مهدی بیا!

-- نازمشنگ ، Dec 26, 2009

کنار مزار شاعر گرانقدر ایرانی، بجای جشن و سرور و دانش، دروغ و تقیه خودنمایی می کند.

-- کیان ، Dec 26, 2009


میگه ایران مثل اروپا نیست و چه نغز و پر مغزم میگه چون وقتی از اروپایی ها پرسیدم گفتن اتفاقاً درست میگه چون اروپا هم مثل ایران نیست!

-- غیب‌گو ، Dec 26, 2009

در مذهب احمدی نژاد دروغ گفتن واجب است و راست گفتن گناهی کبیره.
من شخصا فکر میکنم که در کنار همه چیزهای دیگر، احمدی نژاد ترکیبی از چند نوع بیماری روانی را در خود جای داده و روز بروز رابطه اش با واقعیتها بیشتر قطع میشود وگر نه کدام انسان با عقل حداقلی هم بعد از آبروریزی سفر به تبریز و مشهد و اصفهان، دوباره برای تکرار تحقیر و به نمایش در آوردن منزوی شدن رژیم مافیایی جنایت، خیانت و فساد، به سفر شیراز میرود؟

-- احمد رضایی ، Dec 26, 2009

از احمدی نژاد دروغگو....همچین حرفهایی بعید نیست....
به امـــــــــید پیروزی مردم سبــــــــــــــــز ایـــــــــــــــــــران سبــــــــــــــــــــــــز

-- یه ایرانی سبز سبز ، Dec 26, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)