تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بازداشت رشید اسماعیلی در اصفهان

رشید اسماعیلی، عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت)، شب گذشته، پنجشنبه در اصفهان بازداشت شد.

به گزارش تارنمای ادوارنیوز، این فعال دانشجویی که به اداره اطلاعات اصفهان احضار شده بود، در پی مراجعه به این اداره دستگیر و به زندان اصفهان منتقل شد.

رشید اسماعیلی، یکی از اعضای «دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال دانشگاه‌های ایران» است و پیش از این از تحصیل در رشته حقوق بشر دانشگاه علامه در مقطع کارشناسی ارشد، محروم شده بود.

گفته می‌شود که آقای اسماعیلی به بیماری سرطان مبتلا است و تحت مراقبت پزشکی قرار دارد.

سمیرا صدری، عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان دانش‌آموختگان ایران از تدریس در آموزش و پرورش محروم شد

احمد زیدآبادی، عبدالله مومنی، سلمان سیما، مهرداد بزرگ و کوهزاد اسماعیلی از جمله اعضای دربند ادوار تحکیم وحدت هستند. احمد زید آبادی، دبیرکل و عبدالله مومنی، سخنگوی این سازمان از سوی دادگاه به حبس‌های طولانی محکوم شده‌اند.

از سوی دیگر سمیرا صدری، عضو شورای سیاست‌گذاری سازمان دانش‌آموختگان ایران نیز از تدریس در آموزش و پرورش محروم شد. وی که در هفت سال گذشته به عنوان آموزگار مشغول به کار بوده‌است از سوی حراست وزارت آموزش و پرورش و دفتر پیگیری وزارت اطلاعات از کار بازداشته شده‌است.

دلیل محرومیت وی از اشتغال «فعالیت‌های سیاسی در گذشته و حال و همچنین فعالیت‌های سیاسی همسرش» عنوان شده‌است.

سمیرا صدری، دبیر پیشین انجمن اسلامی دانشگاه الزهرا و و عضو سابق شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم است. همسر وی، علی جمالی نیز رئیس کمیته سیاسی سازمان ادوار تحکیم است.

بازداشت سه دانشجو در مشهد
از مشهد نیز خبر رسیده است که سه دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در تجمعی که برای بزرگداشت آیت‌الله منتظری برگزار شده بود دستگیر شده‌اند.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، ماموران امنیتی پس از پایان یافتن تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد که علیه لغو مجوز مراسم بزرگداشت آیت‌الله منتظری برگزار شده‌بود، سه دانشجوی این دانشگاه به نام‌های آرشام دامغانی، مهران هدشی و امیر ثابت مقدم را بازداشت کرده‌اند.

انجمن اسلامی دانشکده اقتصاد و امور اداری این دانشگاه برنامه‌ای را برای بزرگداشت آیت‌الله منتظری در روز چهارشنبه تدارک دیده بود.

پس از اعلام خبر لغو این مراسم، دانشجویان با سردادن شعارهایی چون «منتظری مظلوم راهت ادامه دارد حتی اگر دیکتاتور بر ما گلوله بارد»، «عزا عزاست امروز مرجع سبز ما پیش خداست امروز» و «اونی که میگن عادله، دروغ میگن قاتله» در محوطه دانشگاه تجمع کردند.

طی روزهای گذشته برخی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران و سایر شهرهای ایران مراسم بزرگداشتی برای آیت‌الله منتظری برگزار کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)