تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار صادق لاریجانی به رسانه‌های «متخلف»

رئیس قوه قضائیه به مطبوعات و رسانه‌ها در ایران هشدار داد که در صورت «تخلف»، با آنها به شدت برخورد خواهد شد.

آقای لاریجانی امروز یکشنبه، در جلسه مسئولان عالی قضائی گفت باید با رسانه‌هایی که «اخلاق و قانون» را رعایت نمی‌کنند، بدون در نظر گرفتن «وابستگی جناحی» به طور قاطع برخورد شود.

رئیس قوه قضائیه همچنین افزود که سخنرانان نیز از اظهاراتی که «موجب اختلاف و تردید و ناامیدی در جامعه می‌شود، خودداری کنند.»


به گفته این مقام قضایی، «رویه نامطلوب موجود، متاسفانه می‌‌رود به یک بیماری در جامعه تبدیل شود.»

لاریجانی همچنین اظهار داشت: «توهین به هر کسی و به هر فردی جرم است و منحصر به مسئولان عالی هم نمی‌شود.»

اظهارات این مقام قضایی در شرایطی ایراد می‌شود که هفته گذشته، غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور نیز به معترضان هشدار داده بود که از این پس دستگاه قضایی در برابر آنها «مدارا» نخواهد کرد.

آقای اژه‌ای، به خانواده معترضان نیز هشدار داده که مراقب فرزندان خود باشند، چرا که در صورت دستگیری، حق «گلایه» نخواهند داشت.

صادق لاریجانی گفت باید با رسانه‌هایی که «اخلاق و قانون» را رعایت نمی‌کنند، بدون در نظر گرفتن «وابستگی جناحی» به طور قاطع برخورد شود

در ایران حدود شش ماه است که اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ادامه دارد و طی این مدت، ده‌ها روزنامه‌نگار و فعال سیاسی بازداشت و محاکمه شده‌اند.

روزنامه‌های اعتماد ملی، سرمایه، کلمه سبز، حیات نو، صدای عدالت و تحلیل روز نیز از جمله روزنامه‌هایی هستند که در ماه‌های اخیر توقیف شده‌اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز هم روز گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرده که پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بیش از ١٠٠ روزنامه‌نگار بازداشت، ۱۲ نشریه توقیف و هزاران صفحه اینترنتی در ایران مسدود شده است.

گزارشگران افزوده که در ایران، طی شش ماه گذشته، بسیاری از روزنامه‌نگاران زندانی، تحت فشارهای شدید «روحی و مورد بدرفتاری» قرار گرفته‌ و برخی از آنها به پنج تا ٩ سال زندان محکوم شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من به آقای لاری جانی و حتا لاری جانی ها پیشنهاد می کنم که به رادیو تلویزیون تحت امر ، امر کنند که تصاویر آتش زدن خامنه ای را هم نشان دهند، اگر چه خود کودتا چی ها و خود روحانیون پشت ماجرا بودند تا بسنجند که با چند لیتر خون جوانان ایرانی می شود خمیر نان سپاه و بسیج را فراهم آورد ولی دیدند که مردم از این کار تاکتیکی آنها بسی استقبال کردند. ولی من در حیرتم که چرا در عرض این ده سال که این همه عکس خامنه ای را باریش عمامه در ایران آتش زدند حتا یکبار هم تلویزیون و رادیو آنرا پخش نکردند اما ناگهان خودشان عکس خمینی ...را آتش زدند و خودشان هم خبر کردند، همسان دزدانی که خود می دزدند و خود فریاد می زنند که دزد را بگیرید! اگر قرار است فیلم پخش شود چرا این فیلم پخش نشود که خامنه ای را ملت در میدان شوش آتشش زدند! ....

-- بدون نام ، Dec 13, 2009

آقای لاریجانی امروز یکشنبه، در جلسه مسئولان عالی قضائی گفت با رسانه‌هایی که «اخلاق و قانون» را رعایت نمی‌کنند، باید بدون در نظر گرفتن «وابستگی جناحی» به طور قاطع برخورد شود.
******************************
خدای نکرده منظورت زورنامه کیهان نیست که؟!

-- کیارش ، Dec 13, 2009

خمینی بت شکن؟؟؟؟؟؟!!!!!!، تو بت شودی خود شکن.

اگر این همه حساسیت بت پرستی‌، ظاهرسازی، نیست، پس چیست؟

چه زمانی‌ به رای مردم توجه خواهد شد؟ مردم از شما کودتاگران متنفرند، بفهمید.


-- دکتر میر حسین ، Dec 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)