تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
علی لاریجانی:

«تصاویر تلویزیونی ربطی به دانشجویان ندارد»

علی لاریجانی می‌گوید که پخش تلویزیونی پاره کردن عکس بنیانگذار جمهوری اسلامی، ارتباطی به دانشجویان ندارد.

تلویزیون دولتی ایران، ۱۶ آذر ماه تصاویری از پاره شدن عکس‌ آیت‌الله خمینی در مراسم روز دانشجو پخش کرده که اصلاح‌طلبان آن را اقدامی «مشکوک» می‌دانند.

پخش این تصاویر، جنجال تازه‌ای میان موافقان و مخالفان دولت به راه انداخته است.


به گزارش امروز یکشنبه خبرگزاری ایلنا، آقای لاریجانی طی سخنانی در صحن علنی مجلس گفت که «قشر فرهیخته دانشگاهی، هر ایده‌ای که داشته باشند، به چنین رفتار سخیفی روی نمی‌آورند.»

وی در عین حال افزود که ریشه این‌گونه اقدامات، در بی‌توجهی برخی افراد به اظهارات آیت‌الله علی خامنه‌ای است که موجب شد «عده‌ای ریشه‌ها و هویت‌ها را به مسخره گیرند.»

لاریجانی طی سخنانی در صحن علنی مجلس گفت که «قشر فرهیخته دانشگاهی، هر ایده‌ای که داشته باشند، به چنین رفتار سخیفی روی نمی‌آورند»

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از برخی دوستداران «دیروز انقلاب» پرسیده که چرا «هوشیار» نمی‌شوند.

روز گذشته برخی از حوزه‌های علمیه شهرهای ایران در اعتراض به پاره شدن عکس آقای خمینی با تعطیل کردن کلاس‌های درس، دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

محافظه‌کاران نزدیک به دولت، هواداران میرحسین موسوی را عامل این اقدام معرفی می‌کنند، اما اصلاح‌طلبان می‌گویند که به این مسئله «شک» دارند و آن را «سناریویی» از سوی حکومت برای افزایش سرکوب‌ها ارزیابی می‌کنند.

لاریجانی افزود که ریشه این‌گونه اقدامات، در بی‌توجهی برخی افراد به اظهارات آیت‌الله علی خامنه‌ای است که موجب شد «عده‌ای ریشه‌ها و هویت‌ها را به مسخره گیرند»

وب‌سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی نیز شب گذشته با «مشکوک» خواندن این اقدام، به هواداران جنبش سبز هشدار داد که «اتفاقاتی» پیش رو است.

این‌ وب‌سایت از مردم خواسته است که «هوشیار» بوده و از آخرین تحولات مطلع باشند.

برخی سایت‌های اصلاح‌طلب نیز از احتمال دستگیری میرحسین موسوی خبر داده‌اند. این رسانه‌ها احتمال داده‌اند که بازداشت آقای موسوی در دستور کار مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفته باشد.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات هستند که دولت محمود احمدی‌نژاد را «نامشروع» می‌دانند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دانشجویان جنبش سبز اجازه ی راهپیمایی می خواهند تا چند میلیونی فریاد بزنند همه گی تان دروغگو هستید و عکس امام را خودتان پاره کردید پسر امام خمینی احمد اقا را هم خودتان کشتید و باز هم خواهید کشت تا حکومت کنید وقتی مردم ایران شماها را نمی خواهند برای چه کسی حکومت می کنید ؟ چرا به خواست مردم ایران بی اعتنایی می کنید ؟مردم شماها را نمی خواهند مثل گوشت گندیده جلوی دماغ مردم ظاهر میشوید که حال مردم را به هم بزنید بابا جون بس کنید دست بردارید تا به کی با زور و کشتار می خواهید بمانید صبر مردم لبریز شده .

-- محمد ، Dec 13, 2009

خوشبختانه کودتا چیان بسیار نادنند! خودشان تبر بر درخت بیریشه ی خودشان می زنند! انها به ما یاد دادند که چگونه می شود بر این پدر تقود کرد! یعنی نیشخندی عملی زد! آنها به ما یاد دادند چگونه می شود خمینی و دیگران را سوزاند! و چه خوب که اینان این همه احمقند!
و اما در این در چند روز گذشته و تقریبا همزمان با به میدان آوردن سناریوی "پاره شدن عکس آیت الله خمینی"، یک طرح دیگری هم کلید زده شد که کمتر به آن توجه شد. نه تنها به آن توجه کافی نشد، بلکه باعث فریب برخی سایت ها و وبلاگ ها هم شد. یعنی سناریوی اعلامیه ارتشی ها در دفاع از جنبش سبز!

هر دو سناریو را ستاد کودتای 22 خرداد، بعنوان راه حل گریز از دهه اول محرم – بویژه تاسوعا و عاشورا- و گرفتار آمدن در محاصره تظاهرات توام با عزاداری "حسینی" مردم به اجرا گذاشت.

ارتش در 6 ماه گذشته به دور از حوادث خیابانی بوده و از این نظر احترام و اعتباری را در میان مردم برای خود فراهم آورده است. یعنی همان چیزی که سپاه و بسیج در این شش ماه به تاراج دادند و اکنون شنیده می شود که در میان برخی از فرماندهان سپاه انتقادهای تندی به سیاست های رهبر و فرمانده سپاه و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دراین ارتباط شکل گرفته است.

با اطلاعیه مجعول و مجهولی که بنام ارتش در روز 16 آذر در یک محفل خارج از کشور قرائت شده و فیلم آن نیز بلافاصله در شبکه یوتوب قرار گرفته، چند هدف زیر دنبال شده است:

1- شماری از فرماندهان کودتاچی سپاه جانشین فرماندهان کنونی ارتش شوند.

2- ارتش را به بهانه تکذیب و خنثی سازی این اطلاعیه مجبور به صدور اطلاعیه ای علیه جنبش سبز و موسوی و کروبی کنند.

3- رهبران جنبش سبز نظیر موسوی، کروبی، خاتمی و حتی رفسنجانی را متهم به تبانی با ارتش برای کودتا کنند.

سناریوی اطلاعیه ارتش نیز مانند سناریوی پاره کردن عکس آیت الله خمینی در دانشگاه که بصورت "دوقلو" به اجرا گذاشته شد، یکبار دیگر به همه دست اندرکاران امور خبری نشان داد که تنها حسن نیت و احساسات برای همراهی با جنبش مردم کافی نیست. باید شرایط حاکم بر کشور، عمق کودتا، پایگاه و خواستگاه اقتصادی کودتا و تجربه 30 ساله کودتاچی ها را شناخت و با مراجعه بی وقفه به موارد مشابه و کوچکتر گذشته، سناریوهای جدید را بازشناخت و رسوا کرد.

حاکمیت کودتا، بشدت نگران دهه اول ماه محرم است. آنها بشدت از روحانیونی که حاضر به قبول و تائید کودتا و دولت کودتا نشده اند زخم خورده اند. آنها تمام تلاش خود را کرده و می کنند تا در جبهه سبز شکاف ایجاد کنند و در درجه اول روحانیت را از پشت جبهه جنبش سبز جدا کنند. صحبت از حاکمیت بر افسانه ای ترین ثروت است و برای دفاع از این حاکمیت کودتا کرده اند. آنها که کودتا کرده اند، آنها از فجیع ترین روش ها در 6 ماه گذشته پرهیز نداشته و تا حد تجاوز به پسران و دختران بازداشتی در بازداشتگاه ها پیش رفتند، چطور ممکن است از پاره کردن عکس آیت الله خمینی و یا اطلاعیه صادر کردن بنام ارتشی ها پرهیز کنند و اگر سناریوهائی از اینگونه باعث نجاتشان از بحران مشروعیت و خروج از محاصره مردم شود، از آن چشم بپوشند؟

-- بدون نام ، Dec 13, 2009

آنهاکه دست دردست دشمنان ما گذاشته انداگرنوک سوزنی
شرف وغیرت وایمان بخداداشتندامروزدیگراینقدرپافشاری نمی
کنندتامیهن مارامانندعراق وافغانستان وپاکستان کنندبوی
تعفن خیانت آخوندهابنام خداهرگزتاپایان انقراض عالم فروکش
نخواهدکرد.ایکاش لااقل کمی فهم داشتندتابفردای خودوفرزند
های خویش بیاندیشند.أف ولعنت ونفرین بردشمنان ایران.

-- ایراندخت آریا ، Dec 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)