تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ادامه اعتراض‌های دانشجویی در ایران

اعتراض‌های دانشجویی در ایران، با گذشت شش روز از زمان برگزاری مراسم ۱۶ آذر، همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری فارس گزارش کرده که گروهی از دانشجویان بسیجی از امروز یکشنبه به مدت سه روز در اعتراض به پاره شدن عکس آیت‌الله خمینی در مسجد دانشگاه تهران، دست به تحصن زده‌اند.

پخش تلویزیونی پاره شدن تصویر آقای خمینی، موجب افزایش تنش‌های سیاسی در ایران شده است.


ادامه اعتراضات دانشجویی در دانشگاه تهران

گروهی از دانشجویان هوادار جنش سبز نیز امروز در حالی که تصاویری از بنیانگذار جمهوری اسلامی در دست داشتند، در دانشکده فنی دانشگاه تهران تجمع کردند.

براساس گزارش‌های رسیده از تهران، تجمع موافقان و مخالفان دولت، منجر به بروز برخی ناآرامی‌ها در دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف آن شده است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نیز با صدور اطلاعیه‌ای از برگزاری نشست اعتراضی دانشگاهیان خبر داده است.


براساس اطلاعیه این انجمن، این نشست، فردا (دوشنبه) با حضور برخی از استادان اصلاح‌طلب و دانشجویان برگزار خواهد شد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز با انتقاد از «اهانت» به تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی، از «دانشجویان و مردم» خواسته که آرامش خود را حفظ کنند.


کامران دانشجو، وزیر علوم هم به روسای دانشگاه‌ها دستور داده که با «اهانت کنندگا‌ن» به مقدسات در دانشگاه‌ها برخورد کنند.

براساس گزارش‌های رسیده از تهران، دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که در اعتراض به «سرکوب و برخورد با فعالین دانشجویی» از امروز در کلاس‌های درس حاضر نخواهند شد.

این دانشجویان خواستار آزادی همکلاسی‌های دربند خود و «خارج شدن تمامی دانشگاه‌ها از حالت نظامی و خروج نیروهای مزدور از دانشگاه‌ها» شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

يعني مردم با حاكميت مذهبي و جمهوري اسلامي و بنيانگذار اين حاكميت مشكلي ندارند هيچ اگر به سه اصل فوق خدشه اي وارد شود مردم سركوب و جنبش سبز فاتحه اش خوانده است ؟!!!
اين همه جوان مملكت را ميفرستيد جلوي اين جلادان دهانشان را خرد و گلوله در مغزشان بكارند كه چه بشود؟ حتي نتوانند عكس رهبر اين رژيم را در سالهاي سياه ٦٠ پاره كنند؟ آيا اين اعتراف به شكست نيست ؟ لابد از او انتقاد هم نمي شود كرد؟ بنيان گذار اين رژيم مگر او نبوده؟ چرا با پاره شدن عكسش همه به لرز افتاده اند؟ شما داريد مردم را ميترسانيد٠ مردم روسيه مجسمه لنين را پايين كشيدند!
موسوي چه دستپاچه آمده بيرون كه ثابت كند اين كار را جنبش سبزيها انجام نداده اند! تكذيب مسخره ايست٠ او فكر مي كند ١٠٠ درصد اين تظاهر كنندگان مثل او و اسلام خميني نشانش فكر مي كنند يا همه توده ايهايي هستند كه نقابدارند و دستور تشكيلاتي دارند كه جنبش را در مرز بازگشت به دهه سياه ٦٠ و دوران خط امام ضد آمريكا و روس محور چپ نما متوقف كنند٠ تا خطر مذاكره با اوباما برطرف شود و طرح برقراري رابطه شكست بخورد اما رژيم متكي به روسيه باقي بماند٠ بر مجاهدين و سلطنت طلبان و ليبرالهاست كه در دام اين حقه سياسي توده اي فدايي نيفتند٠ اگر قرارست عكس پاره شود چرا خميني كه بنيان گذار اين رژيم است مستثني باشد٠ در زمان او بيش از جانشينش خامنه اي كشتار و شكنجه شد٠ اگر بنا بر حفظ رژيم است كه احمدي نژاد يا موسوي بايد با آمريكا مذاكره و اورانيوم را تحويل دهند٠ يك بام و دو هوا نمي شود٠
...

-- zereshkian ، Dec 13, 2009

همین هیجان زده شدن ها و خیال کردن که باید بتوان هر کاری کرد 30 سال پیش کار دستمان داد. ای کاش برخی می توانستند درک کنند که اکنون نباید اجازه داد جنبش متهم به چیزهایی شود که به بهانه آن عده ای از مردم نادان که تازه به جمهوری اسلامی شک کرده بودند دوباره رگ گردنشان بیرون بزند و طرفدار خامنه ی شوند.
دانشجویان ما آنقدر فهمیده هستند که بدانند به دست گرفتن عکس آن مرده معنایش این نیست که طرفدارش هستند. آن ها تنها مواظبند که جریان جنبش به این بهانه ها سرکوب و منحرف و رادیکال نشود.
کاش همه همین قدر درک داشته باشند و سر آن عکس پاره شده تفرقه نیاندازند و بگذارند پایه های جنبش نظیر موسوی جایگاهشان را داشته باشند. پاره کردن آن عکس هم سر وقت خودش انجام خواهد شد.

-- فرهت ، Dec 13, 2009

دانشجویان معترض به شرایط بد اقتصادی و بی عدالتی اجتماعی--سیاسی باید مرز خود را با افراد و احزاب سیاسی مدافع براندازی مشخص کرده و از صفوف انان دوری نمایند.هر گونه همراهی و حتی همفکری با سیاسیون حزبی و سازمانی منجر به سوء تفاهم شده و حمایت مردم را بدنبال نخواهد داشت.ضمنا دولت هم میتواند به شما به راحتی برچسب بزند.احزاب و سازمانها در حال حاضر شامل افرادی سودجو و وابسته مستقیم و یا غیرمستقیم به استعمارگران میباشند.لذا جنبش دانشجویی مستقل ایرانی باید نیروهای مردمی را از صف سبزپوشان ...خارج و با خود همرا نماید.

-- mansour piry khanghah ، Dec 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)