تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست مادر مسعود باستانی از لاریجانی

مادر مسعود باستانی، روزنامه‌نگاری که در حوادث پس از انتخابات دستگیر و زندانی شده است، در نامه‌ای به صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه، خواستار آزادی فرزندش شد.

در این نامه از آقای لاریجانی خواسته شده که قرار بازداشت مسعود باستانی، به قرار وثیقه تبدیل شده تا وی آزاد شود.

باستانی که در زمان انتخابات ریاست جمهوری سردبیر وب‌سایت جمهوریت بود، پس از انتخابات دستگیر و دادگاهی شد. دادگاه، این روزنامه‌نگار را به شش سال حبس تعزیری محکوم کرده است.


مسعود باستانی

فاطمه ملول، مادر آقای باستانی در نامه خود با اعتراض به روند دادرسی فرزندش، از رئیس قوه قضائیه پرسیده است که آیا جرم فرزندش، «حمایت از نخست وزیر امام» بوده است.

میرحسین موسوی، نخست وزیر دوران رهبری آیت‌الله روح‌الله خمینی، یکی از نامزد‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که نتیجه انتخابات را نپذیرفته و خواستار ابطال آن شده است.

در پنج ماه گذشته، بسیاری از نزدیکان و اعضای ستاد انتخاباتی وی و مهدی کروبی، دیگر نامزد معترض به نتیجه انتخابات دستگیر و محاکمه شده‌اند.

«این صدای معلم درد کشیده‌ای است که این روزها با حقوق بازنشستگی، زندگی می‌گذرانم، ولی در ایامی که قرار بود زمان فراغت و استراحت من باشد، باید صدای لرزان پاره تنم را از تلویزیون بشنوم»

خانم ملول در نامه خود نوشته که اتهاماتی که متوجه مسعود باستانی شده،‌ برای وی «دردناک و هولناک» است.

وی نوشته که جرم فررندش «فقط و فقط نوشتن» بوده و «دردآور» است که از سوی دادگاه به «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی برای ایجاد اغتشاش» متهم شده است.

خانم ملول در نامه خود نوشته که که آئین دادرسی مدنی در خصوص فرزندش رعایت نشده و حتی وکیلش، اجازه حضور در دادگاه نیافته است.

وی در نامه خود آورده که «این صدای معلم درد کشیده‌ای است که این روزها با حقوق بازنشستگی، زندگی می‌گذرانم، ولی در ایامی که قرار بود زمان فراغت و استراحت من باشد، باید صدای لرزان پاره تنم را از تلویزیون بشنوم.»

مسعود باستانی، با حضور در دادگاهی که برای برخی از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر تشکیل شده بود، اظهاراتی در نقد سیاست‌ها و موضع‌گیری‌های اصلاح‌طلبان ایراد کرد. وی در «اعترافات» خود، مسائلی درباره مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی نیز مطرح کرد که از سوی خانواده هاشمی رد شده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)