تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مالزی سفیر خود در آژانس را فراخواند

مالزی در واکنش به رای منفی نماینده خود در آژانس به قطعنامه شورای حکام علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران، وی را به کشور فراخواند.

۳۵ عضو شورای حکام آژانس، ششم آذر ماه، قطعنامه‌ای علیه برنامه هسته‌ای ایران تصویب کردند و خواستار «محدودسازی» برنامه اتمی جمهوری اسلامی شدند.

از ۳۵ کشور عضو شورای حکام، ۲۵ کشور به این قطعنامه رأی موافق دادند. ونزوئلا، مالزی و کوبا به این قطعنامه رأی مخالف و شش کشور افغانستان، برزیل، مصر، پاکستان، آفریقای جنوبی و ترکیه نیز رأی ممتنع دادند. جمهوری آذربایجان هم در رأی‌گیری شرکت نکرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت خارجه مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که نماینده خود در آژانس را برای «مشورت» به کوالالامپور فراخوانده است.

بر اساس این بیانیه، رای منفی به قطعنامه شورای حکام در خصوص فعالیت‌های اتمی ایران، «مطابق رویه دولت مالزی» نبوده است.


سلطانیه در گفتگو با آمانو، مدیرکل جدید آژانس(رویترز)

دولت مالزی اعلام کرده که در حال بررسی این قطعنامه و پیامدهای آن است و به همکاری‌های بین‌المللی برای حل مناقشه اتمی ایران ادامه می‌دهد.

رایزنی با آژانس و کشورهای عضو سازمان ملل متحد از تلاش‌هایی است که وزارت خارجه مالزی اعلام کرده برای حل پرونده ایران آنها را ادامه خواهد داد.

این نخستین بار از فوریه سال ۲۰۰۶ بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه‌ای علیه ایران تصویب کرد.

مقام‌های جمهوری اسلامی به این قطعنامه واکنش‌های تندی نشان داده‌اند و هیات دولت ایران، دستور ساخت ۱۰ مرکز جدید غنی‌سازی را صادر کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تردید نکنید که رشوه حسابی گرفته و انقدر هست که خودش و نوه نتیجه هایش هم تامین خواهند بود.خدا میداند که تا کی باید رشوه بدهند ان فاشیستها از پول خون این ملت بدبخت

-- بدون نام ، Dec 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)