تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

جلیلی: جبهه ضد اسرائیل تقویت شود

ایران، خواستار تقویت جبهه سیاسی بین‌المللی علیه اسرائیل در جهان شد.

سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، این درخواست را مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی‌ ایرنا، آقای جلیلی گفته که دولت اسرائیل در شرایط کنونی «منزوی» شده است و کشور‌های جهان باید برای مقابله با «جنایت‌های» آن، از همه ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی، حداکثر استفاده را بکنند.


دیدار جلیلی و اردوغان(AP)

آقای اردوغان نیز در این دیدار گفته که «دولت‌های مسلمان نباید در خصوص تحرکاتی که علیه مسلمانان و جهان اسلام شکل می‌گیرد، ساکت بمانند.»

منابع خبری پیش از این گفته بودند، جلیلی در دیدار با اردوغان موضوع برنامه هسته‌ای ایران را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد، اما رسانه‌ها تاکنون گزارشی درباره گفتگو‌های دو طرف در این خصوص منتشر نکرده‌اند.

اردوغان، فردا یکشنبه، برای دیدار با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا عازم واشنگتن خواهد شد. کارشناسان، این دیدار را در آستانه سفر آقای اردوغان به آمریکا مهم ارزیابی کرده‌اند.

سعید جلیلی پیش از سفر به ترکیه، با مقام‌های سوری و لبنانی درباره شرایط منطقه و ضرورت تقویت جبهه سیاسی علیه اسرائیل دیدار و گفتگو کرده بود.

اردوغان، فردا یکشنبه، برای دیدار با باراک اوباما عازم واشینگتن خواهد شد. کارشناسان، دیدار جلیلی از ترکیه را در آستانه سفر اردوغان به آمریکا مهم ارزیابی کرده‌اند

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با رهبران گروه‌های فلسطینی و لبنانی گفته بود که «ایران برای هر حمله نظامی علیه خود آماده‌ است.»

این مطلب را یکی از مقام‌های فلسطینی که نخواسته نامش فاش شود، روز گذشته به خبرگزاری آلمان گفته‌ است.

به گفته این مقام فلسطینی، جلیلی بر «ادامه برنامه‌های هسته‌ای ایران و ادامه پشتیبانی ایران از جنگ مسلحانه علیه اسرائیل» تأکید کرده‌ است.

پس از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در ایران، نگرانی‌های دولت‌های غربی نسبت به حمله احتمالی ایران به اسرائیل افزایش یافته‌است.

اسرائیل که به عنوان تنها قدرت اتمی خاورمیانه شناخته می‌شود و هم‌پیمان اصلی این کشور یعنی ایالات متحده، هر دو احتمال حمله نظامی به ایران را منتفی ندانسته‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چه گنده گویی بیجایی .آقا قاچ زین و بچسب سواری پیش کشت.

-- بدون نام ، Dec 5, 2009

این بچه را فرستادند رفته با دوستان اسراییل گفته که با اسراییل دوست نباش! خیلی احمقانه است!

-- مسعود ازپارس ، Dec 5, 2009

ساکت باش .... من نمیدانم چرا رهبران کشورهای منطقه به مغز کوچکشان خطور نمی کند که فقط اتحاد و جبهه ضد
صهیونیسم می تواند ما را از دست این آدمکشان نجات دهد. هیچکس نباید به روسیه اعتماد کند. روسیه بزرگترین کشور نژادپرست و تروریست صهیونیستی است و تاکنون همیشه منافع صهیونیسم در مقابل عرب را حمایت کرده است. همبستگی در مقابل
دشمنان مشترک. اتحاد تا نابودی کامل جنایتکاران جنگی و کلوینست های صهیونیسم در فلسطین.

-- بدون نام ، Dec 6, 2009

فعلا كه جبهه جهاني عليه شما تروريست‌هاي داخلي شكل گرفته و دست‌تان هم پيش مردم ايران رو شده . نه راه پس دارين نه راه پيش. چوب دوسر ... شدين. ملت ايرانهم با همه دنيا دست دوستي داده و دوست خواهد بود. ما هيچ دشمني در خارج از ايران نداريم دشمن بزرگ ما شما جاهلان و تروريست‌هاي داخلي هستيد. كه عمرتان به سر رسيده و از كره زمين محو مي‌شويد.

-- بدون نام ، Dec 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)