تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هاشمی: تحمل انتقاد سازنده وجود ندارد

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید که در شرایط کنونی ایران، «تحمل» اظهارنظر و انتقاد‌های سازنده وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای هاشمی عصر روز گذشته (شنبه) در دیدار با جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های مشهد گفت که واکنش‌ها به برخی اظهار‌نظر‌ها «مفسده برانگیز» است.

در ایران از ۲۳ خرداد ماه تاکنون تنش‌ها بر سر صحت نتیجه انتخابات همچنان ادامه دارد. معترضان خواستار ابطال نتیجه انتخابات هستند، اما محافظه‌کاران نزدیک به دولت، روند برگزاری آن را «سالم و قانونی» می‌دانند.


هاشمی در نماز جمعه ۲۶ تیرماه پیشنهاد کرده بود که زندانیان حوادث پس از انتخابات، آزاد شده، از خانواده آسیب‌دیدگان دلجویی شود و فضایی باز برای بیان اعتراض‌ها وجود داشته باشد که این پیشنهاد با خشم محافظه‌کاران مواجه شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به این اعتراض‌ها و حملات گفت که در این مدت، «نوعی افراط» علیه وی شکل گرفته است.

هاشمی می‌گوید که محافظه‌کاران از اینکه وی در سخنان خود درباره انتخابات از واژه «تردید» استفاده کرده است، خشمگین شده‌اند

هاشمی همچنین اظهار داشت که محافظه‌کاران از اینکه وی در سخنان خود درباره انتخابات از واژه «تردید» استفاده کرده است، خشمگین شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توصیه کرد که باید همه طرف‌ها در چارچوب قانون عمل کنند و ایجاد فضای آزاد را موجب قانع شدن اکثریت جامعه و رفع ابهامات دانست.

آقای هاشمی پیش‌تر گفته بود که اختلاف‌ها در جمهوری اسلامی جدی است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

به گفته هاشمی، مهدی هاشمی در انتخابات به «ارائه تجربیاتش پیرامون صیانت از آرا پرداخت و دخالتی در کار ستادها یا تظاهرات نداشته و اگر دادگاهی او را احضار کند، حضور خواهد یافت»

وی که ریاست دو نهاد مهم حکومتی در جمهوری اسلامی را بر عهده دارد، از سوی برخی محافظه‌کاران و فرماندهان نظامی، به دخالت در آنچه که آن را «کودتای مخملی» نامیده‌اند، متهم شده است.

محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، سه رهبر اصلاح‌طلب نیز با اتهام‌های مشابهی مواجه شده‌اند.

هاشمی درباره اتهام‌ها علیه مهدی هاشمی، یکی از فرزندانش که در حال حاضر در لندن به سر می‌برد نیز گفت: «او خیالش از پرونده‌ها و تهمت‌ها راحت است و هم‌اکنون برای رسیدگی به وضع دانشگاه‌های آزاد اسلامی و نیز گذراندن رساله دکترای خود در خارج از کشور است.»

به گفته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهدی هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری به «ارائه تجربیاتش پیرامون صیانت از آرا پرداخت و دخالتی در کار ستادها یا تظاهرات نداشته و اگر دادگاهی او را احضار کند، حضور خواهد یافت.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از آیت الله هاشمی تشکر می کنم که بالاخره سکوت آزاردهنده شان را شکستند. وبه ایشان یادآوری می کنم که: قربان؛ خواب احمدی نژاد نبی نه از جنس مشکلات همیشگی وسی ساله است ونه از جنس مشکلات مدیریتی غیرعلمی و نهادینه برای ایران.احمدی نژاد دررقابت با آیت الله خامنه ای دنبال لیبی کردن ایران است. وبا عرض پوزش آیت الله هم فریب یک"شوروی سابق استالینیستی"راآرزودارد. تورا بجان "محسن"ت وامام بیش از این نظلره گر نباش. یا...هو

-- Dalghak.Irani ، Dec 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)