تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار لاریجانی به حامیان قطعنامه آژانس

علی لاریجانی می‌گوید که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، رابطه ایران با کشو‌رهایی که در شورای حکام آژانس، علیه جمهوری اسلامی رای داده‌اند را بررسی می‌کند.

شورای حکام آژانس، جمعه هفته گذشته، قطعنامه‌ای در محکومیت برنامه‌های هسته‌ای ایران صادر کرد که ۲۵ کشور به آن رای مثبت دادند.

چین و روسیه که از هم‌پیمانان ایران به‌شمار می‌روند نیز به این قطعنامه رای مثبت داده‌اند.


در این قطعنامه از ایران خواسته شده که به ساخت و ساز‌ها در تاسیاست غنی‌سازی اورانیوم «فردو» پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، آقای لاریجانی افزوده که قطعنامه آژانس موجب شد تا کمیسیون امنیت ملی «به صورت دقیق به بررسی این رای بپردازد.»

کوبا، مالزی و ونزوئلا سه کشوری هستند که به قطعنامه آژانس رای منفی داده‌اند و ایران نیز از مواضع این کشور‌ها تقدیر کرده است.

قرار است منوچهر متکی، نامه‌هایی به کشور‌هایی که به قطعنامه شورای حکام آژانس رای مثبت داده‌اند ارسال و از آنها به طور «جدی» گلایه کند

آن‌طور که رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته، قرار است منوچهر متکی، وزیر امور خارجه، نامه‌هایی به کشور‌هایی که به قطعنامه شورای حکام آژانس رای مثبت داده‌اند ارسال و از آنها به طور «جدی» گلایه کند.

محمود احمدی‌نژاد نیز هفته گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی، رای مثبت روسیه به این قطعنامه را «اشتباه» خواند و گفت که مسکو، تحلیل درستی از مسائل روز جهانی ندارد.

اظهارات آقای احمدی‌‌نژاد در حالی ایراد می‌شود که مقام‌های چین روز گشته از جمهوری اسلامی خواسته‌اند همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ادامه دهد.

کوبا، مالزی و ونزوئلا سه کشوری هستند که به قطعنامه آژانس رای منفی داده‌اند و ایران نیز از مواضع این کشور‌ها تقدیر کرده است

چین گانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است: «چین امیدوار است که ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند و ما امیدواریم که شاهد حل ‌و فصل زودهنگام مسئله هسته‌ای ایران از طریق مذاکرات باشیم.»

پس از مناقشات اخیر هسته‌ای ایران، قدرت‌های غربی هم‌چون بریتانیا، آلمان و فرانسه نسبت به تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی هشدار داده‌اند و ایالات متحده نیز از محدود بودن وقت مذاکرات خبر داده‌ است.

روسیه هم نسبت به تشدید اختلافات با ایران ابراز نگرانی کرده‌ است.

ایران در واکنش به صدور این قطعنامه، آن را محکوم و اعلام کرده که ۱۰ مرکز جدید غنی‌سازی اورانیوم خواهد ساخت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

شما یک فکری هم برای خودتان بکنید اکثریت قاطع مردم ایران بر علیه شما و رهبر فرزانه تان رای داده اند! شما با وجهه ی ضد مردمی که هیچ ضد انسانی چگونه می خواهید، حالا ایران هیچ، دست کم از خودتان دفاع کنید! بزودی که هیچ از دیر باز شما حتا با اسلحه و مهمات و سنگسار و تجاوز و شلاق و قتل و کشتار و... لیست طولانی ست، شما با اینها هم نمی توانید از خودتان دفاع کنید! اما گویا شما قرار است با فرار از کشور با پولهای ما را که دزدیده اید زندگی خوبی داشته باشید. شاید نسلهای آینده شما که هیچ فرزندانتان از داشتن پدران و مادرانی با این قباحت و با این هیمنه ی آدمکشی خجل و شرمسار باشند. آری بزودی شماها خواهید رفت ما شما را جاروب خواهیم کرد حتا اگر با دسته ی آن جارو ما را مورد تجاوز قرار دهید!

-- ناگزیر از تهران ، Dec 4, 2009

پدرجان،
گوش به حرف نمی دهی!
نیاموختی! نمی دانی یا نمی خواهی که بدانی! نمی فهمی ویا نمی خواهی که بفهمی!
طشت رسوایی این نظام بی مردم و حکومت کودتا چندان مهیب از پشت بام بر زمین اوفتاده که "گنده های" آن (شما که کوچولویی!!) نیز با تمامی تشرها، تهدیدها، ناله ها و تمناهای بیشمار، کاری نتوانستند کرد!
این آغاز ماجراست، شروع کنید به یک یک کشورهای عالم نامه گلایه آمیز نگاشتن، شروع کنید به خروج از یک یک مجامع جهانی، راهی باقی نماده...
آن زمان که رای مردم را دگرگون کردید، آن زمان که آتش به روی مردم ساکت خیابان گشودید، آن زمان که فرزندان این خاک را به اسارت بردید، آن زمان که اسیران را مثله کردید، آن زمان که جنازۀ عزیزانمان را پنهانی در خاک کردید می بایستی به این انزوا می اندیشیدید...
گمان کردید این زمان هم دهۀ شصت است که هزاران جوان ایرانی را در زندان سر بریدید و آب از آب تکان نخورد؟ گمان کردید باز همان مردم دهۀ شصت هستند که کشتار جنگ و اعدام زندان ها رو ببینند و دم برنیاورند؟ گمان کردید جهان همان جهان دهۀ هشتاد میلادی است که امکان دریافت اطلاعات داخل ایران را نداشته باشند؟
خیر جناب رئیس مجلسی که از شورای امنیت ملی به واسطۀ همین کوتوله سیاسی اخراج شدید! امروز دهۀ شصت نیست، این مردم نیز همان مردم نیستند و جهان نیز بدان سان نیست.
راستی ماجرای آن آبنبات و مروارید که چهار سال پیش مطرح فرمودید چه شد؟ لابد اینکه اکنون دریافت فرموده اید، الماس و برلیان است؟؟ این تازه آغاز ماجراست...

-- زوربای یونانی ، Dec 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)