تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
احمد جنتی به معترضان هشدار داد:

«آوارگی، پیامد جنگ با نظام است»

آیت‌الله علی جنتی، خطیب جمعه تهران، با یادآوری برخورد با اعضای سازمان مجاهدین خلق، به معترضان هشدار داد که «جنگ با نظام» برای آنها «گران» تمام شده و منجر به «آوارگی‌‌شان» خواهد شد.

آقای جنتی گفت: «کسانی که به انقلاب و نظام خیانت می‌کنند، بدانند که کیفرشان را خواهند دید.»

در دهه نخست انقلاب ایران، بسیاری از اعضای سازمان مجاهدین خلق، بازداشت و به احکام سنگین حبس و اعدام محکوم شدند.


سازمان مجاهدین خلق ایران که در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی با نام «منافقین» شناخته می‌شود، در سال ۱۹۶۵ تأسیس شد و هدف آن، براندازی حکومت محمدرضاشاه و پس از آن براندازی جمهوری اسلامی ایران بوده ‌است.

اعضای این سازمان در اوایل دهه ۱۹۸۰ به عراق مهاجرت کردند و تا زمان حمله آمریکا به این کشور در سال ۲۰۰۳ از خاک عراق دست به اقداماتی علیه ایران می‌زدند.

خطیب جمعه تهران با «براندازی نرم» خواندن اعتراضات اخیر در ایران، معترضان را متهم به ارتباط با آمریکا کرد و افزود: «شما می‌خواهید براندازی نرم کنید؟ آنهایی که براندازی زبر کرده‌اند چه شده‌اند؟ آن هم با دیکته‌ای که توسط آمریکا املا می‌شود.»

«شما می‌خواهید براندازی نرم کنید؟ آنهایی که براندازی زبر کرده‌اند چه شده‌اند؟ آن هم با دیکته‌ای که توسط آمریکا املا می‌شود»

این عضو شورای نگهبان ادامه داد: «روزی عده‌ای در صف خط امام بودند و امروز در صف دیگری هستند و با دشمنان خط امام هستند.»

پیش از این نیز برخی چهره‌های نزدیک به دولت، افرادی همچون مهدی کروبی و میرحسین موسوی را به دشمنی با آنچه «خط امام» می‌دانند، متهم کرده بودند.

آیت‌الله جنتی با تاکید بر لزوم دخالت بسیج در مسائل سیاسی، گفت: «بعضی‌ها حرف‌هایی می‌زنند که بسیج در امور سیاسی دخالت نکند و سکولار باشد. مگر مسلمان می‌تواند در سیاست دخالت نکند؟»

وی معنای منع نظامیان از ورود به سیاست را تشکیل ندادن حزب سیاسی عنوان کرد و افزود: «مگر می‌شود مسلمانی نسبت به مسائلی چون انتخابات و حفظ کشور بی‌تفاوت باشد؟»

در روزهای گذشته، محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج مستضعفین نیز با رد دخالت نکردن بسیجیان در سیاست گفته بود: «بسیج یک عنصر مردمی است و دیانت مردم نیز عین سیاست‌شان است. اگر بگوییم بسیجیان در سیاست دخالت نکنند، یعنی مردم در سیاست دخالت نکنند.»

«بعضی‌ها حرف‌هایی می‌زنند که بسیج در امور سیاسی دخالت نکند و سکولار باشد. مگر مسلمان می‌تواند در سیاست دخالت نکند»

در ناآرامی‌های اخیر ایران، گزارش‌هایی مبنی بر سرکوب معترضان از سوی نیروهای بسیج منتشر شد. پیش از این نیز برخی فعالان سیاسی و رسانه‌ها بسیج را به حمایت از یک کاندیدای خاص در رقابت‌های انتخاباتی متهم کرده بودند.

به گفته خطیب جمعه موقت تهران، بسیج تنها در مسئله نظامی فعال نیست، بلکه در همه عرصه‌ها حضور دارد و در صورت لزوم «حضور نظامی» هم خواهد داشت.

آقای جنتی در ادامه از دانشجویان خواست که به «حکم وظیفه اسلامی و ملی» یک عنصر ضد آمریکایی باشند و کاری کنند که «شهدا» از آنها راضی باشند نه آمریکا.

برخی گروه‌های دانشجویی اعلام کرده‌اند، ۱۶ آذر، روز دانشجو بار دیگر به آنچه «تقلب» در انتخابات می‌دانند، اعتراض خواهند کرد. در چند ماه گذشته دانشگاه‌های ایران شاهد اعتراضات گسترده دانشجویان بوده‌ است.

مشغله زیاد، دلیل کناره گیری آیت‌الله جوادی آملی
ستاد برگزاری نماز جمعه قم با صدور بیانیه ای دلیل کناره گیری آيت‌الله جوادی ‌آملی از امامت جمعه این شهر را «مشغله علمی و خستگی» عنوان کرده است.

آيت‌الله جوادی ‌آملی، جمعه هفته گذشته گفته بود که این آخرین نماز جمعه ای است که امامت آن را برعهده دارد.
وی بدون اشاره به دلیل کناره‌گیری‌اش گفت که اگر نتوانسته به وظایفش به خوبی عمل کند عذرخواهی می کند.

پیش از این نیز در تابستان سال جاری شایعاتی مبنی بر کناره گیری این استاد حوزه علمیه قم منتشر شده بود.

خرداد ماه جاری،پس از انتقاد آيت‌الله جوادی ‌آملی از «برخوردهای غیراخلاقی» در رقابت‌های انتخاباتی، برخی هواداران محمود احمدی‌نژاد در شهر قم علیه وی تظاهرات کردند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

30 سال است كه آواره هستيم. تازه داريم وطن‌مان را مي‌سازيم. البته بدون وجود كهنه فاسدي چون جنتي و همدستانش. تو ته مانده‌اي از اين نظام فاسدي كه عمرش به سر رسيده.

-- جوان وطن دوست ، Dec 4, 2009

یکی نیست به این ... بگه ساکت.

-- sasan ، Dec 4, 2009

يك پيروزي ديگر و تآمل برانگيز براي جنبش شبز

خوشحاليم كه برادران پاسدار و بسيجي آدمكش تحت تأثير سياست ضد خشونت مردم سبز ايران اظهار شرمندگي نموده و قرار است گل به دانشجويان تقديم كنند. هر چند اين موفقيتي براي جنبش سبز ايران است كه پيكان حمله كودتاگران را كند نموده و آنها را كمي با فرهنگ غني و مسالمت آميز ايرانيان آشنا نموده است. اما فراموش نكنيم كه صدها و هزاران زنداني عزيز داريم كه در چنگال دژخيمان اسيرند. من به اين پاسداران توصيه مي‌نمايم به جاي گل «تفنگتان را زمين بگذاريد». و به آغوش ملت ايران برگرديد. با همه اين احوال كودتاگران حريف جنبش نرم، دوستانه و انساني ايرانيان سبز و دانشجويان نخواهند شد. به سوي ما بياييد و با گل يا بدون گل ملت ايران براي آينده‌اي روشن و بدون كودتاگران شما را مي‌پذيرند. عمر كودتاگران بسيار كوتاه است.
زنده باد جنبش دانشجويان ايران.

-- آرمان ، Dec 4, 2009

پیشرفت خرچنگوار سران جمهوری اسلامی:
آیت‌الله علی جنتی،قبلا اعضای سازمان مجاهدین خلق را منافقین مینامید اکنون هفتاد میلیون مردم ایران را تحدید به برچسب منافقین میکند! اقای آیت‌الله علی جنتی باور کنید کافیست این هفتاد میلیون همه باهم .............. تا شماها در ان قرق شوید!
موسی

-- بدون نام ، Dec 4, 2009

چرا روی عمامه این آدم ننوشتیند که ایشان از لحاظ فکری به آدولف hitler شباهت دارد؟؟؟؟؟ بابا اگر این اسلام است که ...@@@@@@


-- دکتر میر حسین ، Dec 4, 2009

چقدر تهدید! بسه دیگه، این قلدرهای بدترکیب ج.ا. باید بلاخره بفهمند همه ی مردم می دانند که تهدید نشان از ترس دارد و همه ی ما می دانیم که آخر خطی ها تهدید می کنند. این حرف مفت ها و تهدیدات تاثیری در اراده ی ملت تحت ظلم ایران ندارد. راه عاقلانه تر و انسانی تری بجویید، آخوندها!

-- شهرزاد ، Dec 4, 2009

پدرجان،
بیدار شو، زمان سپری شده و آن زمان که مخالفت با نظام موجب نابودی می شد گذشته و سخنانی اینچنین آشفته، بیشتر به شوخی های بی مزه شبیه است.
تمامی این نظام ویران شبانه روزی فریاد می کنند که بحران نیست و همه چیز تمام شد!! پس چرا هر روز یکی و آنهم آشفته و پریشان تهدید و سپس ناله و در نهایت تمنای فروکش کردن اعتراضات رادارید؟؟
و اما آوارگی، این سرنجام بیش از هر کس در انتظار شما و ولیتان می باشد، اما جنبش سبز از آنجاکه حامل حیات است بسان شما عمل نخواهد کرد، اسیر نخواهد کرد، مثله نخواهد کرد، زجر نخواهد داد، آویزان نخواهد کرد، قتل عام نخواهد کرد...این جنبش حیات می بخشد گرچه شمایان توان کرده های خود را خواهید دید، ولیکن کشته و آواره نخواهید شد. شما باید بمانید ببینید ایران چگونه آزاد می شود، چکونه پاک می شود، چگونه آباد می شود، و چگونه محبت و عشق نه نفرت و کینه، و زندگی نه مرگ، و امید نه حرمان در فضای ایران موج می زند....این خود بهترین مجازات شما خفاشان، تاریکی پرست و جاهل خواهد بود...اندکی صبر کنید و پیروزی بزرگ ملت ایران را به نظاره و شیون بنشینید، دیر نیست....

-- زوربای یونانی ، Dec 4, 2009

آقای جنتی روز بخیر کی از خواب بیدار شده اید؟من فکر کردم مانند سالهای پیش ازانقلاب هنوز خواب تشریف دارید ولی نه به نظر میرسد بیدار شده وخواب آلود هستید.اجازه بدهید سپاه وبسیج در همه موارد اعم از سیاسی اقتصادی نظامی وغیره دخالت کند ودر آخر هم آماده باشید تا روزی به پای فرمانده هان آنها با نام حاکمان نظامی اسلامی بیفتید وببوسید اگر این روند ادامه یابد شما این شانس را دارید که پستی مقامی در حکومت جدید نظامی اسلامی بدست بیاورید زیرا توان دست وپا بوسی را دارید بندهگی خداوندان زور را تفاوتی با بند ه گی الله نمیبینید اما سایر روحانیان نمیشود گفت کسانی نظیر کروبی بعید مینماید جایی جز زندان داشته باشند دیگر اینکه مجاهدین یا بقول شما منافقین کجا میتوانند در برابر آنهمه سلاح تلنبار شده شما قد علم کنند مگر با 3هزار نقر هم میشود به جنگ 200 هزار نفر رفت این در حالی است که تنها نظامیان شما در این جنگ باشند آنها به شما اعتقادی ندارند اسلام خودشان را دارند عیسی به دین خود موسا به دین خود نترسید این گروه یا بقول شما گروهک با ندانم کاری های سرانش خود به خود متلاشی شده است سران آنها هم نظیر شما زندگیشان با مردم عادی فرق دارد و سلطانی خود رادارند معلوم است که شما رازیادی ترسانده اند ملت ایران همان جنبش سبزند که اکنون تنها قسمتی فرصت ابراز وجود کرده اند بزودی شما شاهد فریاد همه گیر مردم خواهید بود که نه باوری به مجاهدین دارند ونه به نحوه حکومت پیشنهادی آنان ونه رهبری آنان را میپذیرند واین بدان معنی نیست که شما را قبول دارند هردو برداشت از دین ومذهب را مردم نمیپذیرند ومیخواهند به اختیار خود مستقیم بدون دلالی آخوند کت وشلواری یا آخوند عمامه ای به خدایشان زنگ بزنند بیسیم بزنند اسام اس بفرستند با او چت کنند دل بدهند وقلوه بگیرند کلمات عاشقانه بگویند وجواب عاشقانه دریافت کنند واگر شما واسطه باشید گرانفروشی میکنید وبازار سیاه را میاندازید نظامی ها هم اگر موفق شوند چون شمایند فرق ندارد از این 6 میلیارد مردم جهان تنها 70 میلیون خدا را از بازار سیاه شما پیدا میکنند برای همین هم اینهمه دروغ را رواج داده اید به سخنان آیت الله مکارم بنگرید اینهمه فساد فحشا وصد ها خرابی دیگر که درجاهای دیگر دنیا مرسوم نیست مردم ما خواسته هایشان را عملی خواهند کرد شما وتوپ وتانکتان هم چاره نجات شما نیست مردم دیگر دربرابر دروغهای مقدس مابانه شمایان واکسینه شده اند اگر جه بظاهر قفل بر دهان ساکت اند

-- دارا ، Dec 4, 2009

به علی جنتی باید گفت که این جمله عکس آنهم میشود ثابت کرد اگر شماها که اسم خودتان را نظام گذاشته اید در مقابل مردم به کشتارها و تجاوزات ادامه دهید: آنوقت حتی باند شماها آواره نمی تواند باشد یعنی در آتش خشم مردم خواهید سوخت و من اسم این را من میگذارم جهنم که همه شماها مستحق همین هستید.

-- شهرام دشتی ، Dec 4, 2009

براندازی نرم و زبر !
از اسلام بدترینش گیر ما افتاد .

-- sadegh ، Dec 4, 2009

خب راست میگه. سالهاست که آواره هستیم. می خواهند یک نسل جدید از آوارگان تشکیل دهند که شامل همه معترضین به انتخابات و غیره می شود.

-- محمد ، Dec 4, 2009

مرگ بر فاشیست چه دینی چه غیر دینی

-- مهرداد از قم ، Dec 4, 2009

فقط مجاهدین خلق اواره نشدند 4 / 5 میلیون ایرانی اواره شدند... نوبت اوارگی شما هم می رسید به وقتش ...

-- داریا ، Dec 4, 2009

«آن هم با دیکته‌ای که توسط آمریکا املا می‌شود.»...آقای جنتی،دیکته همون املاست دلبندم

-- بهروز ، Dec 4, 2009

این ...جنایت کار یکی‌ از ...و نادان ترین آخوندهای رژیم هست و به دستورش جنایت کارهای رژیم تابحال هزاران نفر از جوانهای این مملکت رو یا شکنجه یا کشتن یا در زندان انداختن ..خدا این مملکت رو از شرر این جنایت کارها رها کنه انشالله

-- Hamid ، Dec 5, 2009

می‌گویند اسکندر پس از حمله به ایران در اداره‌ی کشور درمانده و مستأصل بود. او از مشاورانش می‌پرسید که چگونه باید بر مردمی که از مردم من بیش‌تر می‌فهمند حکومت کنم؟ یکی از مشاوران می‌گوید: «کتاب‌هایشان را بسوزان. بزرگان و خردمندانشان را بکش و دستور بده به زنان و کودکانشان تجاوز کنند». اما ظاهراً یکی دیگر از مشاوران (به قول برخی، ارسطو) پاسخ می‌دهد: «نیازی به چنین کاری نیست. از میان مردم آن سرزمین، آن‌ها را که نمی‌فهمند و کم‌سوادند، به کارهای بزرگ بگمار. آن‌ها که می‌فهمند و باسوادند، به کارهای کوچک و پست بگمار. بی‌سوادها و نفهم‌ها همیشه شکرگزار تو خواهند بود و هیچ‌گاه توانایی طغیان نخواهند داشت. فهمیده‌ها و باسوادها هم یا به سرزمین‌های دیگر کوچ می‌کنند یا خسته و سرخورده، عمر خود را تا لحظه‌ی مرگ، در گوشه‌ای از آن سرزمین در انزوا سپری خواهند کرد.

-- hamid ، Dec 5, 2009

صادق گرامی،
اسلام بدترین و بهترین نداره، همیشه همین بوده که هست. اگر میبینی که بعضی از مسلمونا رفتار بهتری دارند و آدمهای خوبی هستند بخاطر خوی و اخلاق و انسانیت خودشونه نه بخاطر احکام اسلام. ما ایرانیها اگر به هشدار های دانشمندان و شاعرهای بزرگ و تاریخیمان توجه کرده بودیم الان در این موقعیت اسفناک نبودیم که کسانی چون این پیرمرد بیسواد و فاسد در کشور عزیزمون همه کاره باشند. بعنوان مثال، گویا مولانا بود که قرنها پیش گفت که:فتنه از عمامه خیزد ره نه اینست و نه آن.
خوشبختانه اکنون بسیاری از هممیهنان،بویژه از نسل جوان، از واقعیت هراسناک اسلام آگاهند و در ایران آزاد فردا سیاست و مذهب را کاملن از یکدیگر جدا خواهند کرد.

-- بیدین آگاه ، Dec 5, 2009

دست این طیف آدمها که پشت این تریبونها هم رو شده و همه می دانند که حرفهای دیکته شده حضرات دیگر را تو همچین مراسم هایی می زنند! شما خیلی هم اشتباه کردید اگر مردمی را از روی عمد آواره کردید! جای شما را کسی تنگ کرده؟ که همچین توپ و تشر می زنی! خوب یک دفعه بساط رای و رای گیری را جمع کنید!!! تو حضرت خامنه ای که سر جاتون هستند تا مرگی بیاد سراغتون! هم یک دفعه بساط رای گیری و رای دادن برای ریس جمهوری را جمع کنید آن وقت قسم تون راست از آب در می آید.
شما هم چهره دین دار بودنتون را روشن کردید و هم ثابت کردید که هیچ وقت چیزی از زندگی نخواهید فهمید!
آخه اینه همون دینی که شما ها مبلغش هستید؟
شما اگر مردم را آواره کنید باز هم می گویید که دموکراسی دارید تو کشورتون! یک طفل مسلم مانند احمدی نژاد تون می تونه بگه تو کشور ما چنین و چنان! برعکس هر چی با مردم بد رفتار بکنی ریشه ات را از بیخ می کنند این یک اصله! جایی را تو تاریخ دیدید که اینطور نشده باشد؟

-- مسعود ازپارس ، Dec 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)