تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«پلیس اجازه تجمع ۱۶ آذر را نمی‌دهد»

فرماندهی نیروی انتظامی تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پلیس اجازه برپایی تجمعات «غیرقانونی» در روز ۱۶ آذر را نمی‌دهد.

۱۶ آذر، در ایران روز دانشجو نامیده می‌شود و هر سال به مناسبت این روز تجمعات دانشجویی در دانشگاه‌های ایران برگزار می‌شود.


پلیس پایتخت اعلام کرده‌است که علاوه بر ممانعت از برگزاری و برپایی تجمعات «غیرقانونی و غیرمجاز» در این روز با هر گونه تجمع خارج از محل‌های پیش‌بینی شده نیز به‌شدت برخورد «قانونی» می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، در اطلاعیه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، اعلام شده‌است که مراسم روز دانشجو تنها در مراکز دانشگاهی و آموزش عالی و با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

معترضان به نتایج انتخابات دهم ریاست‌جمهوری، در شش ماه گذشته با حضور در بسیاری از مناسبت‌های ملی و مذهبی اعتراض خود را به آنچه «تقلب» در انتخابات می‌نامند اعلام کرده‌اند.

هفته گذشته بیش از سه هزار نفر از دانشجویان دانشگاه تهران با امضای طوماری از میر حسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتایج انتخابات دعوت به حضور در مراسم روز دانشجو کردند.

برخی از گروه‌های دانشجویی نیز از مردم خواسته‌اند که در این روز به تجمعات دانشجویی بپیوندند. اطلاعیه‌هایی که در تهران و شهرهای دیگر منتشر شده نیز برای سردادن «الله اکبر» در شب شانزدهم آذر ماه فراخوان داده‎‌اند.

نیروی انتظامی از دانشجویان خواسته‌است با «درک شرایط حساس کنونی از هرگونه سوء استفاده احتمالی از مراسم ۱۶آذر جلوگیری کنند»

نیروی انتظامی از دانشجویان و استادان دانشگاه خواسته‌است با «درک شرایط حساس کنونی از هرگونه سوء استفاده احتمالی از این مراسم جلوگیری کرده و با ماموران پلیس همکاری کنند.»

این اطلاعیه نسبت به برخورد پلیس با تجمع کنندگان هشدار داده‌است. این در حالی است که عزیزالله رجب‌زاده، فرمانده انتظامی تهران پیش از این به خبرنگاران گفته بود که پلیس تمهیدات خاصی برای روز ۱۶ آذر پیش‌بینی نکرده و این روز طبق معمول هر سال روز «آرامی» است.

در هفته‌های اخیر شمار زیادی از دانشجویان ایرانی بازداشت شده و یا با احکام انضباطی سنگین مواجه شده‌اند. به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران نیروهای امنیتی در سه هفته اخیر بیش از ۹۰ دانشجو را بازداشت کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سرانجام اين ممانعت‌ها و بگير و ببندها چيزي جز سقوط نيست. مگر مي‌شود صداي پاي آزادي را نشنيد.

-- بدون نام ، Dec 3, 2009

حکومت که از اول خرداد مدام داره میگه وضعیت کشور عادی حالا چطور اقایون نیروی انتظامی بعد از 6 ماه هنوز دارند اعلام میکنند وضعیت کنونی کشور حساس است؟؟؟؟؟

-- کامران.الف ، Dec 3, 2009

به امید خدا مردم تو این روز مشت محکمی به دهان حکومت دیکتاتور اسلامی خواهند زد. انگار دفعه های قبل اعلام نکرده بودن تجمع نامربوط ممنوعه. باز هم مردم اومدن و اعتراضشون رو نشون دادن. ان شاءالله این بار محکم تر از پیش سد احتجار و خفقان را خواهیم شکست

-- بهرام ، Dec 3, 2009

haghe daneshjooyan ast ke dar rooze daneshjo maraseme shadi bargozar kardeh va ya be moshkelate daneshjoei va siyasie keshvare khod eteraz namayand.100 albate faghat be soorate mosalemat amiz va ba ahdafe IRANI
daneshjoyane mohtaram nabayad be forsattalaban,jodaeitalaban,chaphaye efrati va digar nokarane estemar ejazeh vorood be in tajamoe IRANI ra bedahand.khoob ast ke aghaye khamnei dastor farmayand ke nirooye entezami barkhordi salem va manteghi ba daneshjoyane motarez dashteh bashand va maraseme mosalematamiz anan ra be dargiri tabdil nakonand.hata agar chand daneshjooye khodforookhte va ya nadan dar beyne daneshjoyan eghdamate takhribi namayand va ghasde dargiri dashte bashand,polic bayad metanat be kharj dahad va talash konad ba komake khode daneshjooyan ba an nokarane estemar moghabele namayad.M

-- mansour piry khanghah ، Dec 3, 2009

اگر حکومت فاشیست و نازیست هیتلر و استالین و چائشسکو توانستند با کشتار مردم تا ابد بمانند اینها هم می توانند! حتا اگر سبعیت روحانیت حتا بیشتر از آنها نیز باشد، حتا اگر بازوی سرکوب آنها بسیج و سپاه به مراتب بدتر و ضد انسانی تر از گشتاپو و ارتش سرخ باشد، حتا اگر سپاه و بسیج و نیروهای انتظامی بمراتب بدتر از نیروی ویژه ی استالین و هیتلر عمل کنند! برای یادآوری استالین فتوا داد که در عرض یم روز در برلین به چند زن و دختر آلمانی تجاوز کنند، آری طبق تاریخ به چند زن تجاوز شده بود، به چند زن آلمان نازی! خوب توجه کنید که استالین در نیم روز همان روز فتوای دیگری داد در قطع این عمل! یورگن استرهمل مورخ آلمانی می نویسد که نیروهای ویژه ی استالین در تجاوز به زنان آلمان نازی و در هنگام جنگ سرباز زدند و این باعث شد که استالین این فتوا را با فتوای دیگری باطل کند! خوب توجه کنید که سربازان نیروی ویژه ی استالین از سرکوب و تجاوز به زنان یک کشور در حال جنگ و اشغال شده سرباز زدند! ولی سربازان امام زمان و نایب برحقش سپاهیان پاسدار، بسیج، نیروهای انتظامی نیروهای بیت رهبری که نا نحس لباس شخصی ها را با خود حمل می کنند، آری این فرزندان امام زمان به زن و دختر های نجیب و شریف ایران نه تنها با آلت های جنسی خود تجاوز کردند، نه تنها آنها را دادند به برادران حزب الله لبنان و حماس فلسطین تا آنها هم تجاوز کنند بلکه با باتوم و حتا چوب دستی و چوب جارو به دختران و پسران ایرانی تجاوز کردند تا آنها زیر تجاوز بمیرند! و تازه حتا از اینهم جلو تر رفتند و شاهد عینی ماجرا را که چوب شکسته در مقعد محسن روح الامینی را معاینه کرده را نیز به قتل می رسانند. خواهران و برادران ایرانی شما باید بدانید که این عمل سی سال است که اتفاق می افتد، سی سال است که ایران زیر تجاوزات مکرر، زیر جنگ مکرر، زیر ترور مکرر، زیر تجاوز مکرر، زیر جنایت مکرر، زیر شلاق و شکنجه و زندان مکرر، زیر خباثت مکرر، زیر اعدام مکرر، زیر قتل عام مکرر، زیر عزا و شیون مکرر،زیر سنگسار مکرر و زیر نعلین روحانیت در تمامیتش است و در حال خونریزی ست! باید بخیابان آمد باِد دوباره انقلاب کرد، باید روحانیت و سپاه پاسداران و بسیج را از صحنه بیرون کرد، اشک تمساح هاشمی را و دیگر روحانیون را قبول نکنید، آنان ارجمندند بشرطی که بروند در جایگاه خودشان! و گر نه اینبار باید به خیابان آمد باید کارشان را یکسره کرد، اینان ایران را نابود کرده اند ، نابود ترش خواهند کرد!

-- سرمدی از تهران ، Dec 3, 2009

به روی چشم !
هر چه شما بفرمائید ؛ قربان !
ولی اگر در روز 16 آذر هم نیاییم مطمئن باش روز 22 بهمن 88 همانند 31 سال قبل با شعار :" زنده باد آزادی ؛ نابود باد استبداد و مرگ بر دیکتاتور" می آییم و جدی تر از همیشه هم می آییم .
آدرس عوضی داده اند جناب دیکتاتور!
اینجا کره شمالی و سوریه و عربستان و ... نیست ؛ اینجا ایران است .
V

-- آرش ، Dec 3, 2009

دانشجويان بايد مراقب باشند در دام خشونت طلبان نيفتند. خشونت طلبان ممكن است همدستان خشونت طلبشان را در درون صفوف دانشجويان جاي دهند. جنس كار دانشجويان روشنگري و فرهنگسازي است. اگر هدف ما وشنگري باشد پخش بودن ما مؤثرتر از جمع بودن ماست. ما اعتراض را «زندگي مي‌كنيم». ما مبارزه با جهال را در سراسر ايران ترويج مي‌كنيم. هر دانشجو يك مبارز روشنگر و فرهنگي است. ما بايد به برادران پاسدار و بسيجي فريب خورده‌مان نيز كمك كنيم. برادران نيروي انتظامي نيروهاي مقابل دانشجويان نيستند. آنها هم در شرايط دشواري هستند و تحت امر، هرچند كه اعمال خشونت حتي توسط مراجع نيز تقبيح شده است و محكوم شده است. بايد فردايي را تصور كرد كه از خجالت سرمان را پيش روي يكديگر پايين نگيريم. برادران انتظامي و پاسدار و بسيجي نيز نمي‌بايست چنين جناياتي را به نام خود رقم مي‌زدند. حداقل از اكنون بينديشند و ادامه ندهند. با خواهران و برادران و پدران و مادران و فرزندان خود با خشونت برخورد نكنند. تجاوز نكنند.
موقعيت كنوني دانشجويان ايراني آنها را به عنوان جلودار و پرچمدار ساير جنبش‌هاي ايراني قرار داده است. ميليونها دانشجوي ايراني در داخل و خارج از ايران در جدال با يك حكومت عقب افتاده و بي ربط با دنياي كنوني هستند. بايد مراقب بود كه حصول نتيجه نهايي زمانبر است و هر چه زمان بيشتر ببرد، نتايجش پايدارتر است. نبايد در دام تعجيل و شتاب افتاد. كار فرهنگي ما تا زماني كه سراسر ايران و همه لايه‌هاي ايران را بپوشاند بايد استمرار يابد. نبايد اين تابلوي راهنما، يعني حكومت كودتا را به تعجيل برداشت. اين تابلو بايد مدتي بماند تا عبرتي براي حال و آينده شود. پس وظيفه ما اين است كه اين تابلو را هر چه بيشتر بينديشيم و به ديگريان بنمايانيم.

در دام خشونت طلبان نيفتيم.

-- صبورم ، Dec 4, 2009

پدرجان،
پسر خوب، آقای پلیس!! از جنابعالی "گنده ترها" مثل رهبر کودتا، فیروزآبادی ...، فرماندهان مزدور سپاه (که معلوم نیست زمان جنگ کجا بودند!) و چاقوکشان بسیج (همان اراذل اوباش جمع آوری شده) طی شش ماه گذشته بارها و بارها فرمایشاتی اینچنین داشته اند، ابتدا با قلدری و سپس با ناله و عجز و در نهایت با تمنا و التماس!!
تشریف فرمایی کوتوله سیاسی تون به اصفهان و تبریز رو مشاهده فرمودید؟ دیدید با خرج پول هم نمی تونید هزار نفر رو جمع کنید!
خیلی ژست ژنرال ها پینوشه رو به خودتون نگیرید، همینجوری هم خنده دار هستید!! ولی یادتون باشه اصولاً مردم نیازی به اجازه گرفتن اون هم از حکومت کودتا ندارند و حسرت یک روز آرام رو به دلتان میگذاریم، این تازه آغاز ماجراست...

-- زوربای یونانی ، Dec 4, 2009

بیخودی سعی نکنین مردمو بترسونین. مگه کم کشتین تو این سی سال که حالا تهدید میکنین؟ ما با اجازه یا بی اجازه حالیمون نیست و ١٦ آذر که سهله روزای دیگه هم میایم بیرون و یواش یواش همتونو با پسگردنی و اردنگی میکنیم بیرون!

-- منزجر آماده ، Dec 4, 2009

چه خوب تا برای همیشه دیر نشده برادران واقعی سپاه در اقدامی حتا نمادین با مثلا صدور یک اعلامیه مراتب انزجار خودشان در نسبت به « برادران» دیگرشان در سپاه و عملکرد آنان ابراز دارند! نظرات نوشته شده و خبرهای پشت پرده حاکی از انفجار بزرگی ست که در راه است! وضع ساعت بساعت به نقطه ی انفجار نزدیک می شود! اخطار اخطار

-- بدون نام ، Dec 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)