تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعتراض مادر ندا به تئاتر کشته‌شدن دخترش

مادر ندا آقا سلطان، در گفت‌وگو با تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، به تئاتر خیابانی که با عنوان «بازسازی صحنه قتل مشکوک آقاسلطان» در مقابل سفارت انگلستان در تهران برگزار شد، اعتراض کرد.

وی با «سیاه‌بازی» نامیدن این تئاتر خیابانی، گفت: «می خواهم فریاد بزنم چه می‌خواهید از دخترم، او را کشتید حالا سیاه‌بازی راه انداخته‌اید مقابل سفارت انگلیس برای چی؟»

روز گذشته چهارشنبه، شرکت‌کنندگان در تجمعی که به دعوت تشکل‌های دانشجویی حامی دولت برگزار شد، انگلیس را به دست داشتن در «قتل» ندا آقاسلطان متهم کردند.


در این تجمع، آرش حجازی، پزشک و مترجمی که در روز حادثه برای نجات جان ندا آقاسلطان تلاش می‌کرد، به دست داشتن در قتل وی متهم شد.

حامیان دولت محمود احمدی‌نژاد از دولت بریتانیا خواستند که آرش حجازی را برای محاکمه به ایران تحویل دهد.

ندا آقاسلطان در جریان اعتراضات به نتیجه انتخابات دهم ریاست جمهوری با شلیک گلوله کشته شد. مقامات رسمی ایران می‌گویند که عوامل خارجی در کشته‌شدن وی نقش داشته‌اند.

مادر ندا آقاسلطان به تارنمای جرس گفته‌است: «خودشان دخترم را کشتند، آن‌ها یک‌بار که مرا تهدید به سکوت می‌کردند از زبان‌شان در رفت که دخترم را نشان کرده بودند، آن‌ها به من گفتند که فیلم تو و دخترت را در راهپیمایی‌های قبلی داریم. این ادعای آن‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها دخترم را نشان کرده بودند و در روز حادثه او را کشتند و حالا مقابل سفارت انگلیس نمایش راه انداخته‌اند.»

آرش حجازی که در آخرین لحظات عمر ندا آقاسلطان در محل حادثه حضور داشته به شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی گفته است که «گلوله از طرف یک بسیجی به طرف ندا شلیک شده‌ و مردم پس از دستگیری او کارت شناسایی‌اش را دیده‌اند.»

پیش از این نیز شماری از زنان بسیجی با تجمع در برابر سفارتخانه انگلیس، خواهان تحویل آرش حجازی به دولت ایران و مجازات وی شده بودند.

در این تئاتر خیابانی یک زن با زدن نقاب بر چهره نقش ندا آقاسلطان را بر عهده گرفته بود و صحنه کشته شدن وی را بازسازی کرد.


بازسازی صحنه کشته‌شدن ندا آقاسلطان از سوی نیروهای بسیجی

تصاویر لحظات جان باختن ندا آقاسلطان در روزهای نخست پس از انتخابات در اینترنت منتشر شد و بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی بارها این تصاویر را نشان دادند.

در جریان اعتراض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران شمار زیادی از معترضان کشته شده‌اند.

تارنمای نوروز اسامی و مشخصات ۷۲ نفر از کشته‌شدگان را منتشر کرده‌است. برخی نهادهای حقوق بشری و رسانه‌ها تعداد کشته‌شدگان را بیش از صد نفر می‌دانند.

مقامات رسمی ایران تعداد جان‌باختگان این حوادث را بین ۲۰ تا ۴۰ نفر اعلام کرده و می‌گویند تعدادی از افرادی که جان خود را از دست داده‌اند نیروهای بسیجی بوده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نه اینکه هفتاد پشت و جدشون که خود معاویه و ابوسفیان باشه دروغگو بوده، تا قیوم قیومت هم که بخوای دروغ رو عینهو آب خوردن میگن!

-- رضا ، Dec 3, 2009

divanehah , kari joz in nadare in dolat , khejalat ham nemikeshan

-- بدون نام ، Dec 3, 2009

واقعاُ که این قوم دروغگو که همه را بکیش خود میپندارند وقاحت را از حد گذرانده اند, زیرا نه تنها ندا را جلو چشم ده ها نفریکه در روز روشن در اطراف محل قتل ناظر این واقعه بودند و ملیونها بیننده ای که این صحنه را بارها در تلویزینهای مختلف نظاره کرده اند وهمچنین دستگیری بسیجی قاتل ودیدن کارت شناسائی او واعلان این کارت در اینترنت, هنوز هم منکر این عمل شنیع میشوند واز همه اینها گذشته با چه قصاوتی میتوانند بر زخم دل سوخته مادر وبستگان این دختر با این اظهارات وتئاترها نمک بپاشند وهر چند یکبار بر مزار او اسائه ادب کنند. آیا اینست آن اخلاق وادب وعدالت اسلامی که از آن دم میزنند؟ واینست آن عدالت علی که شما حکومت خود را با آن قیاس میکنند؟ وای برستمگران ودروغگویان وریاکاران اگر از پس امروز بود فردائی!!!

-- ایرانی ، Dec 3, 2009

شرم آور است. من واژه دیگری پیدا نمی کنم.

-- بدون نام ، Dec 3, 2009

این نمایش خیابانی مانند سایر نمایشات خیابانی رژیم یک اشکال داشت و جای یک نفر در بین بازیگران مزدور رژیم خالی بود
فردی که در تصویر دیده میشود، عباس کارگر جاوید عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، همان کسی است که در قتل ندا آقا سلطان دست داشته است و توسط مردم دقایقی بعد از قتل ندا بازداشت می شود و کارت شناسایی اش بدست مردم می افتد .

شاهدین لحظه قتل ندا آقا سلطان نیز بر این مسئله صحه گذاشته بودند که قاتل توسط مردم شناسایی شده و کارت شناسایی اش بدست مردم افتاده است ، هم اینک آن کارت که در آن مشخصات قاتل و همچنین وابستگی اش مشخص شده (هیات رزمندگان اسلام زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اداره می گردد) به جهت شناسایی به ملت معرقی میشود چرا رژیم و ماموران راستگویش برای رفع اتهام این فرد را معرفی نمیکنند
اگر این فرد در یک گفتگوی آزاد با رسانه ها شرکت داده شود خواهد گفت که چرا در لحظه قتل ندا که در ویدیو ضبط شده و در صحنه خضور داشته چرا ماموریت خود را بعنوان ضابط قانون انجام نداده و آرش حجازی قاتل ندا !!! را دستگیر نکرده است . عجبا که جیره خواران زهاک هم وقیح هسند و هم ابله و مردم را مانند خودشان میپندارند
با پوزش از کلماتی که در ویدیو دستگیری این جنایتکار توسط مردم ناراحت و به خشم آمده بکار برده میشود ". . http://www.youtube.com/watch?v=ez01ZpUTb-E



".


-- جهانگیر آرشید ، Dec 4, 2009

براستی که ما مردم ایران با چه انسان نما هایی دروغگو روبرو هستیم و اینها جونورهای بی شاخ و دم هستند ....

-- مسعود ازپارس ، Dec 4, 2009

خانم آقا سلطان خیلی کم درد کشیده که باید شاهد این معرکه گیریهای مذبوحانه هم باشه!

-- دوست ندا جان ، Dec 4, 2009

آدم از دون صفتی و خودفروشی این بسیجیا مات میشه. چقدر آدم باید بی وجدان باشه. مخصوصا اون کسی که داره نقش ندا رو بازی میکنه.

-- رضا ، Dec 4, 2009

روشون نمبشه واگرنه میگفتند کار این صیونیست های بی پدر مادره.

-- همایون ، Dec 4, 2009

شرم آور شرم آور!!!
بسیار خوب من میتونم تصور کنم که هر چه این بازی مسخره و بی اساس ادامه پیدا میکنه خشم و نفرت و کینه مردم از این خونخوران جنایتکار بسیار بیشتر از قبل میشه و چهره نظام جنایتکار اسلامی عریان تر از قبل میشه چیزی که احتیاج به چند سال زحمت داشت بدست عمال احمقشون محقق میشه...
زنده باد آزادی دور باد استبداد.

-- اشکان ، Dec 4, 2009

آلله لعنت ائله سین....

-- یالنیز ، Dec 4, 2009

nafahmaye avaziiiiiiiii

dige shoresho daravordan divanehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
khodeshono maslkhare kardan ya maroooooooo

-- motarez ، Dec 4, 2009

معمولا وقتی باز سازی میشه که چیزی معلوم نباشه یا شاهدی وجود نداشته باشه
ولی ندا رو جلو چشمه همه جهان کشتند
این عوضی ها میخوان جور دیگر کشته شدن ندا رو نشون بدن
ولی یادمون نره فقط ندا نبود........

-- کوروش ، Dec 4, 2009

عزیزان هر کسی یک قیمتی داره، و مشکل اینها اینه که خیلی ارزون هستند، خیلی خداوند به هممون عزت نفس و طبع بلند و انسانیت بده که اینقدر راحت نشه خریدمون

-- فاطمه ، Dec 4, 2009

از خودشون خجالت نمی کشن... واقعا ...

-- بهرام ، Dec 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)