تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آزادی نگار سایه و محبوبه حقیقی

محبوبه حقیقی و نگار سایه، دو تن از دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری، شب گذشته، پنج‌شنبه از زندان آزاد شدند.

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران با صدور بیانیه‌ای، آزادی این دو فعال سیاسی و روزنامه‌نگار را تائید کرده ‌است.

محبوبه حقیقی، عضو شورای تحریریه هفته‌نامه چلچراغ و از اعضای جبهه مشارکت، ۳۰ مهر ماه جاری در مراسم دعای کمیلی که برای آزادی شهاب‌الدین طباطبایی، رئیس ستاد جوانان حامی موسوی و خاتمی در انتخابات و سایر زندانیان سیاسی اخیر برگزار شده بود، بازداشت شد.


محبوبه حقیقی

ماموران امنیتی، شمار زیادی از شرکت کنندگان در این مراسم را بازداشت کرده بودند. بیشتر بازداشت‌شدگان به تدریج آزاد شده‌اند.

نگار سایه، روزنامه‌نگار و مسئول ستاد جوانان منطقه ۱۹ میرحسین موسوی نیز اوایل آبان ماه بازداشت شده بود. گفته می‌شود وی «به نوشتن مطالبی در انتقاد از مقام‌های رسمی ایران در وبلاگش» متهم شده‌ است.


نگار سایه

سعید قریشی، همسر نگار سایه نیز که در مراسم دعای کمیل خانواده‌های زندانیان سیاسی بازداشت شده بود، هفته گذشته آزاد شد.

احضار رئیس ستاد دانشجویی مهدی کروبی
خبرنامه امیرکبیر از احضار سیدباقر اسکویی، رئیس ستاد دانشجویی مهدی کروبی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به دفتر پیگیری امنیت وزارت کشور خبر داده ‌است. بنا بر این گزارش، وی متهم به «اقدام علیه امنیت ملی» شده ‌است.

با نزدیک شدن ۱۶ آذر (روز دانشجو)، شمار زیادی از فعالان دانشجویی بازداشت و احضار شده‌اند. کمپین بین‌المللی حقوق بشر ایران، تعداد دانشجویان دستگیر شده در سه هفته اخیر را بیش از ۹۰ نفر اعلام کرده ‌است.

به گزارش شبکه جنبش راه سبز (جرس)، پنج تن از فعالان دانشجویی دانشگاه یاسوج نیز روز گذشته در شعبه ۱۰۴ دادگاه عمومی این شهر محاکمه شدند.

امین خسروی، شهرام خادم، حسین موسوی، محمدباقر حسینی و منصور یعقوب‌زاده که پس از تجمع اعتراضی ۲۴ تیرماه در یاسوج بازداشت شده بودند، پس از یک ماه زندان، به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

در جریان اعتراضات شش ماه گذشته به نتیجه دهمین انتخابات ریاست جمهوری و وقایع پس از آن، بیش از چهار هزار نفر از معترضان بازداشت شده‌اند. دادگاه، برخی بازداشت‌شدگان را به احکامی همچون اعدام و حبس‌های شش ماه تا ۱۵ سال محکوم کرده ‌است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)