تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آمریکا: ایران تا پایان سال مهلت دارد

کاخ سفید می‌گوید که ایران برای جلوگیری از تحریم شدن تا آخر سال جاری میلادی مهلت دارد تا به درخواست‌های بین‌المللی پاسخ دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید این موضوع را امروز پنج‌شنبه در یک نشست کوتاه خبری به خبرنگاران گفت.
وی اظهار داشت:

«وقت دارد تمام می‌شود. مهلت تا پایان سال است.»

ایران تاکنون از پیشنهاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ارسال اورانیوم با غنای پایین به خارج و دریافت سوخت هسته‌ای استقبال نکرده‌است. رابرت گیبس امروز در این باره گفت که «آشکار است که ایرانیان دارند از آن توافق کنار می‌کشند.»

«برزیل نیز خواستار شفافیت ایران است»
در این حال آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز امروز گفت که «ایران در حال آزمودن صبر و حوصله جامعه جهانی در مورد برنامه هسته‌ای خود است و در صورتی که ایران با غرب همکاری نکند باید تحریم‌های بیشتری را مد نظر قرار داد.»

خانم مرکل پس از دیدار با لوئیز ایناسیو لولا دسیلوا، رئیس جمهوری برزیل در برلین، گفت که برزیل، ایالات متحده و قدرت‌های اروپایی مشترکاً خواهان آنند که ایران شفافیت نشان دهد و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

صدر اعظم آلمان در یک نشست رسانه‌ای مشترک با رئیس جمهوری برزیل گفت:
«ما دو مسیر را دنبال می‌کنیم: از یک سو به ایران برای یک پیشرفت خوب و مشترک پیشنهاد می‌دهیم. اما از سوی دیگر می‌گوییم که اگر چنین نیست و قرار است تحمل ما به‌شدت امتحان شود تحریم‌های جدیدی را باید در نظر گرفت.»

واشینگتن و هم‌پیمانانش به برنامه هسته‌ای ایران با تردید می‌نگرند. ایران می‌گوید که غنی‌سازی اورانیوم و دیگر فعالیت‌های هسته‌ای‌اش تنها برای تولید برق و مصارف غیر نظامی است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ما که چند سالست صبر کرده ایم این چند هفته را هم صبر میکنیم تا ببینیم و تعریف کنیم!!!

-- صبور ، Dec 3, 2009

امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند در ضمن هر تحریمی میتواند مثل گذشته باعث پیشرفت ایران عزیزم می شود

-- علی ، Dec 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)