تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«مسمومیت»؛ علت مرگ پزشک کهریزک

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، علت مرگ رامین پوراندرجانی، پزشک بازداشتگاه کهریزک را «مسمومیت دارویی» اعلام کرد.

آقای دولت‌آبادی امروز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری مراسم معارفه سرپرست دادسرای ناحیه ۱۹ در جمع خبرنگاران گفت: «قرص‌هایی در سالاد کنار وی(پوراندرجانی) کشف شده که تا این لحظه نشان می‌دهد مرگ، ناشی از مسمومیت دارویی بوده است.»

رامین پوراندرجانی ۱۹ آبان ماه ۱۳۸۸ در ساختمان بهداری نیروی انتظامی تهران درگذشت. مقام‌های مسئول، ابتدا علت مرگ وی را «سکته قلبی در خواب» عنوان کرده‌ بودند.


رامین پوراندرجانی

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دادستانی تهران گفته که تحقیقات درباره اینکه رامین پوراندرجانی به قتل رسیده یا خودکشی کرده است، همچنان ادامه دارد.

مادر رامین پوراندرجانی نیز در گفتگو با زمانه، در حالی که از شدت اندوه، قادر به صحبت نبود، تنها گفت که مسئولان، هنوز علت مرگ فرزندش را به خانواده اعلام نکرده‌اند.

دولت‌آبادی همچنین از بازجویی کارگر رستورانی که در آن روز مسئول تهیه غذای این پزشک جوان بوده است، خبر داد.

قرص‌هایی در سالاد کنار وی(پوراندرجانی) کشف شده که تا این لحظه نشان می‌دهد مرگ، ناشی از مسمومیت دارویی بوده است»

رامین پوراندرجانی در بازداشتگاه کهریزک، چند تن از قربانیان حوادث پس از انتخابات از جمله محسن روح‌الامینی را پیش از مرگش معاینه کرده بود و به گفته فرمانده پلیس، به خاطر «کوتاهی» در انجام وظایف پزشکی خود، به پنج سال زندان محکوم شده بود.

رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان نیز گزارش کرده‌اند که آقای پوراندرجانی پیش از مرگ در گفتگو با دوستان و نزدیکانش از «در خطر بودن جانش» ابراز نگرانی کرده بود.

بازداشتگاه کهریزک که زیر نظر پلیس اداره می‌شد، در ناآرامی‌های اخیر تهران، محل نگهداری گروهی از معترضان بازداشت‌ شده بود.

دولت‌آبادی همچنین از بازجویی کارگر رستورانی که در آن روز مسئول تهیه غذای این پزشک جوان بوده است، خبر داد

از این بازداشتگاه، گزارش‌هایی مبنی بر «قتل، شکنجه و تجاوز جنسی» به بازداشت‌شدگان منتشر شده است.

پلیس ایران نیز اعلام کرده که چند افسر «متخلف» این بازداشتگاه که «خودسرانه» بازداشت‌شدگان را شکنجه می‌کرده‌اند را از مقام خود عزل و تحویل مقام‌های قضایی داده است.

در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات در ایران، بیش از چهار هزار نفر بازداشت شدند که مشخص نیست که به غیر از زندان اوین و بازداشتگاه کهریزک، در چه مکانی نگهداری می‌شده‌اند.

کمیته حقیقت‌یاب و ویژه مجلس، تاکنون گزارشی از وضعیت سایر بازداشتگاه‌ها که چند ماه پیش از آنها بازدید کرده، ارائه نکرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بنا بر فتوای اسلام و تشیع و روحانیت باید تمامی آن چندین ده ملیونی که مخالف حکومت دینی در ایران هستند را مسموم کرد و کشت! مگر نه این است که امروز تهران و اصفهان و تبریز و مشهد و دیگر شهرهای ایران پر است از امواج رادیویی ای که برای متزلزل کردن ماهوارهها بکار می رود و بصورتی تصدیق شده از طرف تمامی سازمانهای بهداشتی جهان سرطانزا هستند!! آری رامین را بقتوای خامنه ای کبیر و سرداران سپاه قربانی پوشاندن راز چوب جاروی شکسته شده در مقعد محسن روح الامینی و دیگران کردند! او می بایست کشته شود تا اسرار هویدا نکند!
گفت آن یار کزو گشت سر دار بلند
جرمش این بود که اسرار هویدا میکرد
...
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد انقلاب سبز

-- بدون نام ، Dec 1, 2009

از قذیم گفتن "پیش شتر نخواب تا خواب آشفته نبینی". این اخطاریه برای تمام کسانی که به هر نوعی با دستگاه دیکتاتوری همکاری میکنن که نشون میده رژیم از همون اول به چشم یه مهره سوخته نگاهشون میکنه....

-- ایرانی ، Dec 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)