تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دعوت از موسوی و کروبی برای حضور در دانشگاه

خبرنامه امیرکبیر اعلام کرد که بیش از سه هزار دانشجو، با امضای طوماری، از میرحسین موسوی و مهدی کروبی دعوت کردند در مراسم روز ۱۶ آذر دانشکده فنی دانشگاه تهران شرکت کنند.

دانشجویان، از موسوی و کروبی خواسته‌اند که با حضور در این مراسم، «بر مواضع پیشین خود صحه گذارند و بار دیگر، ایستادگی و اعتراض خود را در برابر استبداد اعلام نمایند.»

در ایران همه‌ساله در ۱۶ آذر به مناسبت کشته شدن سه دانشجو در چنین روزی در سال ۱۳۳۲، مراسم‌‌های دانشجویی مختلفی برگزار می‌شود.


در سال‌های اخیر و با روی کار آمدن دولت محافظه‌کار محمود احمدی‌نژاد، جریان‌های دانشجویی با محدودیت‌های زیادی مواجه شده‌اند.

معترضان به نتیجه انتخابات نیز اعلام کرده‌اند که دوشنبه هفته آینده در مراسم ۱۶ آذر امسال شرکت خواهند کرد.

«کودتاچیان برای حفظ قدرت، از هیچ رذالت و رفتار غیرانسانی ابا ندارند و کشتار را نیز روا می‌دارند و فرش قرمز رسیدن به کاخ قدرتشان را از خون ایرانیان رنگ خواهند کرد»

اعتراض‌ها در ایران به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری که در آن محمود احمدی‌نژاد برنده اعلام شده است، همچنان ادامه دارد.

معترضان تاکنون در دو برنامه روز قدس ۲۷ شهریور و ۱۳ آبان، با حضور در خیابان‌ها شعار‌هایی علیه دولت محمود احمدی‌نژاد سر داده‌اند.

دانشجویان امضاکننده این طومار یاد‌آور شده‌اند که اگر مردم، لحظه‌ای «غفلت» کنند و در مقابل «انحرافات کنونی تردید کنند و نایستند، آینده بسیار تلخی در انتظار ایران است.»

در این طومار همچنین آمده که «کودتاچیان برای حفظ قدرت، از هیچ رذالت و رفتار غیرانسانی ابا ندارند و کشتار را نیز روا می‌دارند و فرش قرمز رسیدن به کاخ قدرتشان را از خون ایرانیان رنگ خواهند کرد.»

دانشجویان امضاکننده این طومار یاد‌آور شده‌اند که اگر مردم، لحظه‌ای «غفلت» کنند و در مقابل «انحرافات کنونی تردید کنند و نایستند، آینده بسیار تلخی در انتظار ایران است»

دانشجویان جمع‌آوری کننده امضاهای این طومار نیز اعلام کرده‌اند که «بیش از ۹۰ درصد» دانشجویان، خواهان حضور کروبی و موسوی در دانشگاه تهران هستند، اما محدودیت‌های موجود، مانع از جمع‌آوری امضا از همه دانشجویان شده است.

این طومار در شرایطی تهیه شده که فشار‌ها بر فعالان جنبش دانشجویی در آستانه فرا رسیدن روز ۱۶ آذر در ایران افزایش یافته است.

در سه هفته‌ گذشته، ده‌ها تن از فعالان دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر ایران، دستگیر یا به کمیته‌ انضباطی احضار شده‌اند.

نهاد‌های مدافع حقوق بشر از تشدید فشار‌ها بر فعالان جنبش دانشجویی در ایران انتقاد کرده و از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته‌اند که در برخورد با دانشجویان تجدید‌نظر کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقایان لازم است که حتما در تظاهرات شرکت کنید! این وظیفه ی شماست! در ایران سی سال است که دروغ و جوانمردی زدایی، فریب، خیانت و جنایت حکومت می کند، فساد و فحشا سراسر ایران را فرا گرفته است! رشوه دهی رشوه گیری جزو ضروریات زندگی در حکومت اسلام ناب است، سنگسار و شلاق و اعدام، ترور و تجاوز و خلاصه هر عمل ضد انسانی در این سی ساله رواج کامل داشته است! فساد از هر نوع، اعتیاد از هر نوع تبهکاری در هر نوع در تمامی لایه های اجتماعی و سیاسی دولتی روحانی و غیره ریشه دوانده است> باید برای اینهمه تدبیری ملی اندیشیده شود! امروز یکی از تبه کارترینها رهبریت تبه کار ان دیگر بسیجی و سپاهی را بر عهده دارد باید کاری کرد! من با فرزندان برای شانزده آذر به خیابان و دانشگاه خواهیم رفت! اگر امروز که دیری ست دیر شده نرویم فردا غیر ممکن خواهد بود!

-- بدون نام ، Dec 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)