تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

غیبت هاشمی و احمدی‌نژاد در همایش مجلس

اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد، در مراسم روز مجلس که با عنوان همایش «اتحاد» برگزار شد، شرکت نکردند.

این همایش امروز سه‌شنبه با حضور روسای قوای مقننه، قضائیه و جمعی دیگر از مسئولان جمهوری اسلامی برگزار شد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز این همایش گفت: «آقایان احمدی‌نژاد و هاشمی تشریف نیاوردند، از خداوند سلامتی و صحت را برای آنها می‌خواهیم. ان‌شاءالله خداوند امورات را اصلاح نماید.»


مقام‌های دولتی، دلایل متفاوتی را درباره حضور نیافتن آقای احمدی‌نژاد در همایش «اتحاد» اعلام کرده‌اند.

در حالی‌که معاون پارلمانی نهاد ریاست جمهوری، علت غیبت احمدی‌نژاد را حضور در یک «مصاحبه زنده بین‌المللی» عنوان کرده، معاون پارلمانی وی گفته که «مشغله کاری» احمدی‌نژاد، دلیل اصلی این غیبت بوده است.

مسئول دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی نیز گفته که دعوت‌نامه این همایش، روز گذشته ارسال شده است و چون برنامه‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از پیش تعیین شده بود، وی نتوانست در این مراسم شرکت کند.

تنش‌ها میان این دو مقام ارشد جمهوری اسلامی از زمان برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافته است.

مسئول دفتر هاشمی رفسنجانی گفته که دعوت‌نامه این همایش، روز گذشته ارسال شده است و چون برنامه‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از پیش تعیین شده بود، وی نتوانست در این مراسم شرکت کند

از زمانی که آیت‌الله علی خامنه‌ای در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، از «مردود» شدن برخی خواص در انتخابات سخن گفته، حملات محافظه‌کاران به رهبران اصلاح‌طلب به خصوص هاشمی رفسنجانی افزایش یافته است. اما دادستان تهران امروز اعلام کرده که «اهانت» به هر یک از مسئولان نظام، «پیگرد» قانونی دارد.

هاشمی در پنج ماه گذشته از سوی محافظه‌کاران نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد، با شدیدترین انتقاد‌ها مواجه بوده و برخی از اعضای خانواده وی، متهم به «فساد مالی» و دخالت در حوادث پس از انتخابات شده‌اند.

رسانه‌های ایران گزارش کرده‌اند که احمدی‌نژاد مدتهاست در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست اکبر هاشمی رفسنجانی تشکیل می‌شود، حضور نمی‌یابد.

در ایران بیش از پنج ماه است که بر سر اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، اعتراض‌ها ادامه دارد و برخی محافظه‌کاران، رهبران جریان اصلاح‌طلب را عاملان این «اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها» دانسته و خواستار محاکمه آنها هستند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)