تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بازداشت گسترده اعضای تحکیم وحدت

پانزده نفر از اعضای شورای مرکزی و شورای تهران دفتر تحکیم وحدت، صبح امروز جمعه در پارک جمشیدیه تهران از سوی ماموران انتظامی بازداشت شدند.

به گزارش ادوار نیوز، مهدی عربشاهی، میلاد اسدی و فرید هاشمی سه نفر از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و نسیم سرابندی دبیر کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت نیز در میان بازداشت‌شدگان هستند.

عزت تربتی (دانشگاه تهران)، مونا غفاری (دانشگاه خواجه نصیر)، حسین معصومی (دانشگاه آزاد)، حامد عزیزی (دانشگاه آزاد)، مجید عباسی (دانشگاه خواجه نصیر)، زهرا نیک‌سرشت (دانشگاه خواجه نصیر)، سیاوش حاتم (دانشگاه همدان) و حمید موذن (دانشگاه شهید عباسپور) از جمله دانشجویان بازداشتی عضو شورای تهران دفتر تحکیم وحدت هستند که امروز صبح دستگیر شده‌اند.

تحکیم وحدت همزمان با آغاز سال تحصیلی هشدار داده بود که خشونت «پاشنه آشیل» جریان اعتراضی است که در سه ماه گذشته شکل گرفته است

گفته می‌شود بازداشت‌شدگان به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند و اطلاعی از محل بازداشت آنها در دست نیست.

در ۱۰۰ روز گذشته، شمار زیادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات بازداشت شده‌اند. در روزهای نخست پس از انتخابات ریاست جمهوری، ماموران امنیتی، انتظامی و لباس شخصی‌ها با حمله به کوی دانشگاه تهران، شمار زیادی از دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت کردند.

احمد زید‌آبادی، دبیر کل سازمان دانش آموختگان (ادوار تحکیم وحدت) و عبدالله مومنی، سخنگوی این سازمان از جمله بازداشت‌شدگان پس از انتخابات هستند.

مهدی عربشاهی، میلاد اسدی و فرید هاشمی سه نفر از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و نسیم سرابندی دبیر کمیسیون زنان دفتر تحکیم وحدت در میان بازداشت شدگان هستند

دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف در چند روز گذشته، همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها شاهد اعتراضات دانشجویی بوده ‌است.

مقام‌های بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی، پیش از آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها نسبت به ادامه اعتراض‌ها هشدار داده بودند.

دفتر تحکیم وحدت همزمان با آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در ایران با انتشار بیانیه‌ای هشدار داده بود که خشونت «پاشنه آشیل» جریان اعتراضی است که در سه ماه گذشته شکل گرفته است.

این دفتر اعلام کرده بود که «حاکمان» قصد دارند مردم را به «خشونت» وادارند تا «بتوانند جنبش را به انحراف بکشند.»

اعتراض به پخش «اعترافات» عبدالله مومنی
در همین حال، روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت با انتشار بیانیه‌ای نسبت به پخش «اعترافات» تلویزیونی عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان ادوار تحکیم و اتهامات مطرح شده علیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایران اعتراض کرد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، در این بیانیه به مسئولین توصیه شده‌ است به جای «انتقام گرفتن از عبداله مومنی» و «زهر چشم گرفتن‌های بی‌اثر از دانشجویان معترض»، به تدابیری برای پاسخگویی به خواسته‌های دانشجویان و مردم بپردازند.

در این بیانیه آمده ‌است: «در اثبات شکنجه و ساختگی بودن اعترافات عبداله مومنی، که سالهاست در جایگاه یک مدافع حقوق بشر، خوش درخشیده، همین بس که یک شبه او را به خودانکاری و خودویرانگری رسانده‌اند و می‌خواهند به دست خود او، خط بطلان به کارنامه حقوق بشری‌اش کشند تا مردم و دانشجویان معترض درس عبرت گیرند که: دفاع از حقوق مردم توطئه دشمن است و مستوجب مجازات!»


عبدالله مومنی

دفتر تحکیم وحدت اعلام کرده‌ است که به باور این تشکل دانشجویی، افرادی که «حقوق ملت را نقض کرده‌اند، رأی ملت را دزدیدند و خیابان‌ها را به خون ملت آغشتند، دشمن واقعی ملت» هستند.

این تشکل دانشجویی، به «سرکوب‌گران» هشدار داده‌ است: «راهی که در پیش گرفته‌اید در ناچیز شمردن جنایت‌های رخ داده در حق مردم و دانشجویان و یا توسل به اخراج دانشجویان از خوابگاه‌ها و تهدید آنان در کمیته‌های انضباطی و بیدادگاه‌های قضایی همانقدر نتیجه مطلوب شما را به همراه خواهد داشت که قتل و آدمکشی و شکنجه و اعتراف‌های ساختگی و کهریزک سازی‌هایتان نتیجه داد.»‬

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)