تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

گفتگوی نمایندگان ایران و آمریکا در ژنو

ویلیام برنز و سعید جلیلی نمایندگان آمریکا و ایران در مذاکرات ژنو با یکدیگر به صورت دوجانبه دیدار کردند.

رویترز با انتشار این خبر نوشته است که علاوه بر دیدار برنز و جلیلی، سایر اعضای هیات نمایندگی ایران نیز با همتایان آمریکایی خود ملاقات داشته‌اند.

این دیدارها در وقت استراحت میان دو دور گفتگوها در صبح و بعدازظهر انجام شده است.

هنوز جزئیاتی از این ملاقات‌ها منتشر نشده است.

سعید جلیلی روز گذشته چهارشنبه، مذاکرات ژنو را «مثبت و فرصتی» برای همکاری میان تهران و غرب اعلام کرده بود.


AP

به گفته وی، نگاه تهران به این مذاکرات، «مثبت و توام با حسن نیت» است.

در تاریخ جمهوری اسلامی و پیش از جلیلی، ابراهیم یزدی، بهزاد نبوی، محمدجواد ظریف و حسن کاظمی قمی نیز با نمایندگان ایالات متحده به صورت مستقیم دیدارهایی داشته‌اند.

رابرت وود از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا نیز این دیدارها را تائید کرده است.

در روزهای گذشته محمود احمدی‌نژاد پیشنهاد کرده بود که مذاکرات ایران با شش قدرت اتمی، در سطح سران کشور‌ها ادامه پیدا کند.

این پیشنهاد وی، به لحاظ دیپلماتیک اعلام آمادگی برای مذاکرات مستقیم با آمریکا تلقی می‌شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اینکه جمهوری اسلامی بارها در زمانهایی که هوا را پس دیدند با آمریکایی ها مذاکره کرده اند و باجهای لازم را داده اند و بده بستانها ادامه داشته حرفی نیست اما برای مردم ایران که مملکت تاراج شده را می بینند که حتی لشکریان مغول هم اینگونه تاراج نکرده بودند هیچ منافعی در بر نخواهد داشت . احمدی نژاد که سکان هدایت هیاتهای حسینی را بعهده گرفته است فکر می کند مانند سه چهار سال گذشته هر وقت تند تر رفته نفت گرانتر شده باز هم همان سیاست را ادامه می دهد اما این عقب مانده های سیاسی هنوز متوجه نشده اند که دنیا تفییر کرده است و نفت بالای ٧٥ دلار را باید چند سالی فراموش کنند . به هر حال پاسخ شدید مذاکرات شوک غیر باوری را در جمهوری اسلامی ایجاد کرده و ضرورتا چند ماه آینده شرایط احمدی نژاد و بیت رهبری در داخل هم بحرانی خواهد شد .زیرا حد اکثر چیزی که این آقایان بدست بیاورند بمب اتم است یعنی پس از چند سال ما به نقطه ای خواهیم رسید که همین الان کره ی شمالی هست خوب آقایان فکر کنید همین الان کره هستید برای بهبود و اصلاح امور مردم چه برنامه ای دارید ؟ بیکاری را چگونه می خواهید از بین ببرید ؟ قولهایی که به مردم دادیده اید سی سال دروغ و غریب را چگونه ماست مالی می کنید ؟

-- farhad-faryad ، Oct 1, 2009

مبارکه !

گمون کنم چند ماه دیگه سبزها مجبور بشن مرگ بر آمریکا بگن !!!

-- احسان ، Oct 1, 2009

بالاخره در عهد سلطان محمودافتخار رابطه ؛گرگ با میش؛ برقرار شد.

-- رضا ، Oct 1, 2009

باز فرصتی دیگر برای سر گرم کردن گروه ۵+۱ و خریدن وقت. نمیدانم تا کی‌ این دول غربی گول این حکومت را خواهند خورد و وقت خود را تلف خواهند کرد و به این رژیم امکان بیشتر مسلح شدن و احیانا تولید اورانیوم به اندازه کافی‌ و با غلظت لازم برای ساختن بمب اتمی‌ را خواهند داد؟ این مذاکرات به هیچ نتیجه مطلوبی نخواهد رسید، به فرض یک توافق آبکی‌ آنها باز هم زیر قول خود میزنند و مخفیانه بکار خود ادامه میدهند ،به شما اطمینان میدهم!!

-- آشنا ، Oct 1, 2009

چه جالب ٠ وقتي روس ها و حتي چاوز ايران را غارت مي كنند و از دولت كودتا حمايت مي كنند توده ايها و چپ سمپات روسيه با ملايمت و جانبداري آنرا سياست دائمي اين كشورها و گاهي هم منفعت طلبي طبيعي آنها ذكر مي كنند و توجيهات عجيب و غريب ٠ همين ها وقتي نوبت به اقدام ديپلماتيك آمريكا جهت متوقف كردن ج ا و همراه كردن بقيه كشورها براي اقدام مشترك ميرسد با ادعاهاي متناقض اولا آمريكا را جهانخوار و جنايت كار مي نامند چون قبلا كودتا كرده و به كشور محبوب اينها صدام حمله برده ٠ بعد اظهار ناراحتي مي كنند چرا آمريكا سخت نمي گيرد٠ لابد منظورشان حمله نظامي است٠ بعد هم نمي گويند آمريكا چه كاري مي تواند بكند كه كودتا و دخالت و جنايت حساب نشود و همين چپ ها متحد رژيم نشوند؟ با دو دوزه بازي روس ها و چپ سمپات آنها تا كنون آمريكا به كنار گود رفته و روس ها چاپيده اند و رژيم جري تر شده٠ آمريكا دارد فشار مي آورد تا اين رژيم مورد حمايت روس ها را تضعيف كند٠

-- nazanin ، Oct 1, 2009

تو هر مقطع تاریخی تو این مملکت و مبارزات مردم واسه آزادیخواهی آمریکا میاد وسط و دست دیکتاتورها رو میگیره, آقای اوباما !مگه واسه 28 مرداد از ایرانی ها عذر خواهی نکردین؟
پس چی شد اونهمه شعارهای تغییر و دموکراسی و آزادیخواهی؟ دموکراسی خوبه ولی فقط واسه مردم خودتون؟

-- یاسمن ، Oct 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)